trädet Posted July 12, 2007 Report Share Posted July 12, 2007 Hej. Idag när jag bytte min M/90 jacka, så fick ja gen nästan ny, den såg väldigt fräsh ut. Men när jag kom hem ockh började sprätta upp märkena (FN märket) så visade det sig att de va ngt hjon som skulle vara smart OCH LIMMA FAST DET! nu sitter jag här med en skitfin jacka, förutom höger överarm, där det är en "vit" fläck. Finns det något lätt sätt att få bort fläcken? Kom på att man kan ta kemisk ren bensin å tvätta bort det, men känns ju lite jättedumt om de kommer sluta med att man har ett stort hål, eller m/90-mönstret försvinner... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dizzy_keys Posted July 12, 2007 Report Share Posted July 12, 2007 Det lättaste är kanske att förklara läget på förrådet och hämta ut en ny? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cesium Posted July 12, 2007 Report Share Posted July 12, 2007 Gå till en färghandel/liknande och förklara för dem och be om råd, skulle iaf jag ha gjort. @Tikkanen: Han kanske inte vill byta bort en ny fin jacka och riskera att få en gammal skitjacka ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trädet Posted July 12, 2007 Author Report Share Posted July 12, 2007 @tikkanen: det är precis som cesium säger, förra jackan jag hade var ganska jätteutsliten, så när jag äntligen fått en bra (förutom fläcken da) så tänker jag hålla i den... @cesium: ska jag ta med mig jackan då? Eller tror du dom fattar om man förklarar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FireEagle Posted July 12, 2007 Report Share Posted July 12, 2007 OT kanske men försöker ändå: @Trädet: Sweden-märket menar du? Är det preparerat med textillim eller är min syster galen? Köpte ett i måndags och hon bara:"stryk på det" ngn hjälp ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfie Posted July 12, 2007 Report Share Posted July 12, 2007 (edited) I Textillim, Hur ta bort tråden kanske det kan finnas några knep som kan hjälpa Edit: Tänk, tyck, förhandsgranska Edited July 12, 2007 by alfie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trädet Posted July 12, 2007 Author Report Share Posted July 12, 2007 OT kanske men försöker ändå: @Trädet: Sweden-märket menar du? Är det preparerat med textillim eller är min syster galen? Köpte ett i måndags och hon bara:"stryk på det" ngn hjälp ? Swedenmärket som satt på min va bara påsydd... det är det blåa märket som det står united antions på som ngt hjon har limmat fast. Har även hänt en kompis, fast han har inte orkat bry sig om limmet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts