Kn Glock Posted July 10, 2007 Report Share Posted July 10, 2007 Vintermission är aldrig fel. Vilket förband ansvarar för FS16? Jag har kollat runt lite men inte ens handläggarna på J1 bemanning visste. Är det någon som har koll? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Serg Landgren Posted July 10, 2007 Report Share Posted July 10, 2007 Jepp! Amf1. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMFKSP Posted July 10, 2007 Report Share Posted July 10, 2007 Hoppas vi ses där =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kn Glock Posted July 11, 2007 Author Report Share Posted July 11, 2007 Jepp! Amf1. Tack för snabbt svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fogel02 Posted July 11, 2007 Report Share Posted July 11, 2007 AMF1 igen ?, de har ju redan ansvar för KS15 och internationella amfibiestyrkan Källa Känns som att de lagom hinner rotera hem för att börja rekrytera nästa styrka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingecho1 Posted July 11, 2007 Report Share Posted July 11, 2007 Tjaaa KS15 kommer väl hem i september, cirkus o FS16 roterar väl ner runt januari 2009 så de hinner nog förbereda sig. För övrigt finns det ju inte så många förband så det blir nog till att nästan ständigt ha ett järn i elden skulle jag gissa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kn Glock Posted July 11, 2007 Author Report Share Posted July 11, 2007 Tjaaa KS15 kommer väl hem i september, cirkus o FS16 roterar väl ner runt januari 2009 så de hinner nog förbereda sig. För övrigt finns det ju inte så många förband så det blir nog till att nästan ständigt ha ett järn i elden skulle jag gissa. Officerarnas fruar/flickvänner/motsv tycker säkert att 1 år mellan missionerna är lite väl länge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Divex Posted July 12, 2007 Report Share Posted July 12, 2007 Tjaaa KS15 kommer väl hem i september, cirkus o FS16 roterar väl ner runt januari 2009 så de hinner nog förbereda sig. För övrigt finns det ju inte så många förband så det blir nog till att nästan ständigt ha ett järn i elden skulle jag gissa. Ehh hej ni alla, ville bara påpeka att vi på KS15 roterar hem sista veckan i oktober. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kn Glock Posted July 12, 2007 Author Report Share Posted July 12, 2007 (edited) FS16 roterar ner i december 2008 om man skall vara noga Edited July 12, 2007 by Kn Glock Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
warhead Posted July 12, 2007 Report Share Posted July 12, 2007 (edited) FS15 roterar ner i december 2008 om man skall vara noga Vilka tar då över efter FS14 som roterar hem i maj 2008? Jag antar att du menar FS16 /Edit ville bara förtydliga Edited July 12, 2007 by warhead Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kn Glock Posted July 12, 2007 Author Report Share Posted July 12, 2007 Så klart. Ändrat och klart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kn Glock Posted October 17, 2007 Author Report Share Posted October 17, 2007 Jag bumbar denna tråden dels så kan man ju snart söka FS16 (måndag) dels så är det ju så att Amf 1 blir hårt ansträngda med Tchadmissionen och det borde ju påverka deras möjligheter att vaska fram befäl till FS16 BUMP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted October 17, 2007 Report Share Posted October 17, 2007 Hmm.. Affe.. Tja, visst kan man tänka sig att åka igen. Är det någon som vet när FS16 roterar hem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jända Posted October 17, 2007 Report Share Posted October 17, 2007 Jag bumbar denna tråden dels så kan man ju snart söka FS16 (måndag) dels så är det ju så att Amf 1 blir hårt ansträngda med Tchadmissionen och det borde ju påverka deras möjligheter att vaska fram befäl till FS16 BUMP Tanken var väl att IASen skulle ta FS16 om inget annat dykt upp. Nu med Tchad på gång så kan man som icke-amf bara hoppas på att det blir en mer "öppen" mission med folk från lite olika regementen om Amf1s officererare inte räcker till. Dom ska ju fortfarande bedriva värnpliktsutbildning osv. Nån som sitter på mer info hur det hela ämnas lösas?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted October 17, 2007 Report Share Posted October 17, 2007 Hmm.. Affe.. Tja, visst kan man tänka sig att åka igen. Är det någon som vet när FS16 roterar hem? Aktuella tider: http://www2.mil.se/sv/Arbete-och-utbildnin...nsokningstider/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manzon Posted October 21, 2007 Report Share Posted October 21, 2007 Kanske onödigt inlägg, men nu kan man söka. Hmm, undrar om man blir uttagen om man är först... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted October 22, 2007 Report Share Posted October 22, 2007 Märker att organisationen har förändrats en del sen jag var nere. Fanns t ex inget skytte på min tid. Hur skiljer sig deras uppgifter från V/E? Nskyddsgruppen på HQ PRT är också ny. Gissar att de är CO's skydd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LikeAGlove Posted October 23, 2007 Report Share Posted October 23, 2007 Så har man även sökt till denna mission, men som gammal trängare har man väl ingen chans att bli antagen om det är amf 1 som ska leda... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skalman Posted October 24, 2007 Report Share Posted October 24, 2007 Jag uppskattar verkligen att de har information för befattningarna nuförtiden. Till FS15 fanns det ju knappt någon information över huvudtaget... Jag vet inte riktigt än vad jag ska söka, men jag bestämmer mig över helgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fogel02 Posted November 16, 2007 Report Share Posted November 16, 2007 (edited) Slängde iväg en ansökan, får se hur det blir AF455 Datasupporttekniker AF115 Systemtekniker AF762 Stabsass/samband Bara jag eller är det väldigt få härifrån som sökt den här vändan ? Edited November 16, 2007 by fogel02 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackadder Posted November 16, 2007 Report Share Posted November 16, 2007 Så har man även sökt till denna mission, men som gammal trängare har man väl ingen chans att bli antagen om det är amf 1 som ska leda... Vad jag förstår så är ansvaret för FS16 överflyttat till T2 så du som gammal trängare har väl rätt goda chanser? /b Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amfare1 Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 Jasså? När togs det här beslutet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
3924 Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 Jasså? När togs det här beslutet? När IAS/Amf1 fick ansvaret för Tchad skulle ja tro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
employed Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 Nu har man sökt, (eller ja gjorde det i helgen) jag undrar hur man ska utforma sin komplitering. Någon som några bra tips att dela med sig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miss dragon Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 Nu har man sökt, (eller ja gjorde det i helgen) jag undrar hur man ska utforma sin komplitering. Någon som några bra tips att dela med sig? Mitt förslag är att du gör kompletteringen som vilken "jobbansökning" som helst - beroende på vad det är för tjänst, med betoning på de militära färdigheterna. Ett vanligt CV (lite uttstickande, originellt på ett positivt sätt) borde duga fint. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StridsPitt2000 Posted November 21, 2007 Report Share Posted November 21, 2007 Tjena!!! (då var man inne här me) Jag fick ett infall när min polare var nere nyss och efter 5år i det civila är det dax för mig att ta tag i det.. så sökte te FS16 så får väl se hur detta blir! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fogel02 Posted November 21, 2007 Report Share Posted November 21, 2007 @stridpitt2000 vilka tjänster sökte du ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StridsPitt2000 Posted November 21, 2007 Report Share Posted November 21, 2007 @stridpitt2000 vilka tjänster sökte du ??? Det blev väl 1. Lastbilsförare AF434 2. Hjullastarförare AF435 3. inget får väl se vart det leder... kört lastbil+släp i 5år nu och kör lastmaskin varje dag. körde även lastbil i lumpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LikeAGlove Posted December 21, 2007 Report Share Posted December 21, 2007 Då var det bara ett par månader kvar till uttagskomissionen drar igång Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ahlberg4122 Posted December 21, 2007 Report Share Posted December 21, 2007 Då var det bara ett par månader kvar till uttagskomissionen drar igång Ja det känns som en evighet till V14! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts