NorrlandsSoldat Posted July 9, 2007 Report Share Posted July 9, 2007 En fråga till någon som är insatt.. Jag ska plugga på MHS K nu i höst.. får t ex flickvännen kommer ner en helg o besöka mig och bo i mitt rum med mig då? Eller är det helt förbjudet? Tacksam för ett svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Major Error Posted July 9, 2007 Report Share Posted July 9, 2007 Hehehe, det har hänt mycket i de rummen Kort svar är permanentboende är inte ok, däremot besök är inga problem. Som vanligt gäller god hyfs och ton och inte störa grannarna. Formellt har jag inte koll på hur dagsläget är på Karlberg, men om det är lika som i övriga FM så ska det inte vara några problem. Du får säkert gällande bestämmelser i handen vid inryck...... Välkommen till firman mvh Major Error En fråga till någon som är insatt.. Jag ska plugga på MHS K nu i höst.. får t ex flickvännen kommer ner en helg o besöka mig och bo i mitt rum med mig då? Eller är det helt förbjudet? Tacksam för ett svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apone Posted July 9, 2007 Report Share Posted July 9, 2007 Framförallt är det lättare att få "Förlåtelse" snarare än "Tillåtelse". Blir det inte dörren "Segervisshet", blir det väl dörren "Ihärdighet", right? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pete Posted July 9, 2007 Report Share Posted July 9, 2007 Enligt info på besöksdagarna är det inga problem att inhysa tjejen/kompisar osv över en helg eller så. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikström Posted July 9, 2007 Report Share Posted July 9, 2007 Får man plocka med sig ett ragg då? Med tanke på att vederbörande kanske inte är svensk medborgare? Äntligen en sak som är bättre i halmstad iaf! Vi behöver inte ens fundera på om vi kan ta med tjejer eller inte till våra lägenheter eftersom dom ligger utanför staketet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dizzy_keys Posted July 9, 2007 Report Share Posted July 9, 2007 (edited) Måste man vara svensk medborgare för att få följa med en kadett hem till karlberg? Edited July 9, 2007 by Tikkanen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AngelicaH Posted July 9, 2007 Report Share Posted July 9, 2007 Äntligen en sak som är bättre i halmstad iaf! Vi behöver inte ens fundera på om vi kan ta med tjejer eller inte till våra lägenheter eftersom dom ligger utanför staketet. @Vikström Vet du något mer om boendet i Halmstad? Hur det ser ut? Får man bo där även på helger om man inte orkar åka hem? Vilken teknisk utbildning är du antagen till? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdn Posted July 9, 2007 Report Share Posted July 9, 2007 Vet du något mer om boendet i Halmstad? Hur det ser ut? Bilder och text Får man bo där även på helger om man inte orkar åka hem? Ja. /mdn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AngelicaH Posted July 10, 2007 Report Share Posted July 10, 2007 Vet du något mer om boendet i Halmstad? Hur det ser ut? Bilder och text/mdn Tack! Var så smart så jag var bara inne och kollade på FMTS sida och hittade inget! Såg ju jättefräscht ut! Vet du om man får man välja om man vill bo i enrum eller tvåpersonsrum? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eden Posted July 10, 2007 Report Share Posted July 10, 2007 Måste man vara svensk medborgare för att få följa med en kadett hem till karlberg? Området är ju i princip öppet... och inte många som kollar sånt skulle jag tro, med allt spring i de korridorerna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikström Posted July 10, 2007 Report Share Posted July 10, 2007 (edited) @Angelica H Boendet är hyffsat fräscht (helt ok) i parlägenheterna, i singellägenheterna är det något bättre då dom är nyare. Man förfogar över lägenheten över tiden och i mitt och MDNs fall ,just nu, även över sommaren. Hur det blir med att välja singel- eller par-lgh är inte riktigt klart, förfrågan ska ha gått ut till alla som läser yop06-09 men mycket hänger på att det kommer vara helt fullt i kadettbyn till hösten. vet itne om det gått ut någon förfrågan till dom som skall börja till hösten.Generellt kan man säga att personer från samma förband förläggs med varandra, hur aktuellt det nu är för SO07, samt att tjejer får bo med tjejer. edit:stava Edited July 10, 2007 by Vikström Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AngelicaH Posted July 10, 2007 Report Share Posted July 10, 2007 Man förfogar över lägenheten över tiden och i mitt och MDNs fall ,just nu, även över sommaren. Grymt! Inte dåligt att ha lägenhet i Halmstad över sommaren!!! Generellt kan man säga att personer från samma förband förläggs med varandra, hur aktuellt det nu är för SO07, samt att tjejer får bo med tjejer.edit:stava Finns det några andra tjejer på FMTS? Trodde nästan jag skulle bli ensam... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdn Posted July 10, 2007 Report Share Posted July 10, 2007 Finns det några andra tjejer på FMTS? Trodde nästan jag skulle bli ensam... Till hösten kommer samtliga kadetter i YOP 06-09 befinna sig i Halmstad, så det kommer att vara en och annan tjej bosatt i kadettbyn. /mdn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AngelicaH Posted July 11, 2007 Report Share Posted July 11, 2007 Till hösten kommer samtliga kadetter i YOP 06-09 befinna sig i Halmstad, så det kommer att vara en och annan tjej bosatt i kadettbyn. /mdn Vet du vilka mer som ska vara i Halmstad? SOU och Ta/Op teknisk tjänst antar jag, eller? Några mer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikström Posted July 11, 2007 Report Share Posted July 11, 2007 (edited) Till hösten kommer samtliga kadetter i YOP 06-09 befinna sig i Halmstad, så det kommer att vara en och annan tjej bosatt i kadettbyn. /mdn Vet du vilka mer som ska vara i Halmstad? SOU och Ta/Op teknisk tjänst antar jag, eller? Några mer? Lv, Säk, R3 och Tekniska SOU håller till i halmstad, Ta/Op tekn grupperar på karlberg med resten av OP07. edit: glömde R3 Edited July 11, 2007 by Vikström Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AngelicaH Posted July 12, 2007 Report Share Posted July 12, 2007 Lv, Säk, R3 och Tekniska SOU håller till i halmstad, Ta/Op tekn grupperar på karlberg med resten av OP07. edit: glömde R3 Har letat men hittar inte svaret så jag ger mig...vad är R3? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eden Posted July 12, 2007 Report Share Posted July 12, 2007 Lv, Säk, R3 och Tekniska SOU håller till i halmstad, Ta/Op tekn grupperar på karlberg med resten av OP07. edit: glömde R3 Har letat men hittar inte svaret så jag ger mig...vad är R3? R3: Räddning, röjning, reparation. Inriktat mot flygbastjänst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts