Jump to content

Berusad 18-åring ville ha mer.......

RaVeN

Recommended Posts

• 1 month later...
HA HA vilket geni i samma klass som hon tanten i USA som ringer polisen/911 när hon inte var nöjd med hamburgarn hon fått.

Hehe, Har faktiskt en vän som efter en "ordentlig" utekväll är på väg hem. Han har av någon anledning ingen täckning på mobilen. "Geniet" väljer då att ringa 112 varpå han ber om att få bli kopplad till lokala taxi bolaget.

Operatören biföll inte önskan .....

• 2 months later...

Haha det där topar min kompis lätt :lala:

Scenariot är följande, det är för typ 2 år sedan och det är skolfest nere på den lokala "krogen". Jag är dagen till ära nykter och kör. Jag står utanför och pratar med några kompisar då en annan kompis kommer fram och frågar: "Erik, får jag låna mobilen, jag måste ringa om en grej.." Han är rätt berusad och jag tror att han ska ringa efter skjuts eller något sånt. Han tar mobilen och knallar iväg en liten bit.

Sen hör jag "Jha halåå? Har jag kommit till Finspångs polisen!"

Och bara det är rätt kul, för att polisstaionen i Finspång är ungefär bemannad med poliser 4 dagar i veckan och aldrig på helger. Och de svarar defenetivt inte där när man ringer 112.

Han fortsätter "Jo det är så häär va att de släpper inte in mig på krogen....de säger att jag är för full! Jag och lovar, jag drack bara en snaps! Och en öl, inte mer! Kan ni skicka ut nån som säger till vaktjävlarna!?"

Lustigt nog lägger inte operatören på utan min kompis lyckas prata med henne ett bra tag.

Han utbrister "Va, jag är inte full, tycker du jag också är full? Va! Tycker du jag ska gå och lägga mig! Du är ju dum i huvudet!"

Och sen lägger hon på och min kompis är arg ett tag tills han går hem. Men det fina i kråksången är att min mobiltelefon tydligen spelar in SOS samtal så hela samtalet finns sparat. Som vi har skrattat åt det och min kompis. :)

Och sen lägger hon på och min kompis är arg ett tag tills han går hem. Men det fina i kråksången är att min mobiltelefon tydligen spelar in SOS samtal så hela samtalet finns sparat. Som vi har skrattat åt det och min kompis. :)

Vad väntar du på, lägg ut det på nätet. :lala:

Niffe: Lite humor får man ha :D

Nja, säg det till personen som inte kom fram till SOS för att alla linjerna var upptagna just då, en av en full tonåring som behövde veta vad den blonda polisen hette... :eeh:

Jag betvivlar lämpligheten att lägga upp den då min kompis nog inte skulle uppskatta det. Men visst tusan är det roligt så har du vägarna förbi Finspång slå en pling så kommer jag och spelar upp den. ;) Men att lägga upp på nätet känns lite väl hårt mot honom. :eeh:

Ja säg det ont som inte har något gott med sig, vi har iaf haft väldigt roligt åt det. Visst var det dumt att ringa 112 men så här efteråt så kan man inte annat än skratta åt det.

Och till mitt försvar så försökte jag ta tillbaka mobilen men den jäkeln sprang :D

Jag slår i lagboken:

Den som genom oriktig uppgift att det föreligger fara för en eller flera människors liv eller hälsa eller för omfattande förstörelse av egendom föranleder onödig säkerhetsåtgärd, döms för falskt larm till böter eller fängelse i högst fyra år.

Är brott som avses i första stycket grovt, döms till fängelse, lägst sex månader och högst fyra år.

Den som genom missbruk av larm, nödsignal eller annan liknande anordning föranleder onödig utryckning av polis, räddningskår, ambulans, militär, sjöräddning eller annat organ för allmän bevakningstjänst, döms för missbruk av larmanordning till böter eller fängelse i högst sex månader.

Om polis eller någon annan måste åka ut eller ingripa så...

Tänk på det.

Men om man ringer 112 i ett icke akut ärende brukar väl för övrigt de bara ge en numret till lokala polisen och säga att ringa dit? Vill jag minnas att jag har råkat ut för iaf...

Och i överigt:

Vill man veta vad den blonde polisen heter så frågar man henne, sedan frågar man om hon vill ha en kram.. Sedan när man har fått en kram så frågar man den store manliga polisen om han också vill ha en kram. Varpå han frågar om man vill ha en simtur i svandammen... Så slipper man ringa 112...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...