Zippan Posted July 5, 2007 Report Share Posted July 5, 2007 När jag gjorde min prao på Amf1 Vaxholm för ett par år sedan så var jag med på sambandsplutons övning. Då minns jag att en stor del av fordonen kallades MOG bilar som var ganska stora jeepar med radiomaster på taket. Jag har letat runt lite och sett att det finns ett bilföretag som heter Mog men de hade inte den biltypen som jag spg, jag har heller inte hittat den när jag sökt på forumet eller på soldf.com. Existerar bilen bara i mitt huvve? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfie Posted July 5, 2007 Report Share Posted July 5, 2007 När jag gjorde min prao på Amf1 Vaxholm för ett par år sedan så var jag med på sambandsplutons övning. Då minns jag att en stor del av fordonen kallades MOG bilar som var ganska stora jeepar med radiomaster på taket. Jag har letat runt lite och sett att det finns ett bilföretag som heter Mog men de hade inte den biltypen som jag spg, jag har heller inte hittat den när jag sökt på forumet eller på soldf.com. Existerar bilen bara i mitt huvve? Unimog? Lite olika bilder: http://www.thisfabtrek.com/journey/africa/...mog-frank-4.jpg http://www.eurotech-services.com/pics/U900Blue3.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cf112 Posted July 5, 2007 Report Share Posted July 5, 2007 (edited) Unimog Wiki Unimog Unimog bör vara svaret på din fråga. En fantastisk terränglastbil (U1300L) som jag haft äran att arbeta med. 1550L /edit: Hittade bild. Edited July 5, 2007 by cf112 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zippan Posted July 5, 2007 Author Report Share Posted July 5, 2007 Tackar för snabba svar, hade det mest i skallen och ville veta, synd att den sista bilden där är så liten. Riktigt fina fordon verkade det vara, riktiga bjässar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted July 7, 2007 Report Share Posted July 7, 2007 Om ändå dendär bilen användes i större utsträckning i Sverige.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted July 7, 2007 Report Share Posted July 7, 2007 Om ändå dendär bilen användes i större utsträckning i Sverige.. DSG (Drift Stöds Grupp) på LBB ska ha unimogar, dock så fick dom inga pga dom behövdes på annan ort... Sen har man observerat en och annan unimog inne på SSG... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beazt Posted July 8, 2007 Report Share Posted July 8, 2007 (edited) Sign Coy inom NBG ska ha Unimogar och Galtar. Edited July 8, 2007 by Beazt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted July 10, 2007 Report Share Posted July 10, 2007 (edited) Jag menar civilt, brandförsvar, osv. Bandvagnar är inte alltid optimala vid skogsbrand.. Snabbt tillägg: Jag vet att det finns unimogar på vissa ställen. Edited July 10, 2007 by Lilla Sebbe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts