Jump to content

WRC vs F1

UAV

Recommended Posts

Jag är av åsikten att F1 är fjolligt jämfört med WRC. Att köra på en kliniskt ren bana i en bil som inte gör sig på andra vägar än just platt asfalt kan inte på något sätt jämföras med WRC.

Kolla Loeb här:

Imponerande. Han rätar ju ut en minst sagt krokig väg. Undar hur stor inverkan kartläsaren har på färden.

Ska vi vara riktigt manliga så finns det ju en avart i motorsporten som föralldel inte kräver kartläsare, uthållighet eller kurvtagningsförmåga.

Top Fuel Dragracing. En 5 sekunder lång "kontrollerad" explosion sissådär en 10-20 cm från föraren.

Kan rekomendera en tur till Mantorp Park sista helgen i juli.

http://www.veidecfestival.com/

EDIT: Sorry UAV, jag snodde din tråd, men en kombo mellan WRC, F1 och Drag(show eller racing gör detsamma) kan bara bli perfekt...

Jag har varit på tio F1-lopp och jag tycker det är riktigt skön känsla. Får alltid gåshud första gången en bil dundrar förbi. Visst är WRC riktigt hårigt, men F1 har ju den fördelen att förare tävlar mot varandra sida vid sida, omkörningar osv. Så kör man ju F1 i Monaco också, så det är ju inte alltid det är en "kliniskt ren bana"

Apropå drag, så visade Discovery häromdagen ett program av typen "världens ballaste maskiner" där ett av inslagen handlade om världens snabbaste lastbil.

3 st Dieseldrivna flygplansturbiner sköt på lastbilen som toppade 480km/h.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...