Jump to content

NBG på ING2

Recommended Posts

Guest Primus
Ja nu var man yrkessoldat, känns helt ok! :baskerPa:

Någon mer här på soldf som tillhör 21.kompaniet

Jajemen Ing soldat r10 ska bli riktigt intressant :surprise:

Ja nu var man yrkessoldat, känns helt ok! :dribble:

Någon mer här på soldf som tillhör 21.kompaniet

Jajemen Ing soldat r10 ska bli riktigt intressant :surprise:

kul med en till! ska själv vara fordonsförare/ingsoldat r 10 :baskerPa:

Jag och den andra motorredskapsmekanikern från min grupp (HQ Coy, repgrupp) kommer att vara på Ing2 inder vecka 731-732 samt ev. 733-734 för utbildning. Tänkte bara höra lite med boendestandard osv? Finns det några vpl där nere nu?

Mjo, det finns en pluton bev/insats kvar på Ing2. Övriga muckade den 20e juni. NBG kommer så vitt jag vet att husera i fd 2. och 4. komps kaserner...vilka är de nyaste på regementet. Det är i princip vanliga logement som är "upphottade".

Jag och den andra motorredskapsmekanikern från min grupp (HQ Coy, repgrupp) kommer att vara på Ing2 inder vecka 731-732 samt ev. 733-734 för utbildning. Tänkte bara höra lite med boendestandard osv? Finns det några vpl där nere nu?

Dom kaserner Nbg:t kommer att bo är helt ok, håller bra standard. Var iaf så när jag bodde i dom senast, för 2år sedan.

• 5 weeks later...
Logement och det så kallade pentryt är under all kritik. Känns som att brist på viss material kommer att bli en följetong under hösten. Fast man har ju nära till jobbet när man bor på logement, alltid nått

Jag ligger på K3 nu men gjorde GU på 4 amröj ing 2, jag anser att dom logementen som finns på 2 samt 4 komp är riktigt fräscha och ljusa, toaletterna är ju hotell deluxe om man jämnför på K3, men det beror väl på vad man är van vid.

MVH Wärme

Logement och det så kallade pentryt är under all kritik. Känns som att brist på viss material kommer att bli en följetong under hösten. Fast man har ju nära till jobbet när man bor på logement, alltid nått

Jag ligger på K3 nu men gjorde GU på 4 amröj ing 2, jag anser att dom logementen som finns på 2 samt 4 komp är riktigt fräscha och ljusa, toaletterna är ju hotell deluxe om man jämnför på K3, men det beror väl på vad man är van vid.

MVH Wärme

Jag har inte klagat på hygienutrymmen, och logementet är bättre än det i stort obefintliga pentryt. Har bott i dom logementen förr, så dom är helt ok. Och jämfört med Afghanistan så är det sjukt bra.