malligamats Posted July 1, 2007 Report Share Posted July 1, 2007 Ja nu var man yrkessoldat, känns helt ok! Någon mer här på soldf som tillhör 21.kompaniet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SteveO Posted July 2, 2007 Report Share Posted July 2, 2007 Japp, Fast yrkessoldat har man ju varit länge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malligamats Posted July 2, 2007 Author Report Share Posted July 2, 2007 Japp, Fast yrkessoldat har man ju varit länge jasså det har du! Vad har du jobbat med då? vilken befattning har du sökt! och var har du gjort din värnplikt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SteveO Posted July 2, 2007 Report Share Posted July 2, 2007 Läs min info ruta. har dock inte sökt nån befattning utan tackade bara ja när dom ringde och frågade om jag ville vara med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malligamats Posted July 2, 2007 Author Report Share Posted July 2, 2007 Ok! ING2 eller I19 under VP och utbildnings år! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SteveO Posted July 2, 2007 Report Share Posted July 2, 2007 malligamats Du har PM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rött kors Posted July 5, 2007 Report Share Posted July 5, 2007 Rycker in som Sjukvårdsgruppchef/Vagnchef PBV den 30:e. Med andra ord här har ni en till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malligamats Posted July 5, 2007 Author Report Share Posted July 5, 2007 Rycker in som Sjukvårdsgruppchef/Vagnchef PBV den 30:e. Med andra ord här har ni en till. Kul med en till välkommen in i gemenskapen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Primus Posted July 6, 2007 Report Share Posted July 6, 2007 Ja nu var man yrkessoldat, känns helt ok! Någon mer här på soldf som tillhör 21.kompaniet Jajemen Ing soldat r10 ska bli riktigt intressant Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malligamats Posted July 6, 2007 Author Report Share Posted July 6, 2007 Ja nu var man yrkessoldat, känns helt ok! Någon mer här på soldf som tillhör 21.kompaniet Jajemen Ing soldat r10 ska bli riktigt intressant kul med en till! ska själv vara fordonsförare/ingsoldat r 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tagemark Posted July 6, 2007 Report Share Posted July 6, 2007 Jag och den andra motorredskapsmekanikern från min grupp (HQ Coy, repgrupp) kommer att vara på Ing2 inder vecka 731-732 samt ev. 733-734 för utbildning. Tänkte bara höra lite med boendestandard osv? Finns det några vpl där nere nu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArvidA Posted July 6, 2007 Report Share Posted July 6, 2007 Mjo, det finns en pluton bev/insats kvar på Ing2. Övriga muckade den 20e juni. NBG kommer så vitt jag vet att husera i fd 2. och 4. komps kaserner...vilka är de nyaste på regementet. Det är i princip vanliga logement som är "upphottade". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SteveO Posted July 7, 2007 Report Share Posted July 7, 2007 Jag och den andra motorredskapsmekanikern från min grupp (HQ Coy, repgrupp) kommer att vara på Ing2 inder vecka 731-732 samt ev. 733-734 för utbildning. Tänkte bara höra lite med boendestandard osv? Finns det några vpl där nere nu? Dom kaserner Nbg:t kommer att bo är helt ok, håller bra standard. Var iaf så när jag bodde i dom senast, för 2år sedan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rött kors Posted August 5, 2007 Report Share Posted August 5, 2007 Första veckan är nu i det förflutna. Några spontana reaktioner från folk här? Själv tycker jag att det där med "upphottningen" av logementen var att ta i .... med råge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SteveO Posted August 10, 2007 Report Share Posted August 10, 2007 Logement och det så kallade pentryt är under all kritik. Känns som att brist på viss material kommer att bli en följetong under hösten. Fast man har ju nära till jobbet när man bor på logement, alltid nått Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wärme Posted August 10, 2007 Report Share Posted August 10, 2007 Logement och det så kallade pentryt är under all kritik. Känns som att brist på viss material kommer att bli en följetong under hösten. Fast man har ju nära till jobbet när man bor på logement, alltid nått Jag ligger på K3 nu men gjorde GU på 4 amröj ing 2, jag anser att dom logementen som finns på 2 samt 4 komp är riktigt fräscha och ljusa, toaletterna är ju hotell deluxe om man jämnför på K3, men det beror väl på vad man är van vid. MVH Wärme Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SteveO Posted August 12, 2007 Report Share Posted August 12, 2007 Logement och det så kallade pentryt är under all kritik. Känns som att brist på viss material kommer att bli en följetong under hösten. Fast man har ju nära till jobbet när man bor på logement, alltid nått Jag ligger på K3 nu men gjorde GU på 4 amröj ing 2, jag anser att dom logementen som finns på 2 samt 4 komp är riktigt fräscha och ljusa, toaletterna är ju hotell deluxe om man jämnför på K3, men det beror väl på vad man är van vid. MVH Wärme Jag har inte klagat på hygienutrymmen, och logementet är bättre än det i stort obefintliga pentryt. Har bott i dom logementen förr, så dom är helt ok. Och jämfört med Afghanistan så är det sjukt bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts