Guest Guest_Fredde_* Posted July 1, 2007 Report Share Posted July 1, 2007 Snubblade över denna sida och tänkte att jag skulle passa på att ställa några frågor och hoppas att någon kan ge mig lite svar iaf lite tips på vart jag kan vända mig... Jag skulle göra lumpen som bevakningssoldat för ett par år sedan men av diverse anledningar så fick jag tyvärr aldrig möjlighet att göra klart hela tiden. Jag fick ett löfte om att få en ny chans året efter men den chansen kom aldrig. Jag ringde senast gången förra året till pliktverket och frågade men då var jag tydligen för gammal (jag var då 21 skulle fylla 22 år). Saken är den att jag gärna skulle vilja göra om lite tid i grönkläderna och gärna kunna få tjänstgöra vid en utlandsstyrka, går det att ordna på något sätt? eller finns det något annat sätt att få komma in i kronans tjänst? Ha en bra dag! MVH//Fredde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beazt Posted July 1, 2007 Report Share Posted July 1, 2007 Snubblade över denna sida och tänkte att jag skulle passa på att ställa några frågor och hoppas att någon kan ge mig lite svar iaf lite tips på vart jag kan vända mig...Jag skulle göra lumpen som bevakningssoldat för ett par år sedan men av diverse anledningar så fick jag tyvärr aldrig möjlighet att göra klart hela tiden. Jag fick ett löfte om att få en ny chans året efter men den chansen kom aldrig. Jag ringde senast gången förra året till pliktverket och frågade men då var jag tydligen för gammal (jag var då 21 skulle fylla 22 år). Saken är den att jag gärna skulle vilja göra om lite tid i grönkläderna och gärna kunna få tjänstgöra vid en utlandsstyrka, går det att ordna på något sätt? eller finns det något annat sätt att få komma in i kronans tjänst? Ha en bra dag! MVH//Fredde Hmmm.. Det jag kan rekomendera är väll HV åtminstonde.Får du komma in i kronans nätvärk. det är en 3 månaders utbildning sen är man HV tills man lessnar. men man kan aldrig lessna på att springa runt i skogen och skjuta*personlig anekdåt*.. Men annars kan inte jag komma på nåt specielt sätt att komma in.. finns ifs civila tjänster i Utlands Styrkan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.