Itpaystobeawinner Posted June 29, 2007 Report Share Posted June 29, 2007 Hej! Fråga.1 Är det någon som vet (Inte tror) om man kan läsa upp sig från menig till furir och högre inom NBG. Fråga.2 Kan man använda sig utav den grad man läser sig till vid FBU (HV) till ansökan till FM missioner eller NBG istar..mm //M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattan Posted June 29, 2007 Report Share Posted June 29, 2007 Hej! Fråga.1 Är det någon som vet (Inte tror) om man kan läsa upp sig från menig till furir och högre inom NBG. Fråga.2 Kan man använda sig utav den grad man läser sig till vid FBU (HV) till ansökan till FM missioner eller NBG istar..mm //M Högre rang får du med högre befattning. Har du en menig tjänst kan du därmed inte bli befordrad, såvida det inte skulle vara så att stfgrpC skulle sluta så att du kan ta över hans tjänst. När du ansöker till missioner spelar det ingen roll vilken rang du har såvida du inte är officer. Du får då rang efter befattning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itpaystobeawinner Posted June 29, 2007 Author Report Share Posted June 29, 2007 Okiii Då formulerar jag om mig.. Fråga.1 Är det någon som vet (Inte tror) om man kan läsa upp sig från menig till furir och högre när man tjänstgör i NBG vid sidan om sitt vanliga jobb inom NBG. //M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Träsktrollet Posted June 29, 2007 Report Share Posted June 29, 2007 Nej, det går inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beck Posted June 29, 2007 Report Share Posted June 29, 2007 Befattningen styr graden, så om befattningen är menig så är det menig och inget annat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itpaystobeawinner Posted June 29, 2007 Author Report Share Posted June 29, 2007 Tack för alla svar..MEN! Det var inte riktigt så jag menar. Kan jag läsa upp till furir under tiden så att jag får den grad (Furir) som behövs för att söka en tjänst som är en 8:a (furir) tills nästa gång det är sökning. Alltså enbart öka i grad. Eller kan man söka 8:or (furir) även fast man är menig till grad? //M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted June 29, 2007 Report Share Posted June 29, 2007 Tack för alla svar..MEN!Det var inte riktigt så jag menar. Kan jag läsa upp till furir under tiden så att jag får den grad (Furir) som behövs för att söka en tjänst som är en 8:a (furir) tills nästa gång det är sökning. Alltså enbart öka i grad. Eller kan man söka 8:or (furir) även fast man är menig till grad? //M Kontakta försvarsutbildarna och kolla när, och var, det går befordringskurser. http://www.forsvarsutbildarna.se/utbildnin...ldning/befordr/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattan Posted June 29, 2007 Report Share Posted June 29, 2007 Tack för alla svar..MEN!Det var inte riktigt så jag menar. Kan jag läsa upp till furir under tiden så att jag får den grad (Furir) som behövs för att söka en tjänst som är en 8:a (furir) tills nästa gång det är sökning. Alltså enbart öka i grad. Eller kan man söka 8:or (furir) även fast man är menig till grad? //M Läsa upp dig under tiden funkar med största sannolikhet inte. Däremot gör din internationella erfarenhet du får när du tjänstgör som menig dig mer attraktiv till nästa söktillfälle vilket innebär att du har större chans att få en befattning med högre grad. Du måste således inte vara furir i krigsorganisationen för att kunna bli furir i NBG/US Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crosshill Posted June 29, 2007 Report Share Posted June 29, 2007 Tack för alla svar..MEN!Det var inte riktigt så jag menar. Kan jag läsa upp till furir under tiden så att jag får den grad (Furir) som behövs för att söka en tjänst som är en 8:a (furir) tills nästa gång det är sökning. Alltså enbart öka i grad. Eller kan man söka 8:or (furir) även fast man är menig till grad? //M Som någon skrev här så är det kontakter som är det viktigaste. Om du är okänd för den som tar ut soldater till en framtida US och du söker en Gruppchef tjänst eller något annat som ligger över din "nivå" så läggs din ansökan åt sidan direkt. Det du kan göra är att visa framfötterna eventuellt förklara dina avsikter för en officer som du tjänstgör med, när han sedan nästa gång skall tjänstgöra i US som Kompanichef eller Plutonchef kan han, om han bedömer dig lämplig, ta ut dig till Gruppchef. Om du tjänstgör i NBG vilket varar en längre tid så skall du veta det att det alltid händer saker, folk slutar, får sparken m.m. om du då rean i förhand berättat om dina avsikte så är det inte omöjligt att du kanske får ta över arbetet som stf i en grupp när en sådan försvinner/blir omplacerad etc. Allt handlar om förmåga, inställning, kontakter och en gnutta tur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingecho1 Posted June 30, 2007 Report Share Posted June 30, 2007 Eller kan man söka 8:or (furir) även fast man är menig till grad? //M Kort och enkelt! JA!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itpaystobeawinner Posted June 30, 2007 Author Report Share Posted June 30, 2007 Underbart att höra! //Trevlig helg på er gubbar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts