Jump to content

Vad har ni för sysselsättning?


Vlad

Recommended Posts

  • Replies 541
  • Created
  • Last Reply

Raketforskare på NASA :blink: nää...

Jag går sista året på gymnasiet. El-programmet med inriktning Automation

 

Om allt går som planerat så kommer jag in på MHS efter lumpen och jobbar därefter som YO. Eller så utbildar jag mig till Teknisk Officer och tar ett civilt jobb. :D *ehmhm*

Link to comment
Share on other sites

Precis pluggat färdigt på handels.

 

Söker jobb och har nog fått ett också tror jag....

 

Kommer nog åka till tyskland på training i 6 månader innan jag kommer tillbaka och skall erövra marknadsandelar inom consumer products.

 

Edit: Kortare training än beräknat. Befodrad och sitter nu och sysslar med anskaffning. (Inköp av sånt man inte säljer).

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Tänkte väcka upp denna tråden efter vi som vi har fått fler medlemmar.

 

 

Jag själv väntar tills oktober månad för inryck som Amf Gb.

Ska läsa historia A snartpå komvux innan inryck för att bli behörig till PHS.

Link to comment
Share on other sites

Har sommarlov från studierna på KTH, civiling elektroteknik.

Sommarknegar på Poståkeriet, så om nån i söderort beställer hempaket kanske vi ses!

Jobbade tidigare som Nokia-tekniker på Sveriges ledande serviceföretag för mobiltelefoner EMTS aka ReConnect aka ANS Comtech, men de konka i februari pga ekonomiskt fiffel i Österrike :)

Jävligt synd för det var bra betalt!!!

 

Ska till S1 18 aug och prata med stf C GUbat angående BFA, får se hur det går det är ju anställningsstopp tom minst 1 sept.

Kommer att söka MHS YOP på Livgardet i januari.

Har insett vad jag egentligen vill göra!

Link to comment
Share on other sites

Sysselsättning, ja. Det var ju tur att det inte handlade om arbete. Jag är allergiker efter över 40 år i sifferbranschen.

 

Pensionerade mig när jag fyllde 60 bast i höstas (siffror är bra ibland) och sysslar, efter att ha lagt ner kompchefskapet i Hv, mest med FBU och ungdomsverksamheten.

 

Är du trött på att bara jobba? Vi behöver flera instruktörer/funktionärer!

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Doktorand i nationalekonomi på Handelshögskolan i Stockholm. Börjar forskarutbildningens andra år i höst.

 

Jobbade tidigare ett år på en managementkonsult här i stan. Har tidigare jobbat lite politiskt och som praktikant i EU. Samt haft några anställningar i FM.

Link to comment
Share on other sites

Guest Fågel Fenix

Skall börja 3:e året på NV nu till hösten. har idrottsprofil :wub:

betygen ligger nere i tårna men klara iaf G i de svårare ämnena ;) Skall förhoppningsvis få mönstra ngn gång så att man kan få säga "Jag vill till FBJ och ha tjänsten GA 827!" <<gruppchef

jo jag vet att det heter "patrullchef" men det står det inte i papprena :)

 

Sen kanske det blir BFA och ngn utlandstjänstgöring om det går bra under vpl. Vill läsa till Yoff eller polis. Skall bara fixa bättre färgseende först :/

Link to comment
Share on other sites

Har jobbat som Yoff men det var dax att lämna det sjunkande skeppet.

Jobbar sedan dess på ett säkerhetsföretag i USA som utför jobb i hela värden.Med inriktning på personskydd och hostage-rescue.

När jag är hemma jobbar jag också med att utbilda skyddsvakter.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...