Stocken Posted June 28, 2007 Report Share Posted June 28, 2007 Idag när jag var och handlade i en av stadens matbutiker fick jag på parkeringsplatsen se en bil med två dekaler, "Vapnö FK" och "Tusen Timmar Tunnan". "Min vana trogen" vid sådana tillfällen väntade jag tills bilägaren kom ut från butiken och då gick jag fram till honom och började prata flyg (han känner förresten väl till min morfar Georg Sylvan som 1926 var med och satte upp "Flygvapnets vagga"/F3 på Malmen utanför Linköping i Östergötland (länk här: http://susning.nu/F13_Malmen). Han berättade bland annat att ett visst bilreservdelsföretag, som startade i Linköping 1963, köpt en North American P-51 Mustang och en Supermarine Spitfire :dribble:... måtte de renoveras till flygdugligt skick . Killen jag pratade med berättade vidare att han varit flygare i flygvapnet, på F11/Skavsta utanför Nyköping och att han är ordförande i Tusen Timmar Tunnan :worthy:. Jag var "på språng" så jag kom inte på att notera vad han heter och trots sökning efter "Tusen Timmar Tunnan" på både Google och på Altavista så har jag inte hittat länk till deras hemsida . Någon som vet länken till TTTs respektive Vapnö flygklubbs eventuella hemsida? /Stocken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Vival Posted June 28, 2007 Report Share Posted June 28, 2007 Hemsidan som finns att hitta till Wapnö Flygklubb funkar inte Wapnö Flygklubb c/o Försvarsmakten, Box 516 301 80 HALMSTAD 035-266 20 77 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
imint Posted June 28, 2007 Report Share Posted June 28, 2007 Prova att fråga på Svensk flyghistorisk förening, de har ett forum med bra folk som kan svara på de mest konstiga saker som rör svenskt flyg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danne Posted June 28, 2007 Report Share Posted June 28, 2007 Han berättade bland annat att ett visst bilreservdelsföretag, som startade i Linköping 1963, köpt en North American P-51 Mustang och en Supermarine Spitfire :dribble:... måtte de renoveras till flygdugligt skick . /Stocken Båda flyger redan idag och Mustangen, "It´s about time" har gjort flera uppträdanden redan (kom hit i början av maj). Spitfiren luftas även den och kommer delta i uppvisningar under sensommaren/hösten. Mustang: Mustang och Spitfire hemma i Ängelholm: Finns ett flertal bilder till på Mustangen i flygdagstråden... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hedin Posted June 28, 2007 Report Share Posted June 28, 2007 (edited) Här har en vänlig själ lagt upp länken till Tusen timmar Tunnans hemsida. Edited June 28, 2007 by Hedin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts