Jump to content

Tusen Timmar Tunnan + Vapnö flygklubb

Stocken

Recommended Posts

Idag när jag var och handlade i en av stadens matbutiker fick jag på parkeringsplatsen se en bil med två dekaler, "Vapnö FK" och "Tusen Timmar Tunnan". "Min vana trogen" vid sådana tillfällen väntade jag tills bilägaren kom ut från butiken och då gick jag fram till honom och började prata flyg (han känner förresten väl till min morfar Georg Sylvan som 1926 var med och satte upp "Flygvapnets vagga"/F3 på Malmen utanför Linköping i Östergötland (länk här: http://susning.nu/F13_Malmen).

Han berättade bland annat att ett visst bilreservdelsföretag, som startade i Linköping 1963, köpt en North American P-51 Mustang :) och en Supermarine Spitfire :dribble: :dribble:... måtte de renoveras till flygdugligt skick :worthy:.

Killen jag pratade med berättade vidare att han varit flygare i flygvapnet, på F11/Skavsta utanför Nyköping och att han är ordförande i Tusen Timmar Tunnan :worthy: :worthy:. Jag var "på språng" så jag kom inte på att notera vad han heter >:-( och trots sökning efter "Tusen Timmar Tunnan" på både Google och på Altavista så har jag inte hittat länk till deras hemsida :tveka:.

Någon som vet länken till TTTs respektive Vapnö flygklubbs eventuella hemsida?

/Stocken

Han berättade bland annat att ett visst bilreservdelsföretag, som startade i Linköping 1963, köpt en North American P-51 Mustang :dribble: och en Supermarine Spitfire :dribble: :dribble:... måtte de renoveras till flygdugligt skick :worthy:.

/Stocken

Båda flyger redan idag och Mustangen, "It´s about time" har gjort flera uppträdanden redan (kom hit i början av maj). Spitfiren luftas även den och kommer delta i uppvisningar under sensommaren/hösten.

Mustang:

mustangwavevrassq7.th.jpg

Mustang och Spitfire hemma i Ängelholm:

2007-05-31_CIMG0149.JPG

Finns ett flertal bilder till på Mustangen i flygdagstråden...