Guest Preatorian Posted June 28, 2007 Report Share Posted June 28, 2007 Har läst igenom i stort sett hela "NBG tråden" och har inte hittat något aktuellt svar. Ville bara kolla nu om Vakansbeskeden för NBG har börjat att komma ut! För att specifera enhet: I 19 - Trosskomp - NskyPlut Vet inte om ansvarande förband sköter vakans rekrytering på egen hand osv. Någon med lite insider info kanske kan svar. <ödmjukhet inför uppgiften, oeftergivlighet i dess genomförande> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindqvist Posted June 28, 2007 Report Share Posted June 28, 2007 Jag bytte min gruppchefstjänst från IA07 till NSKY-plut i Boden för ett par veckor sedan (slutet av maj, vakanserna lades ut den 15:e maj) och hade då ganska intensiv telefonkontakt med plutonchefen. Enligt honom var det redan då stora felaktigheter på vakanslistan, t.ex så sökte han ingen stf plutchef och jag tror även att med mig så fyllde han samtliga grpchf/stf-platser. Däremot letade han fortfarande efter förare, gärna med militärt bevis på nån form av terrängbil (och såklart övrigt lämpliga egenskaper). Om du sökt vakans via mil.se så kan det ta ett tag innan din ansökan går vidare till aktuellt förband då de tydligen "samlar ett gäng ansökningar" innan de skickar dem vidare. Sedan borde din ansökan nå via regementet fram till Kompanichef/Plutonchef/motsv och då väljer de ut lämpliga att intervjua utifrån det. Så är det inte mer än 2-3 veckor sedan du sökte så är det chans att din ansökan inte "hamnat på rätt ställe" än (samma gamla "snabba" försvarsmakt). Hursomhelst är väl ett bra tips om du är orolig att du ringer I 19:s rekryteringstelefon: 0921-34 83 73, där finns det folk som antagligen kan svara på dina frågor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Preatorian Posted June 28, 2007 Report Share Posted June 28, 2007 Blev uppringd från NBG (tror det var Plutonchef Nskyplut), men har efter detta inte hört något alls. Detta var också i slutet av Maj. Men om ni redan har fått besked kan jag tänka mig att jag INTE blivit antagen. Har även försökt att få tag i personer från Personal avd. samt Plutonchefen för NskyPlut... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest samie Posted August 6, 2007 Report Share Posted August 6, 2007 hejhå, jag har sökt skyttesoldat i boden, det var också vakans NBG. smekte iväg min ansökan för cirka 9 dagar sedan har inte fått något besked än. Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta innan dom hör av sig (om man har kommit med) ?. Det är jobbigt att vänta. Funderar också på att söka närskyddsoldat, hoppas på att öka mina chanser att komma med. men men ja tror att man är lågprioreterad om man bara har 10-7-7 som muck betyg eller vad tror ni? Tack för att ni tog er tid Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted August 6, 2007 Report Share Posted August 6, 2007 Med tanke på hur vakansläget ser ut inom NBG så är nog ingen sökande lågprioriterad. Hör av dig till förbandet i fråga och presentera dig, hör efter och vissa intresse, istället för att bara passivt iaktta händelseutvecklingen. Det lär gynna din situation mer än att bara sitta på sofflocket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
golffoxtrotfive Posted August 6, 2007 Report Share Posted August 6, 2007 hejhå, jag har sökt skyttesoldat i boden, det var också vakans NBG. smekte iväg min ansökan för cirka 9 dagar sedan har inte fått något besked än. Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta innan dom hör av sig (om man har kommit med) ?. Det är jobbigt att vänta. Funderar också på att söka närskyddsoldat, hoppas på att öka mina chanser att komma med. men men ja tror att man är lågprioreterad om man bara har 10-7-7 som muck betyg eller vad tror ni? Tack för att ni tog er tid sök allt som du e intresserad av, känner du nån som är Plutonchef motsvpå nån nbg tjänst du e intreserad av ring honom/henne, ligg på allt du kan, papper och grejer kommer bort, det verkar vara ett oorganiserat kaos hos dom flesta på nbg, så det bästa du kan göra är att ligga på och tjata. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest samie Posted August 7, 2007 Report Share Posted August 7, 2007 hej igen. Tack för tipsen, ja ska försöka ligga på, ja har ju ingenting att förlora. Ja önskar att jag hade nummret till en plutonchef. Är det någon som har teln, till någon i boden/nbg? Jag har ringt det "vanliga" nummret (växeln) men jag har aldrig kommit fram till någon. Ja gott folk ha en fortsatt bra dag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.