Gotcha Posted January 30, 2003 Report Share Posted January 30, 2003 Igår när jag åkte ifrån Livgardet, såg jag 4st Tgb203 med röda kors-markeringar (sjv-vagnar uppenbarligen?) men en detalj som förundrade mig var en svart "box" på taket, såg närmast ut som ett slags luftfilter eller liknande. Jag ska se om jag kan kirra nån bild på arrangemanget, men kanske någon vet redan nu..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlåGul -1 9x19 Posted January 30, 2003 BlåGul -1 Report Share Posted January 30, 2003 Det är där man förvarar Svärmor[tm]. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SFC Posted January 30, 2003 Report Share Posted January 30, 2003 Igår när jag åkte ifrån Livgardet, såg jag 4st Tgb203 med röda kors-markeringar (sjv-vagnar uppenbarligen?) men en detalj som förundrade mig var en svart "box" på taket, såg närmast ut som ett slags luftfilter eller liknande. Jag ska se om jag kan kirra nån bild på arrangemanget, men kanske någon vet redan nu..? Storlek och placering på "boxen"? Och var det röda kors på dem var det nog garanterat sjv-porslinsterrängbilar... B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted January 30, 2003 Forumsledning Report Share Posted January 30, 2003 Igår när jag åkte ifrån Livgardet, såg jag 4st Tgb203 med röda kors-markeringar (sjv-vagnar uppenbarligen?) men en detalj som förundrade mig var en svart "box" på taket, såg närmast ut som ett slags luftfilter eller liknande. Jag ska se om jag kan kirra nån bild på arrangemanget, men kanske någon vet redan nu..? öhm *funderar* Det är så att på PATGB203 !! som den heter ..inte Tgb203 ..men eftersom du e Amfslusk så får jag väll se mellan fingrarna i det här fallet.. .. och niox dig ska vi bara inte ens nämna om men ..amf där också. så.. jag orkar inte.. . ;) ...så har sjukvårdvarianten maaaaassa prylar och de behöver då förvaringsutrymme. Nu VET inte jag om det är det du såg, men jag skulle gissa på att det var förvaringsboxar som inte blivit målad än. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MBW Posted January 30, 2003 Report Share Posted January 30, 2003 Igår när jag åkte ifrån Livgardet, såg jag 4st Tgb203 med röda kors-markeringar (sjv-vagnar uppenbarligen?) men en detalj som förundrade mig var en svart "box" på taket, såg närmast ut som ett slags luftfilter eller liknande. Jag ska se om jag kan kirra nån bild på arrangemanget, men kanske någon vet redan nu..? Storlek och placering på "boxen"? Och var det röda kors på dem var det nog garanterat sjv-porslinsterrängbilar... B) Rött kors hade jag för mig var där man skulle sikta. Det råder viss hysteri vad det gäller att kitta grejer på sjuktransporter inom försvaret just nu, då det gäller att hänga med internationelt. FSC ligger långt fram där och skall hänga på allt som väger under 500 kg, vilket i och för sig bara är bra Röstar för att det var en förvaringsbox jag med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KP2 Posted January 31, 2003 Report Share Posted January 31, 2003 AC aggregat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted January 31, 2003 Report Share Posted January 31, 2003 Sjuktransportversionen av Patgb 203A har två stora transportlådor på taket ungefär där vapenhuven sitter på övriga versioner. Har tyvärr ingen bild just nu. The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kvartermästar´n Posted February 25, 2003 Report Share Posted February 25, 2003 De här lådorna du såg på taket var de sk "natolådorna". Där förvaras extramatriel såsom patienttäcken, bårmattor och även delar av fordonsbesättningens personliga utrustning. På taket finns plats att fästa tre sådana lådor, med hjälp av spännremmar. Lådorna är gjorda av tunn aluminium och finns i två storlekar. Det ser ganska dumt ut att ha dessa på taket (höghus!) men är helt nödvändiga, det är trångt i vagnen, MYCKET trångt! Kvartermästar´n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted February 25, 2003 Report Share Posted February 25, 2003 Kvartermästar´n= Bohman? I sådana fall välkommen till forumet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts