Jump to content

SAS fritagning av gisslan i Sierra Leone

Recommended Posts

Kollad igenom youtube för att försöka hitta det... hittade en "introfilm" som kanske är av intresse... även om det inte är hela dokumentären:

Tack,

Såg den också men jag är ute efter hela filmen...

Är en kille där som verkar vara rätt insnöad på specialförband... han har lagt upp mängder med tidigare SAS-filmer och dylikt. Tror han heter "LitleBird". Han lär lägga ut den så fort han får tag i den.

TT

Är en kille där som verkar vara rätt insnöad på specialförband... han har lagt upp mängder med tidigare SAS-filmer och dylikt. Tror han heter "LitleBird". Han lär lägga ut den så fort han får tag i den.

TT

OK, då får vi förlita oss på Mr SAS eller hoppas på en repris på Discovery channel...

Ett hett tips: läs boken, Operation certain death, som beskriver händelsen i detalj. /Gusten :rolleyes:

Tack för tipset,

Har precis beställt Operation Barras (bok) som skall bli intessant att läsa. Jag skall kika på den boken som du rekommenderar också.

31622.jpg

@ Iceman

Tack själv. Jag ska kolla efter boken som du skriver om. Apropå filmen om Sierra Leone händelsen på Discovery så var det "kul" att få ett ansikte på Foday Kallay eftersom boken Operation certain death inte visar någon bild på honom. /Gusten :Malaj:

Edit: Förtydligade.

Edited by Gusten

• 1 month later...

Operation certain death

@ Iceman

Tack själv. Jag ska kolla efter boken som du skriver om. Apropå filmen om Sierra Leone händelsen på Discovery så var det "kul" att få ett ansikte på Foday Kallay eftersom boken Operation certain death inte visar någon bild på honom. /Gusten :baskerPa:

Edit: Förtydligade.

Hej,

Jag läste boken som du rekommenderade på semestern och den var mycket bra. Ca 650 sidor som räckte i hela två veckor.

Hittade även en liten filmsnutt på Youtube.

@ Iceman

Kul att du gillade boken. Håller som bäst på att läsa The Joker, 20 years inside the SAS (ISBN 978 0 233 00205 7)skriven av Pete Scholey. Inte lika mycket action men ändå kul att läsa om deras tidiga operationer i t ex Aden. /Gusten

Grymheten i Afrika är rätt så oförståelig för oss western boys eller vad man ska säga. Fortfarande ingen som fixat dokumentären? Tänkte imorgonbitti söka igenom lite utländska sidor efter den... återkommer då.

Ni andra kan ju också leta så vi får en bra dammsugning av nätet? :baskerPa: