Steken Posted June 26, 2007 Report Share Posted June 26, 2007 Som Topicen beskriver så letar jag tavlor/planscher med militära motiv, foton i första hand men även målade/tecknade. Ska även vara resonabla priser, högst ca 1000kr. Jag har en förkärlek för foton på artelleri samt pansar i alla dess former. Är det tecknade bilder det rör sig om letar jag främst efter motiv på människor, tidsmässigt sett ska det vara från början av 1900-talet fram till nu-tid. Helst ska det vara butiker på nätet, är butikerna av det mer fysiska slaget skulle det vara bra om dom fanns inom en 20mils radie av Gävle. Tack på förhand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FCR2 Posted June 27, 2007 Report Share Posted June 27, 2007 Undrar om inte armé museum har något av intresse? Det är ju inte nära Gävle dock Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
imint Posted June 27, 2007 Report Share Posted June 27, 2007 http://www.military-prints.com/terence_cuneo.htm Hä r har du en länk till en av mina absoluta favoriter aveende militära målare, han har även andra manliga motiv på repertoaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steken Posted June 27, 2007 Author Report Share Posted June 27, 2007 Den länken tackar jag väldigt mycket för imint. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimbo Posted June 27, 2007 Report Share Posted June 27, 2007 Måste säga att en av de coolaste oljemålningar jag har sett hängde på Moosebar på camp Victoria, den föreställde ett demonstrationståg med en PBV302 i fronten. En dylik tavla skulle jag lätt plocka fram pluskan för. Mycket fin! Någon som vet var man kan få tag i liknande tavlor, avritade i olja utifrån till exempel ett fotografi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts