Jump to content

NBG på P7

Udo

Recommended Posts

Om intresse finns för samåkning till P7 mån 2/7 så går min bil från Ulricehamn mot JKP, S E4 går av i Markaryd söderut via Hässleholm sedan vidare mot heden. Finns intresenter PMa mig så fixar vi tid och plats.

Obs: detta är ingen annons utan ett erbjudande.

har inget behov av samåkning (tåg/flyg för min del)..

tycker det är trådar, frågor och info från alla andra platser, men P7 är väldigt tyst... jag ska iaf vara på L2an som jag förstått, måste ju vara fler här inne som ska till P7?

Nån som är på P7 eller har koll ändå på hur boendet blir, nåt särskilt man bör ta med etc etc..

har inget behov av samåkning (tåg/flyg för min del)..

tycker det är trådar, frågor och info från alla andra platser, men P7 är väldigt tyst... jag ska iaf vara på L2an som jag förstått, måste ju vara fler här inne som ska till P7?

Nån som är på P7 eller har koll ändå på hur boendet blir, nåt särskilt man bör ta med etc etc..

Ja väldigt tyst om P7...bara hört från folk som hoppat av :huh:

Det blir logement boende nu fram tills januari sen flyttar vi ut till camp gripen... är väll vara samma saker från lumpen som man bör ha på logementen..tv, dvd, xbox etc :lol:

Då är vi på samma pluton....ska vara på L1an B-)

ja verkar vara många som hoppat av, men det de flesta kommer med som orsaker är sånt man visste om när man sökte så de kanske inte skulle ha passat iaf..

Jag tar de mindre bra sakerna med ro, jag vill göra det här innan barn o familj kommer ivägen, inte för att bli rik eller bara glida runt i ett år..

ps. du har pm dazzle. ds.

Guest maxell

hur är det med 9040 besättning då? jag kan ju inte vara den enda skytten?

Nån som vet vad det blir första veckan?? få ut prylar o skjuta in ak:n lr??

nån som har gjort tandläkarundersökning föresten?

nån som har gjort tandläkarundersökning föresten?

Jopp! Flera gånger förresten. Brukar mest vara att de kollar tänder o tandkött o skrapar bort lite tandsten. O så får man ev. komma tillbaka o fixa till det om man har hål.

I övrigt så har väl ni samma upplägg som de andra? Få ut grejer, lite undersökningar o info o sen semester?

vi ska va inne hela veckan, till skillnad mot vissa förband som bara är inne mån-tis som jag förstått...

Hur lång tid tar det med taxi från centrala lund till P7?

------ || ------ från sturup till P7?

vi ska va inne hela veckan, till skillnad mot vissa förband som bara är inne mån-tis som jag förstått...

Hur lång tid tar det med taxi från centrala lund till P7?

------ || ------ från sturup till P7?

inte säker men gissar att de tar

från Lund 15-20min

Från sturup kan de kanske ta en halvtimme eller nått...

Är jag den enda som inte har fått mina tågbiljetter än?!?!?!?

Hur gör man då???

Betalar själv och sparar kvittot, så får du ut pengarna av FM.

Trevlig resa och välkommen åter.

/K

Maxell: Kollat mail/telefon? De sa att de oftast skickade bokningsnummer så, nå biljetter får de flesta inte sa de till mig. Dock fick jag mina i brev (bokningsnummer iaf) efter att jag ringt dit, och hämtade själv ut dem.

Jag förutsätter att du skickat/faxat in resepappret?

Krook: på det senaste av papprena angående resor står det att man INTE får betala kontant, inga pengar betalas tillbaka utan de skall bokas via karlskronas reseenhet. Fast har man bokat och inte fått så tycker jag de är skyldiga att ersätta iaf..

Ses på måndag!

Maxell: Kollat mail/telefon? De sa att de oftast skickade bokningsnummer så, nå biljetter får de flesta inte sa de till mig. Dock fick jag mina i brev (bokningsnummer iaf) efter att jag ringt dit, och hämtade själv ut dem.

Jag förutsätter att du skickat/faxat in resepappret?

Krook: på det senaste av papprena angående resor står det att man INTE får betala kontant, inga pengar betalas tillbaka utan de skall bokas via karlskronas reseenhet. Fast har man bokat och inte fått så tycker jag de är skyldiga att ersätta iaf..

Ses på måndag!

Tja, vad är alternativet då? Stanna hemma och hoppas på att biljetterna kommer någon gång innan rotation? Nej, betala men du behöver inte se glad ut när du gör det och kräv ersättning för utlägget.

/K

Guest maxell

ahh ok, jag får ringa till sj o stri med de. jupp jag faxa in papprena för 2 veckor sen men har inte fått ett skit på posten, surt som fan.

Föresten ska man ta med sig sin svarta basker??

Edited by maxell

Lite info då om Nbg inrycket på P7 om någon är intresserad.

Efter att ha genom fört inryck med IA06 för ett år sedan kan jag bara säga att dom har lärt sig av sina misstag. Inskrivningen gick relativt smidigt och leg pass och förarbevis kontrollerades direkt på plats vilket inte skedd på IA06.

Bra jobbat av Adj Mitch.

Utrustningen som delades ut var väl fräsh till dom fösta 100 sen började det ta slut på nya uniformer i rätt storlekar så det blev begagnat för de sista, (som vanligt en ny och en begagnad 90f till skytte)

På tisdagen blev det till min stora förvåning uthämtning av Ak5C som tydligen trillat in i rätt antal i sista minuten. Veckan följdes sedan av det vanliga med info mer info och en och annan föreläsning om P7 samt trafiksäkerhets utb. En snabbinskjutning av reservriktmedlen på Ak5C blev det även tid för. Kul för dom som inte pillat på bössan förut.

90 lätt saknades ju. men enligt rykten så ska den dyka upp i november på samtliga Nbg förband som ej får den vid inryck,(saknas på grund av att det måste sys upp fler för att de ska räcka till både Nbg och US).

Inryck är ju alltid inryck men det känns som om P7 var bättre förberedda denna gång.

Boendet är 5-9 sold per logement beroende på gruppstorlek

Maten kostar: 35kr för frukost och 50kr för lunch och middag. vilket jag tycker är dyrt i förhållande till kvaliten.

som tur är har soldathemmet en utmärkt salladsbuffé för 30kr som är väldigt välfylld,(bra lunch).

V30 har ju räddningsverkets restaurang öppnat för allmänheten igen och då blir det nog fler som väljer den framför MR. 56kr för tar dom för en lunch på räddnings verket och den är helt klart värd varenda öre.

Har väl som vanligt glömt hälften av vad jag tänkte att jag skulle skriva men det här får duga som info om inryck på P7