Jump to content

PV-pjäs på skoter...


HvPrsk

Recommended Posts

Lite offtopic men kan inte låta bli appropå cyklar... Cyckel pansarförstöringspatrull... utbildades åtminstone in på sjuttiotalet... ett par man på cykel med strvminor på styret som skulle vara för patrull och binda upp fienden i strid upp till en halvtimme... så att huvudförbandet kunde inta stridsställning!

lite mer OT:

 

sambandet hos cykelskytte fördes på tråd och ej via radio.

tråden kopplades in på lämplig anknytning vid cykelavlämningsplats.

därefter sprang sign. med en rulle dl 1000 på ryggen tills det var dax för ny rulle.

max tre rullar med fördes per plut. så aktivt verkningsområde ca 3 km.

 

jag skall aldrig mer klaga över att ra 145 är tung :huh:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Då jag är totalt värdelös på franska, frågar jag den samlade expertisen. Eldröret ser ut att vara stängt bak. Betyder inte det att det blir en jävla rekyl?

 

Förövrigt är det nog det hårdaste jag sett :wub:

Edited by HvU-johan
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Inom kort kommer div kriminellt belastade MC klubbar köpa in ett större antal fordon med sidovagn?

 

Eh, ja! Det tror jag med. Och nu har vi ju fått Bandidos även till Karlstad också, får se hur detta slutar

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 month later...
Lägger in denna bild i en gammal tråd med liknande ämne.

Sökte på Cykelskytte och då ligger denna närmast.....

Det eller tänkbara ersättare till 11/13/20-bilarna :dribble:

 

GB-Armored-PoweredQuadracycle-June1899.jpg

 

Här är länken till sidan.

 

/martin

Lite historik. Mannen på den fyrhjuliga cykeln med hjälpmotor heter Simms år 1899. Han var den förste som byggde en motor war car år 1902 som anses vara det första steget till kommande stridsvagnar. Bild på hans nästa skapelse finns på din länk. Så cirkeln är sluten hitta på en variant med moped eller cykel och vi får se vad nästa skapelse blir?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Som vanligt ligger Sverige i den yttersta framkanten i forskning och utveckling av stridsfordon i denna kategori.

Med risk att gripas av säkerhetspolisen för industrispionage så presenterar jag EXKLUSIVT för Soldf.com...denna hemligstämplade video av Stridsfordon IAS (International Attack & Supportviercel) som producerats av Hägglunds i största hemlighet. Denna video visar fordonet under dom första försöken, men den slutgiltiga versionen kommer att utrustas med Rb 56 Bill samt ksp 58 för närskydd.

Skyddsnivån lär enligt initierade källor bli hög. :)

 

 

 

Opps...glömde tillägga att det är 3 mans besättning samt att även civila organisationer (PRO=Pensionärernas Riks organisation) har visat starkt intresse av den obeväpnade variaten.

Enligt deras testpanel så fungerar fordonet tillfredställande för deras behov.

Edited by Doktor Demento
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Som vanligt ligger Sverige i den yttersta framkanten i forskning och utveckling av stridsfordon i denna kategori.

Med risk att gripas av säkerhetspolisen för industrispionage så presenterar jag EXKLUSIVT för Soldf.com...denna hemligstämplade video av Stridsfordon IAS (International Attack & Supportviercel) som producerats av Hägglunds i största hemlighet. Denna video visar fordonet under dom första försöken, men den slutgiltiga versionen kommer att utrustas med Rb 56 Bill samt ksp 58 för närskydd.

Skyddsnivån lär enligt initierade källor bli hög. :happy:

 

 

 

Opps...glömde tillägga att det är 3 mans besättning samt att även civila organisationer (PRO=Pensionärernas Riks organisation) har visat starkt intresse av den obeväpnade variaten.

Enligt deras testpanel så fungerar fordonet tillfredställande för deras behov.

 

Fäst 2 stridsvagnsminor med spännband på sitsen och vips så har vi gjort oss en kamikaze-spark. Det gäller bara att hitta nån som är dum nog att frivilligt tjonga in i fronten på en framryckande fientlig Strv :banghead:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...