Guest Guest_Jimmy86_* Posted June 24, 2007 Report Share Posted June 24, 2007 Hej hej alla här på forumet! Jo nu är det så att jag skulle vilja hitta lite bilder från Bosnien, BA10 P10. Letar bland annat efter en bild, vet ungefär hur sen ser ut. En arm som håller i ett svärd, tror det ska föreställa en riddare eller något. Anledning till att jag gör detta är att min far var med där och han gick bort 2005, bilden som jag letar efter hade han velat tatuerat själv. Men eftersom det inte blev av så tänkte jag att jag skulle tatuera in det på min arm, som ett minne. Kanske någon här som minns honom och som kan dela lite roliga minnen från den tiden, Olof Carlsson var min far i alla fall. Han var där som sagt 93-94 och körde bandvagn tror jag, minns inte riktigt namnet :P Ni kan kontakta mig här eller på min mail: [email protected] går även att lägga till mig på MSN. Tack på förhand! Jimmy Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted June 24, 2007 Report Share Posted June 24, 2007 Menar du pansarnäven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson_BA04 Posted June 24, 2007 Report Share Posted June 24, 2007 Hejsan Jimmy! Hittade en länk till en högupplöst version av "pansarnäven" i en annan tråd här på forumet... Länken: http://hem.passagen.se/storbryg/77bertil/kann6.html Om din pappa var nere i Bosnien 93-94 så var han troligtvis med på BA01. Om du tittar i forumets del SOLDINT (http://forum.soldf.com/index.php?showforum=20) så kommer du att hitta en hel del läsning om de tidiga missionerna i Bosnien. Här finns en sammanställning över några av "godbitarna"... http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=12002 Du kan även surfa in på http://www.fredsbaskrarna.se och ställa frågan om din pappa på deras forum. Det kanske finns någon där som kan berätta mer... Där finns i alla fall en del bilder från de tidiga missionerna i Bosnien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted June 24, 2007 Report Share Posted June 24, 2007 Hej Jimmy86. Jag tjänstgjorde på samma kompani som din far. Han låg på 4:e pluton och jag låg på 3:e. Jag har inga direkta minnen av honom annat än att jag känner igen honom i minnesboken. Även om vi bodde inom ett område som två fotbollsplaner så lärde man inte känna alla på kompaniet, rätt konstigt egentligen när man tänker efter. Vi jobbade iofs väldigt uppdelat plutonsvis och hade oftast inga operationer som involverade flera plutoner. Hoppas att du hittar det du söker, om du går in på min hemsida www.the-swede.com så har jag lite bilder där från Bosnien. The Swede Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jimmy86 Posted June 24, 2007 Report Share Posted June 24, 2007 Nilsson_BA04: Japp, pansarvärnet var det! Tack så mycket! Men tror du att man får tatuera in det då? Så man inte bryter mot nått. The Swede: Ah ok, har minnesboken hemma, men är inte hemma förtillfället. Men tack iallafall, skall söka vidare. Minns massa smeknamn, "köttråttan" var det nån som kallades hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson_BA04 Posted June 24, 2007 Report Share Posted June 24, 2007 Har svårt att tänka mig att FM har några större invändningar mot att du använder "Pansarnäven" som en tatuering ... Speciellt inte då den är ämnad som ett minne till din Pappa och hans tjänstgöring i Bosnien. Dock kan du nog få en del frågor/kommentarer från folk som tjänstgjort inom pansartrupperna... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jimmy86 Posted June 24, 2007 Report Share Posted June 24, 2007 Ah ok, härligt, ska bara spara ihop lite pengar till den. Sen kan jag lägga upp en bild på hur det blev för intresserade Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted July 11, 2007 Report Share Posted July 11, 2007 Det finns två tidigare trådar på forumet där du hittar pansarnäven. men jag ska bespara dig letandet och länka in den här också Här är den Som en zip:ad illustratorfil. /martinator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.