Guest sicka Posted June 19, 2007 Report Share Posted June 19, 2007 Står inför ett dilemma som jag inte riktigt förstår. Har sökt både vakanser vid NBG och vakanser vid utlandsstyrkan. Blev uppringd och blev erbjuden en plats vid NBG, har fått antagningsbeskedet men har inte kryssat i det och skickat in det. Är aktuell för en plats vid utlandsstyrkan också, muntligt, men sen när jag söker vakansen får jag ett mejl från PersE US där det står: "Du tillhör NBG! Ej tillgänglig för utlandsstyrkan." Jag tillhör väl inte NBG om jag inte har skickat in antagningsbeskedet? Vad säger ni om detta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted June 19, 2007 Report Share Posted June 19, 2007 Står inför ett dilemma som jag inte riktigt förstår.Har sökt både vakanser vid NBG och vakanser vid utlandsstyrkan. Blev uppringd och blev erbjuden en plats vid NBG, har fått antagningsbeskedet men har inte kryssat i det och skickat in det. Är aktuell för en plats vid utlandsstyrkan också, muntligt, men sen när jag söker vakansen får jag ett mejl från PersE US där det står: "Du tillhör NBG! Ej tillgänglig för utlandsstyrkan." Jag tillhör väl inte NBG om jag inte har skickat in antagningsbeskedet? Vad säger ni om detta? Ring PersE US och prata med dom. Det är enda sättet för dig att kunna få ett korrekt besked samt reda ut detta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted June 20, 2007 Report Share Posted June 20, 2007 Erbjuds du en plats på någon enhet så "bokas" du upp i systemet, så du måste uttryckligen tacka nej för att kunna bli antagen till annan enhet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GC1 Posted June 20, 2007 Report Share Posted June 20, 2007 Erbjuds du en plats på någon enhet så "bokas" du upp i systemet, så du måste uttryckligen tacka nej för att kunna bli antagen till annan enhet. Nja.... Jag fick förfrågan både från I19 o P4 som i slutändan resulterade i ett antagningsbesked från P4 (som jag valde att tacka nej till i sista sekund) och innan jag skickat in det så fick jag en ny förfrågan från I19. Inte alltid den andra handen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sicka Posted July 8, 2007 Report Share Posted July 8, 2007 Pratade med PersE och fick rätt. Har man inte kryssat i antagningsbeskedet så är man inte klar för den tänkta enheten (logiskt nog) och jag fick således igenom min vakansansökan till US och fick platsen. Slutet gott - allting gott. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted July 9, 2007 Report Share Posted July 9, 2007 Erbjuds du en plats på någon enhet så "bokas" du upp i systemet, så du måste uttryckligen tacka nej för att kunna bli antagen till annan enhet. Nja.... Jag fick förfrågan både från I19 o P4 som i slutändan resulterade i ett antagningsbesked från P4 (som jag valde att tacka nej till i sista sekund) och innan jag skickat in det så fick jag en ny förfrågan från I19. Inte alltid den andra handen.... Jo då, så var det i alla fall mellan SWAFRAP och KS för mig. Jag var tvungen att tacka nej till den enhet som bokat mig för att kunna "låsas upp" och ingå i den andra. Men det kan ju ha ändrat på sig här oxå ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest samie Posted August 3, 2007 Report Share Posted August 3, 2007 tjenare ja har en fråga om vakanser angående NBG, JA sökte för cirka 1 vecka sedan o har inte fått något svar, hur långtid tog det innan dom kontaktade dig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.