Sir Vival Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 Är det "Ak-OR" som gäller PEK-skjutning med Ak4B? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Engström Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 Vore nog rätt olämpligt tror jag. Går inte AK4-OR PEK upp till 300m med rätt högt precisionskrav? På 300m täcker rödpunkten helt en 1/3 figur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 Det borde vara den vanliga Peken då siktet ej har förstoring. Men jag kan ju ha tokfel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proto Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 Följer vanlig PEK, i alla fall det vi fick besked om på FBUs skjutinstr.kurs i Ånn, mars 2005. JS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted June 18, 2007 Report Share Posted June 18, 2007 Nån som har PEK för Ak4 OR i digital form? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted June 18, 2007 Report Share Posted June 18, 2007 Följer vanlig PEK, i alla fall det vi fick besked om på FBUs skjutinstr.kurs i Ånn, mars 2005. JS ...och ingen ändring på samma kurs mars 2007. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Zak Posted June 19, 2007 Report Share Posted June 19, 2007 Nån som har PEK för Ak4 OR i digital form? Jag har fått förklarat att det inte finns någon speciell PEK för AK4 just nu. Detta då det frågades efter möjlighet att skjuta "prisskjutningar" med vapnet. Men det kanske är fel? /Zacke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dieseltrollet Posted June 21, 2007 Report Share Posted June 21, 2007 Nån som har PEK för Ak4 OR i digital form? Jag har fått förklarat att det inte finns någon speciell PEK för AK4 just nu. Detta då det frågades efter möjlighet att skjuta "prisskjutningar" med vapnet. Men det kanske är fel? /Zacke Den "PEK" som finns just nu är m/1994. Den innehåller både AK4 och AK5 men tillkom långt inte RPS EHV var påtänkt. Så visst finns det en "PEK" för AK4 men inte för AK4B. Ryktesvägen så kommer PEK-reglementet i sin nuvarande form att försvinna och ersättas med separata SkjutR för olika vapentyper och då torde även AK4B få ett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts