Arion Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 I söndags var det uppvisningsdag för anhöriga på Kvarn, Det var en skarpskjutning med GRK och Strf9040, materiell förevisning med AK5C, KSP58DF m.m m.m. Jag har bilder och några filmklipp från dagen, någon som är intresserad? Isåfall kan jag lägga upp bilderna här, någon som har tips på vart man laddar upp smidigt och gratis? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minus Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Det hadde varit kul! Ta en titt angående vilderna här: http://imageshack.us/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hannes Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 (edited) Skulle gärna se bilderna, riktigt shyst om du kan lägga upp dem. Bilderna är det bara att lägga upp på imageshack, precis som föregående talare skrev. Edited June 16, 2007 by Hannes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arion Posted June 16, 2007 Author Report Share Posted June 16, 2007 (edited) Håller på att ladda upp lite bilder nu, tar inte med alla utan några väl valda Min bror glömde dock att ta fina kort under själva förevisningen, han bara filmade allt, men jag har lite bilder från en kompis. Kommer snart... EDIT: Edited June 16, 2007 by Arion Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arion Posted June 16, 2007 Author Report Share Posted June 16, 2007 De sex nedersta fotona är tagna av användaren "Cullipop" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hannes Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Fina bilder, man tackar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arion Posted June 16, 2007 Author Report Share Posted June 16, 2007 scenariot på förevisningen var att en IP från HV luflandsattes och rensade upp närområdet, så att två psk plutoner kunde komma in och bärja en egen skadad vagn. En av plutonerna understödde och en tog på linje över fältet. Grk plutonen stog grupperad brevid och understödde. Det sköts skarp spräng och skarp Gallix-rök m.m., och som ni ser så blev det en liten skogsbrand som dom fick jobba med hela veckan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furir Razer Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 @arion Andra inläget med bilder, andra bilden uppifrån, vänster, vad e de för nån i fordonet, ser ju ut som en liten unge med m90. Är de montage eller e mina ögon som börjar bli trötta??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hannes Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 @arionAndra inläget med bilder, andra bilden uppifrån, vänster, vad e de för nån i fordonet, ser ju ut som en liten unge med m90. Är de montage eller e mina ögon som börjar bli trötta??? I sådana fall är även mina det, någon förklaring? Barn till ett befäl med kunskaper om kläddtillverkning och en rulle M-90 tygg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rhdf Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 @hannes tror det är det mest logiska svaret kolla tex på ärmarna, sen när har FU 90 muddar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furir Razer Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Har själv funderat på att fixa en "uniform" till grabben här hemma, nu fick man ju se att man inte var ensam om sådana konstiga planer. De finns tydligen de som redan börjat sy... På måndags läggs en tyg beställning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arion Posted June 16, 2007 Author Report Share Posted June 16, 2007 Hannes är väldigt nära sanningen tror jag, även Kaptenens dotter som åkte runt i en barnvagn med m90-klänning... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 @hannestror det är det mest logiska svaret kolla tex på ärmarna, sen när har FU 90 muddar Det är ju en 90P ser du väl. Den har resårmuddar i midjan och vid handlederna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rhdf Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Doh Tänkte inte på det ;) finns den i 100cl ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hannibal Posted June 21, 2007 Report Share Posted June 21, 2007 Pojken tror jag var Kn Frykvalls son som är kompanichef på RJ (Romeo Juliet) eller grenkomp. MVH Hannibal GRK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts