Jump to content

Uppvisningsdag P4/Kvarn

Recommended Posts

I söndags var det uppvisningsdag för anhöriga på Kvarn, Det var en skarpskjutning med GRK och Strf9040, materiell förevisning med AK5C, KSP58DF m.m m.m.

Jag har bilder och några filmklipp från dagen, någon som är intresserad? Isåfall kan jag lägga upp bilderna här, någon som har tips på vart man laddar upp smidigt och gratis?

Skulle gärna se bilderna, riktigt shyst om du kan lägga upp dem. :rockon:

Bilderna är det bara att lägga upp på imageshack, precis som föregående talare skrev.

Edited by Hannes

Håller på att ladda upp lite bilder nu, tar inte med alla utan några väl valda :rockon: Min bror glömde dock att ta fina kort under själva förevisningen, han bara filmade allt, men jag har lite bilder från en kompis.

Kommer snart...

EDIT:

p6100124pc8.th.jpgp6100123hu6.th.jpgp6100115pr6.th.jpg

p6100104yp9.th.jpgp6100102gb4.th.jpgp6100097fn6.th.jpg

p6100093yl7.th.jpgp6100091fc7.th.jpg

p6100079sj0.th.jpgp6100070va8.th.jpg

Edited by Arion

scenariot på förevisningen var att en IP från HV luflandsattes och rensade upp närområdet, så att två psk plutoner kunde komma in och bärja en egen skadad vagn. En av plutonerna understödde och en tog på linje över fältet. Grk plutonen stog grupperad brevid och understödde.

Det sköts skarp spräng och skarp Gallix-rök m.m., och som ni ser så blev det en liten skogsbrand som dom fick jobba med hela veckan :rockon:

@arion

Andra inläget med bilder, andra bilden uppifrån, vänster, vad e de för nån i fordonet, ser ju ut som en liten unge med m90. Är de montage eller e mina ögon som börjar bli trötta???

I sådana fall är även mina det, någon förklaring? Barn till ett befäl med kunskaper om kläddtillverkning och en rulle M-90 tygg?