Jump to content

NBG på TrängR


suna

Recommended Posts

Ska in som transportgrupp C. Ska bli riktigt roligt att komma i grönstället igen!

Det här med matlagning känns ju faktiskt relevant. En kompis ryckte in på S1 och där har dom tydligen fixat kök och grejor till gubbarna. Det vore ju trevligt om det vore samma standard på alla regementen.

Annars får vi väl kapa en kok Container!

Strålande idé.

Jag lastar, du kör!

 

LogE Commando :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ska in som transportgrupp C. Ska bli riktigt roligt att komma i grönstället igen!

Det här med matlagning känns ju faktiskt relevant. En kompis ryckte in på S1 och där har dom tydligen fixat kök och grejor till gubbarna. Det vore ju trevligt om det vore samma standard på alla regementen.

Annars får vi väl kapa en kok Container!

Strålande idé.

Jag lastar, du kör!

 

LogE Commando :)

Tanken är ju fin men ni inser väl att en kokcontainer inte innehåller något som direkt underlättar vid individuell matlagning. Är ju inte direkt så att man slår igång 101:an för att koka en kopp the :-P

Link to comment
Share on other sites

Guest trucker_blå
Ska in som transportgrupp C. Ska bli riktigt roligt att komma i grönstället igen!

Det här med matlagning känns ju faktiskt relevant. En kompis ryckte in på S1 och där har dom tydligen fixat kök och grejor till gubbarna. Det vore ju trevligt om det vore samma standard på alla regementen.

Annars får vi väl kapa en kok Container!

Strålande idé.

Jag lastar, du kör!

 

LogE Commando :dribble:

Tanken är ju fin men ni inser väl att en kokcontainer inte innehåller något som direkt underlättar vid individuell matlagning. Är ju inte direkt så att man slår igång 101:an för att koka en kopp the :D

 

Vi får väl köra matlag! :-P

Link to comment
Share on other sites

Guest trucker_blå
Det står i alla fall i en "folder" som jag fått hem att det inte kommer att kunna lagas mat. Bara jag som fått den, eller hoppas ni ändå att det ändras?

 

Jo, jag har fått foldern men hoppet är ju det sista som överger en. Annars kanske man kan gå i hop och köpa nåt kylskåp till luckan så man kan äta frulle i alla fall. Det är ju inte rimligt att lägga mellan 120-150 spänn på käk om dan om man inte har traktamente.

Link to comment
Share on other sites

Hm, sökte vakansen C Eskortgrupp. Dött än så länge. Enligt vad jag hörde så skulle det påbörja ytterligare vakansrekrytering nästkommande två veckor och därför har man inte fått svar än. :happy:

 

Hoppas gör man iaf, verkar ju vara betydligt mer tillfredställande än mitt nuvarande jobb.

Link to comment
Share on other sites

Kommer att åka till T2, eskortpluton, för att tjänstgöra som vagnchef. Ska bli riktigt kul.

Är det nån som vet om Chefen för eskortplutonen har hoppat av, eller om det bara är FM som inte riktigt har koll på sina vakanser? Det var nämligen min gamla Plutonchef, som hade den tjänsten och det skulle vara tråkigt om inte han ska med.

See you at T2

Link to comment
Share on other sites

Snabbt angående första helgen. Det låter ju faktist rätt troligt att det blir en övning som granen, det kan ju inte finnas ett bättre sätt att sammansvetsa dom nya grupperna än att släpa ut dom i skogen och låta dom gå långt, göra jobbiga saker och svälta. Köra lite stationer för att repetera upp lite grunder i strid m.m.

tredje gången gillt som man säger.

 

simma lugnt i tre dagar till

Link to comment
Share on other sites

Snabbt angående första helgen. Det låter ju faktist rätt troligt att det blir en övning som granen, det kan ju inte finnas ett bättre sätt att sammansvetsa dom nya grupperna än att släpa ut dom i skogen och låta dom gå långt, göra jobbiga saker och svälta. Köra lite stationer för att repetera upp lite grunder i strid m.m.

tredje gången gillt som man säger.

 

simma lugnt i tre dagar till

Förvisso, men att skicka ut folk att gå långt första helgen i sprillans nya kängor låter väl sådär genomtänkt.

Nu har visserligen jag själv väldigt sällan problem med nya kängor, men det finns ju folk som bara behöver titta på ett par nya skor för att få problem...

Link to comment
Share on other sites

Snabbt angående första helgen. Det låter ju faktist rätt troligt att det blir en övning som granen, det kan ju inte finnas ett bättre sätt att sammansvetsa dom nya grupperna än att släpa ut dom i skogen och låta dom gå långt, göra jobbiga saker och svälta. Köra lite stationer för att repetera upp lite grunder i strid m.m.

tredje gången gillt som man säger.

 

simma lugnt i tre dagar till

Förvisso, men att skicka ut folk att gå långt första helgen i sprillans nya kängor låter väl sådär genomtänkt.

Nu har visserligen jag själv väldigt sällan problem med nya kängor, men det finns ju folk som bara behöver titta på ett par nya skor för att få problem...

 

Nu är det ju NBG vi talar om, med allt från vältränade 20-åringar till överfeta 40-åringar. Kommer nog inte bli några längre promenader...

Link to comment
Share on other sites

Kommer att åka till T2, eskortpluton, för att tjänstgöra som vagnchef. Ska bli riktigt kul.

Är det nån som vet om Chefen för eskortplutonen har hoppat av, eller om det bara är FM som inte riktigt har koll på sina vakanser? Det var nämligen min gamla Plutonchef, som hade den tjänsten och det skulle vara tråkigt om inte han ska med.

See you at T2

 

 

EDITERAT AV BLÅGUL

 

Har inte hört något om första helgen men antar att det blir någon sorts granprov, inga konstigheter för oss som e nymuckade, vältränade 20åringar ;-) hah

 

Vi håller oss från att lägga ut namn samt spekulera kring deras privata förehavanden.

 

Vargas, BLÅGUL

Edited by Vargas
Link to comment
Share on other sites

Godkväll samtliga , kommer med att rycka in nu om 12 dagar

21LogE som mekaniker , muckade från TrängR nu i våras

Så ska bli otroligt skönt att återvända till armén och slippa vara civil :unsure:

 

Angående utr så har jag hört ord om M90L , Desert , Djungel , AKC

Men som sagt , bara rykten.

 

Och sen massa skön civilinköpt plusutr tex knivar , kängor , bälte osv

 

Bul = Fu Bengtsson ?

isåfall , ska du slagga lucka ? eller drar du en lägenhet i skövde undertiden ?

 

japp, jag ska slagga lucka. känns onödigt att lägga pengar på en lägenhet i skövde, särkilt senare när man har beredskap.

Link to comment
Share on other sites

Jaha, då var det mindre än 24 timmar kvar.

 

Efter mycket letande hittade jag den gula vaccinationsboken längst ner i bokhyllan.

Av någon anledning så låg den inte tillsammans med övriga US prylar...

Så nu är det bara att packa hojen och göra sig klar för avmrach. :unsure:

 

Vi ses i Skövde.

Link to comment
Share on other sites

själv hittade man ingen gul bok, men man överlever nog ändå.

Ok killar och tjejer, då var det snart marchfärdiga och framåt.

Ses nere i kaoset (jag har en viss känsla av att dom inte riktigt har koll på grejorna)

 

Ses imorn

Link to comment
Share on other sites

själv hittade man ingen gul bok, men man överlever nog ändå.

Ok killar och tjejer, då var det snart marchfärdiga och framåt.

Ses nere i kaoset (jag har en viss känsla av att dom inte riktigt har koll på grejorna)

 

Ses imorn

 

Du lär nog få skaffa en ny i så fall och ta reda på vad du har för giltiga vaccinationer annars blir du kvar på plattan när flyget lyfter...

Link to comment
Share on other sites

själv hittade man ingen gul bok, men man överlever nog ändå.

Ok killar och tjejer, då var det snart marchfärdiga och framåt.

Ses nere i kaoset (jag har en viss känsla av att dom inte riktigt har koll på grejorna)

 

Ses imorn

 

Du lär nog få skaffa en ny i så fall och ta reda på vad du har för giltiga vaccinationer annars blir du kvar på plattan när flyget lyfter...

när jag ryckte in till BA02 så inte hade jag några gula böcker kvar men det bekom då inte sköterska som jag hade, hon sprutade eninåtihelvetes massa sprutor och fyllde i en ny bok(som jag har kvar)och sen dess har jag tameden inte vart sjuk heller(taiträ)så nog kommer eskorten på planet ska du se :rockon:

Link to comment
Share on other sites

själv hittade man ingen gul bok, men man överlever nog ändå.

Ok killar och tjejer, då var det snart marchfärdiga och framåt.

Ses nere i kaoset (jag har en viss känsla av att dom inte riktigt har koll på grejorna)

 

Ses imorn

 

Du lär nog få skaffa en ny i så fall och ta reda på vad du har för giltiga vaccinationer annars blir du kvar på plattan när flyget lyfter...

när jag ryckte in till BA02 så inte hade jag några gula böcker kvar men det bekom då inte sköterska som jag hade, hon sprutade eninåtihelvetes massa sprutor och fyllde i en ny bok(som jag har kvar)och sen dess har jag tameden inte vart sjuk heller(taiträ)så nog kommer eskorten på planet ska du se :rockon:

 

Rådet kvarstår, fixa det snarast så du har koll på vilka sprutor du INTE behöver ta. Vissa skall man ju vänta med i veckor för att de inte skall jäklas med varandra så att säga... Då vill man inte behöva vänta hemma på regementet medan resten åker. Men du får väl ta det med sjuksyrran när du ryckt in, som Golf skriver. Lycka till med tjänsten!

Link to comment
Share on other sites

japp, jag ska slagga lucka. känns onödigt att lägga pengar på en lägenhet i skövde, särkilt senare när man har beredskap.

Hmm innebär inte R10 att man har beredskap på förbandet? Så då har man väl lika stor nytta av en lägenhet som under T3. Eller?

Link to comment
Share on other sites

Så har man ryckt in också. Fått ut massa trevlig utrustning, i stort sett allting nytt.

 

Det var trevligt att få uniformer som (troligtvis) håller för lite regn i alla fall.

 

 

japp, jag ska slagga lucka. känns onödigt att lägga pengar på en lägenhet i skövde, särkilt senare när man har beredskap.

Hmm innebär inte R10 att man har beredskap på förbandet? Så då har man väl lika stor nytta av en lägenhet som under T3. Eller?

Det han syftade på tror jag var dels att man inte kommer bo i logement under T4 (det som sades på genomgången idag är baracker, 8 man/rum).

Även så att om man åker iväg så har man inte så stor nytta av en lägenhet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...