suna Posted June 15, 2007 Report Share Posted June 15, 2007 Efter att ha läst forumet i några månader angående NBG så börjar det kännas lite ensamt. Det känns nästan som om man kommer att vara ensam på T2, speciellt med 49 vakanser så kom fram nu ni som ska till T2 så jag slipper känna mig ensam information är också välkommen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rimshot Posted June 15, 2007 Report Share Posted June 15, 2007 Efter att ha läst forumet i några månader angående NBG så börjar det kännas lite ensamt.Det känns nästan som om man kommer att vara ensam på T2, speciellt med 49 vakanser så kom fram nu ni som ska till T2 så jag slipper känna mig ensam information är också välkommen. I och med att T2 har skickat ut besked angående antagning till vakanser så borde det ju finnas några som vet om de ska till T2. Åtminstone så skulle beskedet komma idag, men man vet ju dock aldrig. Hoppas det dyker upp några iaf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bul Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 ska till trängr(t2), som det nu heter :P stlf drivmedelsgrpchef i försörjningsplutonen. första helgen blir det ju granen, man blir ju så glad. fyller 20 år den veckan å får fira den ute i skogen... kan ju inte bli bättre ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
suna Posted June 16, 2007 Author Report Share Posted June 16, 2007 (edited) Nämen så trevligt själv fyller man ju 24 på torsdagen så det blir att äta tårta redan på söndagen veckan innan. Ingen som har hört någon om matlagning i "bostaden"? 150Kr om dagen bara i mat kan ju bli lite dyrt i längden. Edited June 16, 2007 by suna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bul Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Nämen så trevligt själv fyller man ju 24 på torsdagen så det blir att äta tårta redan på söndagen veckan innan. Ingen som har hört någon om matlagning i "bostaden"? 150Kr om dagen bara i mat kan ju bli lite dyrt i längden. det jag har hört nu (eftersom jag har 5 dagar kvar tills MUCK) så ska vi bo på logiment, å det funderar på att inreda ett logiment där man kan laga mat. logimenten blir ju på trängr tills 2008 då det ska slänga upp barracker på östra kaserngården, eller ute på heden. 150kr är sjukt dyrt för att käka i trumslagargropen som är ett skitställe, om du inte gillar stridspotatisar å mjöligpasta... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasi Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 Tjenare Ska också till T2, ska vara elektriker/elverksskötare. Är 21-år, från Göteborg. Gjorde lumpen i flottan. Så lite nytt blir det ju. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bul Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 (edited) TjenareSka också till T2, ska vara elektriker/elverksskötare. Är 21-år, från Göteborg. Gjorde lumpen i flottan. Så lite nytt blir det ju. trevligt, tekniskpluton?, eller ska du till kirurgitroppen? Edited June 16, 2007 by bul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasi Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 TjenareSka också till T2, ska vara elektriker/elverksskötare. Är 21-år, från Göteborg. Gjorde lumpen i flottan. Så lite nytt blir det ju. trevligt, vilken pluton, eller ska du till kirurgitroppen? nej inte kirurgtroppen, utan 21 logistikenheten, om jag har fattat rätt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bul Posted June 16, 2007 Report Share Posted June 16, 2007 nej inte kirurgtroppen, utan 21 logistikenheten, om jag har fattat rätt ok. samma som mig. ska bli roligt å se hur allt blir... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blomberg Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 Hallå Trängare! Vi ses i juli. Jag ska in som eskortare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rushdie Posted June 18, 2007 Report Share Posted June 18, 2007 (edited) *träder fram* Livsmedel/intendentursold. första helgen blir det ju granen, man blir ju så glad. fyller 20 år den veckan å får fira den ute i skogen... kan ju inte bli bättre ;) Säkert det blir ute i terränglådan första helgen? Av de papper jag fått fick jag mer känslan att "hej vad kaos det blev, ni kommer behöva helgen för att leta fram skosnören och byta bort övningsfilter". Edited June 18, 2007 by Rushdie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
psi0n Posted June 18, 2007 Report Share Posted June 18, 2007 (edited) Hej blivande kollegor! Rycker in som eskort. På återseende. Edited June 18, 2007 by psi0n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bul Posted June 20, 2007 Report Share Posted June 20, 2007 *träder fram*Livsmedel/intendentursold. första helgen blir det ju granen, man blir ju så glad. fyller 20 år den veckan å får fira den ute i skogen... kan ju inte bli bättre ;) Säkert det blir ute i terränglådan första helgen? Av de papper jag fått fick jag mer känslan att "hej vad kaos det blev, ni kommer behöva helgen för att leta fram skosnören och byta bort övningsfilter". jag har snackat med några personer som har haft plutchefen som försörjningsplutonen ska ha iaf, å de uppgifterna är att granen första helgen, tror inte det kommer bli så kaos ang. all mtrl dock. PS. MUCKADE IDAG!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted June 20, 2007 Report Share Posted June 20, 2007 Sambandsbiträde (Ledningsplut.) Muckade f ö också idag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingecho1 Posted June 20, 2007 Report Share Posted June 20, 2007 Sambandsbiträde (Ledningsplut.) Muckade f ö också idag Har man verkligen muckat om man ska göra T3 i sommar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bul Posted June 21, 2007 Report Share Posted June 21, 2007 Har man verkligen muckat om man ska göra T3 i sommar? klart man har, hehe. nu börjar ju det mer seriösa. gott med 3½ vecka ledigt. ^^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hydrate_ Posted June 24, 2007 Report Share Posted June 24, 2007 Har man verkligen muckat om man ska göra T3 i sommar? klart man har, hehe. nu börjar ju det mer seriösa. gott med 3½ vecka ledigt. ^^ Bul kommer vara en av mina chefer då på TrängR, har kommit in som drivmedelssoldat. Känner några till som rycker in på TrängR, främst försörjningsplutonen då. Kommer bli riktigt intressant och spännande i slutet av juli.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bul Posted June 24, 2007 Report Share Posted June 24, 2007 nån som vet ang all mtrl? m90 sommar? ak5c? glock, vad jag vet med glocken är att bara gruppcheferna får ut den, stämmer detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hydrate_ Posted June 25, 2007 Report Share Posted June 25, 2007 nån som vet ang all mtrl?m90 sommar? ak5c? glock, vad jag vet med glocken är att bara gruppcheferna får ut den, stämmer detta? Bul, vänta dig det mesta. Vi får allt i uniformsväg, iaf vad Plutonchef och de jag har pratat med på AB01 som började tidigare. På ringveckan sa de AK5C, får väl hoppas på att det stämmer. Glock däremot har jag ingen aning, hade ju vart trevligt. Sen ingår det även lite rations och ficklampor ^^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted June 26, 2007 Report Share Posted June 26, 2007 Raderat lite snickesnack. Håll er till ämnet, rations avhandlas bäst i Materielplatsen. /Vargas, BLÅGUL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bul Posted June 26, 2007 Report Share Posted June 26, 2007 vad jag vet ska vi ha en kokgrupp i logistikenheten. antar att vi ska ha det eftersom den befattningen fanns på logistikenhetens hemsida. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alsterr Posted June 27, 2007 Report Share Posted June 27, 2007 *träder också fram* som Livsmedel/intendentursold. Ses den 16:e! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxl Posted July 3, 2007 Report Share Posted July 3, 2007 Snabb fråga: är Logistikenheten i R30 eller R10 beredskap? (Glömde fråga när jag borde frågat och rent empiriskt så kommer svaret snabbare här) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blomberg Posted July 3, 2007 Report Share Posted July 3, 2007 R10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted July 3, 2007 Report Share Posted July 3, 2007 Angående mat-frågan så fick jag hem bla. en liten gul "folder" från TrängR där det står lite om Skövde, förbandet och dyl. I den står det: "Boende: FM erbjuder boende på logement. Där finns ingen möjlighet att tillaga eller förvara livsmedel." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A.Tysk Posted July 3, 2007 Report Share Posted July 3, 2007 (edited) Godkväll samtliga , kommer med att rycka in nu om 12 dagar 21LogE som mekaniker , muckade från TrängR nu i våras Så ska bli otroligt skönt att återvända till armén och slippa vara civil Angående utr så har jag hört ord om M90L , Desert , Djungel , AKC Men som sagt , bara rykten. Och sen massa skön civilinköpt plusutr tex knivar , kängor , bälte osv Bul = Fu Bengtsson ? isåfall , ska du slagga lucka ? eller drar du en lägenhet i skövde undertiden ? Edited July 3, 2007 by A.Tysk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NoPinky Posted July 4, 2007 Report Share Posted July 4, 2007 Rycker in som hanteringsgruppchef. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alsterr Posted July 5, 2007 Report Share Posted July 5, 2007 Bara jag som inte fått min Reseräkningsblankett? Någon som ska åka från Helsingborg förresten? Cya soon! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krans Posted July 7, 2007 Report Share Posted July 7, 2007 Drar också in som eskortare... Muckade från TrängR nu i juni och har haft 3 veckors semester... Lite halv segt men men, ska bli gött att få komma i grönkläder igen?! Har hört att det inte blir nånstans att laga mat förresten... men vafan, alla säger ju olika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest trucker_blå Posted July 8, 2007 Report Share Posted July 8, 2007 Ska in som transportgrupp C. Ska bli riktigt roligt att komma i grönstället igen! Det här med matlagning känns ju faktiskt relevant. En kompis ryckte in på S1 och där har dom tydligen fixat kök och grejor till gubbarna. Det vore ju trevligt om det vore samma standard på alla regementen. Annars får vi väl kapa en kok Container! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts