Fk Satan Posted June 18, 2007 Report Share Posted June 18, 2007 I min värld är allt ganska enkelt. Man uppträder inte i svensk uniform utanför tjänsten. Varken för jakt eller Airsoft. Inom Airsoft scenen finns det säkert många stolpskott men det finns säkert en stor del människor som är vettiga och den vettiga skaran är troligen överrepresenterad. Men som alltid är det stolpskotten som lyckas dra åt sig omgivningarnas blickar, tyvärr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted June 18, 2007 Report Share Posted June 18, 2007 I min värld är allt ganska enkelt. Man uppträder inte i svensk uniform utanför tjänsten. Varken för jakt eller Airsoft. Inom Airsoft scenen finns det säkert många stolpskott men det finns säkert en stor del människor som är vettiga och den vettiga skaran är troligen överrepresenterad. Men som alltid är det stolpskotten som lyckas dra åt sig omgivningarnas blickar, tyvärr. Men m90 är ju inte per automatik att betrakta som svensk uniform. I vissa fall räknas m90 som "skyddskläder", varför förekomsten av 90-mönstrade kläder på lite airsoftare inte borde påverka blodtrycket nämnvärt. Eller menar ni att svenska försvaret faktiskt utbildar barnsoldater inom ramen för fbu/hvu? (Se debatt i annan tråd). Själv har jag i glada vänners lag spelat lite airsoft för några år sedan. Men det var på betydligt mer "oseriös" nivå eftersom vi körde med "oömma kläder" och mer eller mindre standardbössor. Dock var det jäkligt kul. Adrenalinet va rpå topp, och tillfredställelsen av att höra en polare skrika "AJ!" efter en fullträff var mycket stor. Men att lägga ner en mindre förmögenhet för att kitta sig för att se ut som "på riktigt", att in absurdum diskutera hur mycket ammunition man ska få ha med sig för att det ska vara "verkligt" och att gnälla över att en 3kg lätt AK är för tung och jobbig att "spela" med är inte min grej. Å andra sidan är det inte min grej att köpa golfklubbor, greenfee och golfkläder för en mindre förmögenhet heller, och modellbygge är faktiskt en relativt billig hobby om man bortser från att ett fotoetsark kostar 250:- och jag behöver tre stycken, samt att fruilmodellissimobanden kostar 300:- och att jag behöver köpa ett par böcker för femhundraspänn styck och att jag behöver köpa....... Så till er som ojjar er blåa och gula över luftmjukarna.. Vill airsoftarna nörda sig och leka tuffingar i skogen, låt dem hållas. Det är deras pengar. De lär inte sno åt sig just DIN plats på YOP ändå, och gör de det, var de nog mer lämpade än just DIG ändå. /E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt.E Posted June 18, 2007 Report Share Posted June 18, 2007 I min värld är allt ganska enkelt. Man uppträder inte i svensk uniform utanför tjänsten. Varken för jakt eller Airsoft. Inom Airsoft scenen finns det säkert många stolpskott men det finns säkert en stor del människor som är vettiga och den vettiga skaran är troligen överrepresenterad. Men som alltid är det stolpskotten som lyckas dra åt sig omgivningarnas blickar, tyvärr. Här i Halmstad så finns en inomhusbana, lite småroligt tycker jag nog allt det är. Om inte annat så blir man rejält svett efter en timme, så då går det på träningskontot och inte på militärkontot. Är väl inte där speciellt ofta, och det blir inte roligare för att man skulla ha en massa prylar, en bössa räcker bra långt. Allra roligast är det ju såklart med polarna. Tyvärr så finns det en rejäl hög möpar som ser ut som riktiga julgranar som brukar vara där, de har ofta ALLT. Men, en sak brukar de ha gemensamt: De har inte gjort värnplikten, men har oftast M90. Vet själv en del personer som är med i Hv och jag har ALDRIG sett någon av dem spela airsoft i M90 där. Unreal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apone Posted June 18, 2007 Report Share Posted June 18, 2007 Så det är okej att agera som ett amerikanskt eller ryskt förband, men inte svenskt? Då antar jag att du inte gillar dessa killar heller? Jag sade inte att det inte var okej, utan det är min åsikt för vad som är olämpligt och osmakligt. Vill de klä sig som svenska soldater så får de göra det men jag tycker inte om det. Ett exempel på vad jag menar med förbandsmärken. Detta är från det aktuella eventet Berget: Jag tror att de flesta kan skilja på lek och verklighet, och jag tror inte heller att extrema åsikter åt något håll passar in i den här bilden. Jag ser/gör ingen större skillnad på en person som väljer att satsa sina slantar på sitt intresse, vare sig det är airsoft, golf, counterstrike, WoW, modellbyggande, tÿsk gegg-sex eller raketforskning. Och det är just det det handlar om: att leva ut sina fantasier under säkra former. Den som inte kan skilja på det är på tunn is och cyklar, oavsett åsikt. M/90 är inte skyddad för FM på något vis, jag ser inga som helst problem att folk nyttjar M/90 i spelet - däremot är det oläpligt att gå omkring på detta vis utanför spelplanen, men detta förutsätter jag dessa spelare är medvetna om. Att de sedan väljer att ha på sig märken från GU är mest att betrakta som kuriosa, lite skoj att se folks bakgrund - precis som vi fyller i GU i respektive profil här i Forumet (ja, "Forumet" med *stort* F! ), right? Följdfråga: jag har spelat lite paintball, vilket var skitroligt - och där kände man när man blev träffad plus att det syntes väl för andra. Hur funkar det i airsoft?, det är ju bara en liten plastkula som knappt känns och knappt har någon räckvidd... Hur funkar det för "prickskyttarna"? Måste de komma inom en radie på 10m för att träffen skall kännas/märkas/synas? Men i stora drag verkar det vara roligt, jag skulle mycket väl kunna tänka mig att medverka under dessa lättsamma former om jag hade haft tid och råd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted June 18, 2007 Report Share Posted June 18, 2007 ...Följdfråga: jag har spelat lite paintball, vilket var skitroligt - och där kände man när man blev träffad plus att det syntes väl för andra. Hur funkar det i airsoft?, det är ju bara en liten plastkula som knappt känns och knappt har någon räckvidd... Hur funkar det för "prickskyttarna"? Måste de komma inom en radie på 10m för att träffen skall kännas/märkas/synas? Men i stora drag verkar det vara roligt, jag skulle mycket väl kunna tänka mig att medverka under dessa lättsamma former om jag hade haft tid och råd. Det finns "paintball"-ammo till airsoft. T.ex. Teknikmagasinet säljer dom. Men sen är frågan, som du korrekt påpekar, hur nära man måste komma för att kulan ska gå sönder vid träff. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer Posted June 18, 2007 Report Share Posted June 18, 2007 Om man har normal klädsel så känns en träff, det lovar jag. Sen finns det ju de som plockar på sig hjälmar å skyddsvästar å grejer, å då blir det ju svårare. Men man kan räkna med att träffar lämnar röda märken, i vissa fall även blod. Men spelet bygger ju på ärlighet sägs det.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Adam Posted June 18, 2007 Report Share Posted June 18, 2007 Några av problemen med airsoftvapen (dessa är dock inte det centrala):- inte alla vapen som Tony Olsson, Andreas Axelsson och Jackie Arklöv ("Malexander-ligan") använde sig av var riktiga - åldersgräns löser inget problem (inför licens inkl RK hos sociala myndigheter) - mörkertalet är stort ang användandet av "vapnen" i brottssammanhang Så följdaktligen bör även replikor, luftvapen och plastmodeller licensbeläggas? ("mörkertal" är för övrigt detsamma som gissning). - seriösa vapenägare riskerar ofelaktligen få bära kostnaden för missbruk av airsoftvapen (allmänheten ser ingen skillnad) Nej, allmänheten ser ingen skillnad och det ser även jag som ett problem. Jag själv kunde varken se eller känna någon skillnad när jag höll i vissa av de mer välgjorda varianterna. Problemet jag ser är att folk kan bli avtrubbade och inte reagera när de ser riktiga vapen. Inte bra alls! Förutom det, så anser jag det osmakligt att som en lek "uppleva" situationer människor runt om i världen sätter sin hälsa och säkerhet på spel för eller får sina liv förstörda av - vad är det "skojiga" med att leka "krig"? Det är helt enkelt ett tecken på avsaknad av empatisk förmåga att tycka det är "kul" att spela upp t.ex. scenario från Balkan (Berget 4).Att begränsa stridskåta "grabbar" i deras för samhället begränsat nyttiga "lek" ser jag inte som något större ingrepp i den personliga friheten. Ja, det är en sjuk värld vi lever i. Vissa människor bantar och försöker gå ned i vikt, medan andra svälter. Andra "lajvar" och låtsas slå ihjäl varandra på sten-, järn- eller medeltiden, för att "uppleva" hur det var på den tiden. Jag är kanske helt ensam om det och troligen (enl SirVival) totalt olämplig inom Hv, men JA, jag tycker det är skoj att "leka krig". Jag är inte med i Hv enbart för att göra samhället en enorm tjänst, utan jag har faktiskt riktigt kul på övningarna. Det betyder dock INTE att jag någonsin längtar efter det stora fosterländska kriget och efter att få visa "hur duktig just JAG är". Jag vet inte hur det är med SirVivals egen empatiska förmåga, eftersom han vill förbjuda (begränsa) airsoft lek och rimligtvis även visst dataspelande. Hur är det med litteratur och film på fel tema? Förbud och begränsningar där också? Att mena att man "övar strid" och att man får erfarenhet är fullständigt skrattretande: som ett exempel delade jag skjutvall med en "milsimare" i lördags och hans uppträdande var inte speciellt imponerande och skjutresultatet inte ens mediokert (sämre eller likvärdigt med tre tjejer från TFU-G som för första gången handhade vapnet) och jag vill kalla den här personen för rätt så representativ för gruppen individer som sysslar med denna "lek" - talanglösa wannabes utan förmåga till moralisk reflektion. Varför gör du dig lustig över milsimarens risiga skjutresultat. Vad har milsim med skytte att göra? ......................... Jag har just deltagit i min första airsoft grunka någonsin (Berget 5). Det var intressant. Stället vimlade av sååå överkittade killar så jag trodde knappt mina ögon... En AK/K-pist/KSP av någon av världens modeller var gängse utrustning, tillsammans med ett, ibland två "side arms". Granater, mag-pulls, RPS, benstöd, handtag, vapenlampor, 31 magasinsfickor och benhölster.... ja, you name it. Allt fanns. ALLT. Vissa var bokstavligt talat kittade till orörlighet. Kompletta uniformer från hela världen kröntes (alltför ofta) av en basker med "intressant" stuk. Jag noterade att kunskaperna om "baskers bärande" avtog i takt med prislappen på utrustningen... Jag har lika svårt att förstå hur man kan köpa airsoftutrustning för >50.000, som golfklubbor, frimärken eller en raketsnabb dator för samma pengar. Men men.. det är ett fritt land än så länge. Väldigt många av de granithårda soldaterna haltade betänkligt på dag 2, trots att de inte lämnat basen. Det är jobbigt att vara tuff... Vissa av grupperna kunde strida och uppföra sig fältmässigt, medan andra (huvuddelen) var riktigt sorgliga. De enda formerna som kunde fungera var dock just "gruppen". All form av samordning större än så var omöjlig. Jag anser att airsoft KAN fungera som ett komplement till soldatutbildning. Att enbart ha kört airsoft är dock inte grund för någon slags militär kompetens överhuvudtaget. Det var mycket uppenbart när man blev påskjuten och vissa slänger sig i skydd, medan andra står rätt upp i terrängen och har inte en susning om vad de ska hitta på (skydd, besvara, motstöt, omfattning...). Vapenhanteringen skall vi inte ens tala om. Själv hade jag (inne på det enorma spelområdet) M90 helt utan märken och jag kan lugna dem som nu letar efter bettskenan, att det inte fanns några civila där som skulle kunnat tro att jag var där i egenskap av "riktig svensk soldat", lika lite som att någon skulle trott att det var "riktiga ryska soldater" som anföll oss och lika "riktiga" jänkare, finnar, danskar, tyskar..... osv osv. Det är en lek. Inget mer. Jag försöker inte försvara vht (eller mitt deltagande) överhuvudtaget, utan snarare rapportera om den från mitt Hv-perspektiv. Jag har testat nu. Det var kul, men jag fick inte blodad tand. Det var helt enkelt för många idioter där. Slut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted June 18, 2007 Report Share Posted June 18, 2007 Sok kuriosa kan nämnas att det finna (fanns?) ett airsoftlag från thailand, som milsimmade som I22-jägare Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted June 18, 2007 Report Share Posted June 18, 2007 Det måste ni väl ändå hålla med om att det är respekt! Stenhårt asså! Link to comment Share on other sites More sharing options...
109 Eken Posted June 18, 2007 Report Share Posted June 18, 2007 Finns det en länk till dessa thailändska I22-jägare? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munken_swe Posted June 18, 2007 Report Share Posted June 18, 2007 Något som jag tycker är häpnadsväckande är att man hade "fallskärmsjägare" som hoppade ur riktigt flygplan, skarpt så att säga... det är ambitiöst får man erkänna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted June 18, 2007 Report Share Posted June 18, 2007 Något som jag tycker är häpnadsväckande är att man hade "fallskärmsjägare" som hoppade ur riktigt flygplan, skarpt så att säga... det är ambitiöst får man erkänna. Förklaring och bild frågas omedelbart! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frantic Posted June 19, 2007 Report Share Posted June 19, 2007 Något som jag tycker är häpnadsväckande är att man hade "fallskärmsjägare" som hoppade ur riktigt flygplan, skarpt så att säga... det är ambitiöst får man erkänna. FJK? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted June 19, 2007 Report Share Posted June 19, 2007 En kort förklaring på "milsimare" tack? @ Erik Adam. Var du med på ölhävartävligen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted June 19, 2007 Report Share Posted June 19, 2007 En kort förklaring på "milsimare" tack? "MilSim" är ett samlingsnamn på alla former av moderna krigslekar; Arisoft, Paintball, Reenactment osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Adam Posted June 19, 2007 Report Share Posted June 19, 2007 @ Erik Adam.Var du med på ölhävartävligen? Nej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Adam Posted June 19, 2007 Report Share Posted June 19, 2007 En kort förklaring på "milsimare" tack? "MilSim" är ett samlingsnamn på alla former av moderna krigslekar; Arisoft, Paintball, Reenactment osv... ...och betyder Military Simulation. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted June 19, 2007 Report Share Posted June 19, 2007 Ett förtydligande, jag anser inte att det är fel att använda m/90 kläder vid denna typ av event. Det jag tycker är fel är att använda tilldelad utrustning och m/90 med förbandstecken från sitt förband, kragspeglar och gradbeteckningar. I övrigt skiter jag i vilken inköpt utrustning de använder sig av. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rhdf Posted June 19, 2007 Report Share Posted June 19, 2007 Håller med FK_Satan här personligen har jag inget mot att folk hänger på sig "riktig" utrustning (knivar, ficklampor västar osv) för X tusen och "kompletterar" med en svindyr "ärtbössa" Sen att jag kan tycka att det är onödigt att kitta sig som att det skulle vara skarp strid är ju en annan sak. Men att se en bild med en uniform som har samma märkning som den jag har hängande i garderoben kändes klart FEL Precis lika fel som när "griskarlson" tar uniformen ut på jaktäventyr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sgt Odh Posted June 19, 2007 Report Share Posted June 19, 2007 Apropå att ta med kungens uniform ut i skogen. Detta har jag läst någonstans för några år sedan så det kan vara några fel, men ändå. Jan Guillou var inbjuden att följa med på jakt och hans son skulle följa med. Sonen tog då på sig lämpligaste gröna kläder han hade liggande, då han gjorde värnplikten på någon Amf-förband var ju uniformen ett enkelt val. Vad sonen inte visste var att även ÖB var inbjuden och i värmen tar sonen av sig sin jacka och korpralsstrecken sitter så fint på axelklaffarna på M/87-tröjan. Detta är ju inte det mest ovanliga i världen. Vad som strax efter hände var att ÖB, med civil jacka tar av sig och fram kommer ännu en tröja 87 men denna med generalsstjärnor och allt. Efteråt förklarade ÖB sig med att han tog en tröja i garderoben men tänkte inte på allt guldet. Kul var det ju. Om jag inte är helt fel ute så har detta berättats av Jan Guillou i något kåseri eller liknande. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cesium Posted June 19, 2007 Report Share Posted June 19, 2007 Tycker inte det är så mycket att bli upprörd över? Om vi som gör det har kul och inser att det bara är en lek och sköter oss(vilket 99,99% av alla gör) så är det väll ingen fara? Sedan finns det ju rötägg vart du än kollar, inte bara AS... tyvär.. Att använda materiell man har fått ut är helt fel IMO. Men civilt kan man ju inte klaga på Någon sa att det knappt känns... En riktig AEG med M120 fjäder och hela kittet, DEN KÄNNS! ganska mycket... Man kan börja blöda av att bli skjuten av en orginalbössa(ca: 90m/s) på hyffsat nära håll på bar hud. Dock så använder vissa västar som ska likna splitterskyddade västar och många missar då att de är träffade men de flesta kan man bara ropa till, det handlar ju om ärlighet:) EDIT: Angånde fallskärmshoppare så stämmer det helt, kommer inte ihåg vilket lag som gjorde det men har för mig att det var på Berget? Så sa min kompis i alla fall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munken_swe Posted June 19, 2007 Report Share Posted June 19, 2007 Jag får hänvisa till Hornet angående uppgifter om fallskärmshoppare. Han var där. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hornet Posted June 19, 2007 Report Share Posted June 19, 2007 Oki verkar som att många blir upprörda över denna typen av verksamhet? Men det handlar lika myket om att träffa folk och grilla korv som det handlar om att skjuta plast på varandra. Jag var där som Allied Base Commander och jag var 3e man i Command på Allied sidan. Vi var där för att ha kul och för att träffa folk, vissa åkte till Hultsfred men vi åkte till Hemsö, För oss är det inte lustigare än så. Lite bilder jag tog Och en bild på mig som en annan fotograf tog Vi tar vår hobby seriöst precis som ni förmodligen gör med era men inte fan attackerar vi era hobbys? Airsoft är fullt lagligt för alla över 18år så jag ser inget problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cesium Posted June 19, 2007 Report Share Posted June 19, 2007 Jag ska tamigfan åka dit! Ser jättekul ut på bilderna! Fast ajg vill helst åka som "special force" eller vad de kallar det. Typ airsoft jägare^^ Kan inte alla som spelar skirva i "airsoft" tråden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArreliuS Posted June 19, 2007 Report Share Posted June 19, 2007 Jadu Sir Vival, du verkar ju vara en hemskt rolig människa Några av problemen med airsoftvapen (dessa är dock inte det centrala):- inte alla vapen som Tony Olsson, Andreas Axelsson och Jackie Arklöv ("Malexander-ligan") använde sig av var riktiga - åldersgräns löser inget problem (inför licens inkl RK hos sociala myndigheter) - mörkertalet är stort ang användandet av "vapnen" i brottssammanhang - seriösa vapenägare riskerar ofelaktligen få bära kostnaden för missbruk av airsoftvapen (allmänheten ser ingen skillnad) Vart vill du komma med dessa punkterna? Ska du sitta och skylla polismord och bankrån på att det finns soft air guns ute i samhället? Finns ju folk som rånat med enbart ett finger i fickan. Poängen med replikor är att man inte ska se nån skillnad, det gäller för alla typer av replikor, även svärd. Vad ska vi göra med alla vapen som finns ute i samhället som folk samlar på. Helt harmlösa men de ser ju ut som fungerande vapen. Får seriösa vapenägare lida för det också? Förutom det, så anser jag det osmakligt att som en lek "uppleva" situationer människor runt om i världen sätter sin hälsa och säkerhet på spel för eller får sina liv förstörda av - vad är det "skojiga" med att leka "krig"? Det är helt enkelt ett tecken på avsaknad av empatisk förmåga att tycka det är "kul" att spela upp t.ex. scenario från Balkan (Berget 4). Det kan anses vara stötande ja, precis som med mycket annat så tar olika människor illa upp av olika saker. I just det här scenariot som har förstorats upp rejält så handlade det om att spela en roll. Det är inte värre än någon annan reenactment imo. Att begränsa stridskåta "grabbar" i deras för samhället begränsat nyttiga "lek" ser jag inte som något större ingrepp i den personliga friheten. Glöm inte bort alla stridskåta tjejer, de finns faktiskt också. Att mena att man "övar strid" och att man får erfarenhet är fullständigt skrattretande: som ett exempel delade jag skjutvall med en "milsimare" i lördags och hans uppträdande var inte speciellt imponerande och skjutresultatet inte ens mediokert (sämre eller likvärdigt med tre tjejer från TFU-G som för första gången handhade vapnet) och jag vill kalla den här personen för rätt så representativ för gruppen individer som sysslar med denna "lek" - talanglösa wannabes utan förmåga till moralisk reflektion. Vi har airsoftare som tävlar på elitnivå inom skytte, vill du jämnföra dig med dessa också? Alla skjuter inte bra, istället så är de bra på andra viktiga uppgifter. Din kommentar visar bara hur fel ute du är egentligen och hur lite du vet om hobbyn. Sluta fantisera ihop en massa förutfattade meningar och skaffa lite kunskaper istället. Airsoft-spelare är inga wannabes med önskan om att få åka till Irak och ha ihjäl folk (även om det finns sådana människor även här som på andra ställen). Du verkar själv ligga samma nivå som en på allehanda.se som tyckte att det var synd att fler airsoftare inte gick samma hemska öde till möte som den som avled på B5. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cesium Posted June 19, 2007 Report Share Posted June 19, 2007 Kan dock erkänna att deras sporadiskt uppohängda och helt oskyddande maskeringsnär ger det hela en fet tönt stämpel. Berget lirarens tanke: "öööh... ok nu ska vi se... vi sätter partytältet mitt på ängen och så lägger vi cammonätet på det så ser ingen det" Nu menar jag inte att alla där gör det, speciellt inte ni härifrån(hoppas jag iaf^^) men många civila fattar verkligen inte maskring... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rhdf Posted June 19, 2007 Report Share Posted June 19, 2007 Om man läser tråden om FJK ( som sir Vival länkade till) så får man en ganska klar bild av den allmäna inställningen till AS på soldf Vad vet jag, det kan ha något att göra med att detta forum besöks av människor som ägnar sig åt riktig militär verksamhet Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArreliuS Posted June 19, 2007 Report Share Posted June 19, 2007 Kan dock erkänna att deras sporadiskt uppohängda och helt oskyddande maskeringsnär ger det hela en fet tönt stämpel. Berget lirarens tanke: "öööh... ok nu ska vi se... vi sätter partytältet mitt på ängen och så lägger vi cammonätet på det så ser ingen det" Nu menar jag inte att alla där gör det, speciellt inte ni härifrån(hoppas jag iaf^^) men många civila fattar verkligen inte maskring... Partytälten som förs med brukar stå i safezone, alltså det området där inget spel för förekomma. bara för att liva upp lite så brukar dessa kläs in med diverse attreraljer. Ni kommer antagligen att komma över bilder på fordon som har maskeringsnät över motorhuv och dylikt, detta är inte en dåres försöka att dölja en bil utan för att skilja fordonet från civila fordon. Sen att vissa verkar ha så mycket emot AS är nog att de tar sig själva på allt för stort allvar. Det finns ju trots allt militärer som också pysslar med AS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rhdf Posted June 19, 2007 Report Share Posted June 19, 2007 Sen att vissa verkar ha så mycket emot AS är nog att de tar sig själva på allt för stort allvar. Det finns ju trots allt militärer som också pysslar med AS. Problemet med att folk tar sig själva på för stort allvar finns nog på båda sidor ;) det många har nåt emot är nog inte delen "skjuta plast på varandra" utan snarare Milsim yttringen med allt vad det innebär jag vet att det finns folk som håller det på en rimlig nivå, men ibland undrar man faktist hur det står till när man ser vissa bilder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cesium Posted June 19, 2007 Report Share Posted June 19, 2007 Hehe jag har inget emot det, visst ser det lite coolt ut ändå^^ Men många tycker det ser lite flummigt ut, och såg nån bild med nått läger i fält som låg ensamt mitt på en äng... Ofta någon missar att den enda höjden råkar vara ett cammonät uppspänt mellan 4 pinnar i en perfekt kvadrat... Och därunder deras bivvybags för 6lök... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.