Jump to content

Krigar Prinsessan 070425 Ledsen


Recommended Posts

070425 vecka 3

Pratade med honom i förrgår och det var verkligen mysigt. Den här gången var det lättare att prata i telefonen för fördröjningen var inte så lång som vanligt. Har fått lära mig att det beror på hur mycket trafik det är samtidigt som avgör detta. De jobbar verkligen hårt, från tidig morgon till sen kväll. Får nästan dåligt samvete då jag inser att vi kommer att lägga oss â€?samtidigtâ€?, jag kl. 21.30 (svensk tid)och han 00.00 (Afghanistansk tid).

 

Jag har varit jätteledsen över en sak som sades i telefonen. Det gick förbi mig när vi pratade, men sedan började jag fundera på vad han verkligen menade. Jag hade hoppats att han skulle höra av sig igår så jag kunde få svar och sluta oroa mig, men det gjorde han inte. Har skrivit ett mejl, men vet inte om han haft tid att läsa det. Den här envägskommunikationen är verkligen svår. Det är han som bestämmer när vi ska höras och det finns ingen plats för spontanitet. Fick även veta igår att en vän till mig dött i hjärtsvikt. Det hade varit skönt att få lite stöd nu... vet inte om jag ska nämna det för honom eller inte, känns som han har nog med sitt...

 

En ny vana eller ovana som jag fått är att jag flera gånger per dag är inne och kikar på www.mil.se/int, där får jag snabbast veta om något hänt i Afghanistan. För varje dag som sidan inte uppdateras med något nytt pustar jag ut.

 

Läs mer >>

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...