Nestor Posted June 6, 2007 Report Share Posted June 6, 2007 Idag avled vår käre Povel Ramel, 85 år gammal Povel Ramel avliden En del av kultur-sverige dog med honom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekvall Posted June 6, 2007 Report Share Posted June 6, 2007 Gud, vad trist! Jag älskade hans ordvrängningar och rubbade låtar. Spelar "Grisälven" för att hedra detta geni. Mössa av, Ramel-basker på! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vildmannen Posted June 6, 2007 Report Share Posted June 6, 2007 RIP Tack för alla skratt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kanna Posted June 6, 2007 Report Share Posted June 6, 2007 En stor artist har gått ur tiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
033 Posted June 6, 2007 Report Share Posted June 6, 2007 Mycket tråkigt, men samtidigt kanske inte helt oväntat, med tanke på hans respektabla ålder. Kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta för Lingonbenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted June 7, 2007 Report Share Posted June 7, 2007 Mycket tråkigt... Vila i frid! Underbart är kort, alldeles för kort! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted June 7, 2007 Report Share Posted June 7, 2007 "ty när jag hade laddat, mycket omsorgfullt och väl, bortåt jag sprang, och se'n sa' det PANG, men nöten den är hel!" Ah, minnen från mellanstadiet. Idag avled vår käre Povel Ramel, 85 år gammal Povel Ramel avliden En del av kultur-sverige dog med honom. Tänker vända på det hela och säga att en stor del av kultur-Sverige föddes med honom. I dagsläget där uppträdarna verkar vara stöpta ur en allt minskande flora av standardformar är Povel en sann artist som alltid känts unik och egen. Men vad ska "Idol"-slynglarna göra... det går helt enkelt inte att överträffa honom. Tack för din gärning Povel! Du har gjort våra liv rikare. Vila nu gott i din odödlighet. /Micke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vysotskij Posted June 7, 2007 Report Share Posted June 7, 2007 - Waiter, waiter, I'd like a sukiyaki. - What kind of sukiyaki? - Any sukiyaki you have. - Many sukiyaki we have. [...] Solly, but the kitchen is gone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted June 7, 2007 Report Share Posted June 7, 2007 Det är helt klart en stor underhållare och en språkets fäktmästare som knackelinbang på dörren hos sankte Per. Dom kommer få det roligare där uppe nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.