Jump to content

Sweden märke i öken/vinter version ??

mr_figge

Recommended Posts

Jag har fått tag på två olika SWEDEN märken i både öken o vinter version o jag undrar om dessa verkligen används av försvarsmakten eller om det bara är nåt som nån tillverkat på egen hand. Har även den lilla sverige flaggan i öken version. hade gärna lagt upp bilder men vet ej hur man gör

Jag har fått tag på två olika SWEDEN märken i både öken o vinter version o jag undrar om dessa verkligen används av försvarsmakten eller om det bara är nåt som nån tillverkat på egen hand. Har även den lilla sverige flaggan i öken version. hade gärna lagt upp bilder men vet ej hur man gör

Det används inte av försvarsmakten.

Tror att det är dessa du menar:

www.tacupgear.com

Sweden%20velcro%20patch_1_250x188.JPG

Sweden%20velcro%20Winter_1_250x188.JPG

En rolig grej att ha på väskan eller sin egna uniform.

Sweden%20flag%20subdued_Mini_1_133x100.jpg

Förlorar inte detta sin mening? sverige, danmark eller pepparkakeland?

Bör vara Pepparkakeland! :rolleyes: Är böjd att hålla med och tror inte att "sub-dued" nationsflaggor i brunt/grönt/svart är något för di svenske. Möjligtvis något nedtonade, svagare blå/gula färger. En annan femma när flaggan har ett särpräglat, "eget" mönster som Stars & Stripes eller Union Jack, då funkar det.

/G.L

Edited by Göta Lejon

Det jag tycker är mest irriterande med detta är att säljaren annonserar ut dessa märken på Tradera UTAN att säga ett ord om att det är hittepå.

Vissa av oss vet att märkena INTE används av FM men om man läser auktionsbeskrivningarna kan man få känslan av det motsatta.

Det jag tycker är mest irriterande med detta är att säljaren annonserar ut dessa märken på Tradera UTAN att säga ett ord om att det är hittepå.

Vissa av oss vet att märkena INTE används av FM men om man läser auktionsbeskrivningarna kan man få känslan av det motsatta.

Ja precis det va det jag trodde för dom ser jäkligt lik ut dom som används av FM. Vinter versionen va jag nästan 100% säker att det inte va FMs märke men iom att det kommit M90 uniformer i öken form så trodde jag att dom användes till dom

Edited by mr_figge

För att gå lite OT, så finns ju fjs02 i vintersplinter :baskerPa:.

FÖ håller jag fullt med the swede, man borde säga till folk att det inte är FM's saker som skickas ut. Även om det verkar uppenbert för "oss" möpar :((