Jump to content

Dansk SKANDAL ger Sverige 3 nya kvalpoäng

alfie

Recommended Posts

Hur sanslöst överförfriskat dum i huvudet får man vara?

Hoppas att danskarna driver snubbarna som sprang in på planen på landsflykt, inte för jag gillar Danmark utan för att detta fenomen har sabbat alla stora matcher de senaste 5 åren!

Stort att ta ett sådant beslut att bestraffa laget/landet som inte kan garantera säkerheten för alla på planen, det är synd att detta ska krävas, och det är synd om de Danskar i detta fall som kämpade sig tillbaka in i matchen och kunde faktiskt vunnit matchen, MEN det är skandal att folk så enkelt kan ta sig in på planen!

Det krävs nu genomgående förändringar på våra arenor för att detta inte ska urarta totalt, att klä sig som motståndarens supporter och sen springa in på planen för att sabba allt är en möjlighet om inte samtliga klubbar och förbund ser över sina arenor för att totalt hindra sådant här!

Att Danmark kan räkna med att spela utan publik minst en hemma match är för mig ett för dåligt straff och tycker därför beslutet att ge Sverige segern var helt rätt, och det är inte bara för mitt blågula hjärta bankar extra hårt just nu.

Edit: Aftonbladet för er som inte sett bilderna

Trist för danskarna som kämpade sig in i matchen.. Trist att ha en i laget som inte kan hålla huvudet kallt..

Tänk er att två snubbar kan paja något så roligt som det ändå var fram till "incidenten"..

En del människor tänker ju bevisligen med röven. :) Danskarnas straff är inte mer än rätt, men det vore ändå roligare om Sverige hade fått skjuta sin straff.

Naturligtvis, men negativ som jag är är jag orolig för scenariot där allas våran Freddie ska skjuta Sverige till seger och på klassiskt ljungberg manér får felträff och bollen rullar retsamt sakta över linjen till inspark... fast det där hör ju inte direkt till ämnet :).

Blir man inte landsförvisad för det han gjorde som lyckades sabba alla chanser danmark hade så blir man det aldrig, kan vara läge för honom att självmant fly, vem vet kanske finns en plats på andra sidan sundet åt honom...

Trist för danskarna som kämpade sig in i matchen.. Trist att ha en i laget som inte kan hålla huvudet kallt..

Tänk er att två snubbar kan paja något så roligt som det ändå var fram till "incidenten"..

Absolut! Vad Poulsen sysslar med är för mig ett stort frågetecken, visst han är hetlevrad men med den upphämtningen och 2-3 min övertid ska man inte kunna få sånt hjärnsläpp, hade en svensk fått det i ren frustration kunde jag förstått det men en dansk? Funderar åt Materazzi/Zidane hållet men inte skulle väl Rosenberg...

Det jag tycker är extra tråkigt är att detta sker allt oftare nu, Brasieliens träningsmatch i Stockholm, championsleague finalen för ett par år sedan och el clasico för ytterligare några år sedan etc etc, det är ju ren tur att de idioterna som lyckas ta sig in på planen inte har "värre" avsikter än bitchslappa domaren...

Samtliga klubbar och förbund MÅSTE fixa till det här, tyvärr tror jag att höga stängsel är den enda möjligheten från att få folk storma in på planen, det tar bort mycket av känslan att se fotboll live, men hellre det än en enda avbruten match till, oavsett lag som spelar. Och kom ihåg, det som hände idag föder bara fler nissar som tycker att springa in under en match är det häftigaste som finns...

Edit:

//Affe som anar dansk hetsjakt ekstra bladet

Tråkigt slut på en annars OK match. Poulsen är ju den egentliga orsaken till att det slutade som det gjorde. Hade han inte dragit på sig ett rött kort hade tjocknacken inte sprungit in på plan och nitat domaren.

Samtidigt tycker jag inte att vi ska slå oss för bröstet alltför mycket med tanke på att det mer eller mindre var "öppet hus" när Brasilien spelade sina träningslandskamper i Sverige och ett antal personer sprang in på plan.

Fy bubblan vad tråkigt! Jag var i stan och såg matchen med ett par danskar och ett par svenskar, Vilken enorm jäkla stämning vi hade innan det här hände! Danskarna sjöng vi er röde, vi är hvide och vi svenskar bet på naglarna i slutet. sen sker detta....

ANTIKLIMAX!

Kul att Lagerbäck och Andersson tycker att det "hade varit roligare" om sverige hade fått slå straffen och vinna med 4-3... Undrar hur de hade resonerat efter att Fredrik Ljungberg (som inte har fått till ett rent tillslag sedan 1997) hade strumprullat bollen i famnen på Sörensen. Mitt tips: "Det är skandal att vi tvingas slå en straff i det här läget"... Jaja, tre poäng är ju alltid tre poäng.

Kul att Lagerbäck och Andersson tycker att det "hade varit roligare" om sverige hade fått slå straffen och vinna med 4-3... Undrar hur de hade resonerat efter att Fredrik Ljungberg (som inte har fått till ett rent tillslag sedan 1997) hade strumprullat bollen i famnen på Sörensen. Mitt tips: "Det är skandal att vi tvingas slå en straff i det här läget"... Jaja, tre poäng är ju alltid tre poäng.

Är inne på samma sak som du, dels med tanke på att minst 2 av de 3 (såg inte var den 3:e kom från) som kom in på planen kom från sektionen bakom Sörensen, risk att det haglat prylar över våran capitano är väl hyffsat stor, och dels som du säger, Ljungbergs snyggaste mål är väl nicken (!) på Paraguay för något år sedan, och då såg han dessutom rädd ut för bollen... Lätt att vara kaxig när man sitter i TV studion (och hemma framför datorn också för den delen) och säga att det hade varit kul att avgöra med den straffen...

Edit:

Och nu spricker mitt förslag på att nissen ska flytta till Sverige för att skydda sig själv mot danskarnas vrede... Han bor ju redan här!

Bara det inte är så pissigt att han höll på sverige men tog på sig en dansk tröja för att sabba för danmark :banghead: I övrigt vore det nog inte fel att rigga upp ett elstängsel mellan det existerande stängslet och planen. Är så förbannat trött på alla fullblodsidioter som får för sig att sabba allt för alla :banghead:

Kan bara hålla med övriga inlägg, förbannat tråkigt slut på en spännande match. Åandra sidan, helt rätt!

Kan inte säkerheten garanteras av värdnationen anser jag heller inte att de har rätt att deltaga... Men återigen, oerhört tråkigt att sånthär ska behöva ske.

Jag kan dock inte låta bli att le lite när jag läser dagens aftonbladet:

Det danska fotbollförbundet kommer att hålla huliganen personligt ansvarig och kräva att han betalar böter och uteblivna intäkter.

Så rätt! och antagligen SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ dyrt det kommer bli för honom :banghead:

//Y

Kan bara hålla med övriga inlägg, förbannat tråkigt slut på en spännande match. Åandra sidan, helt rätt!

Kan inte säkerheten garanteras av värdnationen anser jag heller inte att de har rätt att deltaga... Men återigen, oerhört tråkigt att sånthär ska behöva ske.

Det danska fotbollförbundet kommer att hålla huliganen personligt ansvarig och kräva att han betalar böter och uteblivna intäkter.

Så rätt! och antagligen SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ dyrt det kommer bli för honom :banghead:

//Y

ÄNTLIGEN!! F*n vad skönt att man tänker låta denna personen stå för böterna och uteblivna intäkter! Tänk om man hade gjort så varje gång några huliganer/idioter gör något liknande. Då kanske äntligen folk börjar uppträda som civiliserade människor och inte som några neandertalare från forna grott-republiken.

EDIT: Stavning

I övrigt vore det nog inte fel att rigga upp ett elstängsel mellan det existerande stängslet och planen. Är så förbannat trött på alla fullblodsidioter som får för sig att sabba allt för alla :rockon:

och vart ska folk ta vägen i händelse av nödsituation, brand exempelvis?? planen är ju faktist deras nöd utgång..hört talas om heysel och hillsborough??

I övrigt vore det nog inte fel att rigga upp ett elstängsel mellan det existerande stängslet och planen. Är så förbannat trött på alla fullblodsidioter som får för sig att sabba allt för alla :rockon:

och vart ska folk ta vägen i händelse av nödsituation, brand exempelvis?? planen är ju faktist deras nöd utgång..hört talas om heysel och hillsborough??

Är inte svårt att koppla det med någon sorts automatiskt avstängningsfunktion. Om du bara visste hur många styrningar och dylikt det finns i dagens brandlarm.

Sen diskuteras det ju redan ang att sätta upp vanliga staket... I dagens staket så finns utrymningsmöjligheter.

Lär heller aldrig glömma varken Heysel eller Hillsborough. Är Liverpool-fan sen barnsben...

Åter.

Tyckte det var helt rätt beslut. Varför skickade man inte in allt vad polis/säkerhetsfolk heter efter att första idioten rusat in på plan? Vad jag såg på tv så kom det inte in fler iaf. Sen lyckas 2 till ta sig in... Urkasst! Sen kan man ju spekulera i vad som hade hänt om Ljungberg satt straffen... Nä, helt rätt att bryta.

Men vilken match!!

Vad som förvånar mig oerhört är vad vakterna sysslade med???????? Inte en enda vakt satte efter dåren när han rusade in på planen utan de väntade snällt på att han självmant skulle gå tillbaka, mycket märkligt.

Vad som förvånar mig oerhört är vad vakterna sysslade med???????? Inte en enda vakt satte efter dåren när han rusade in på planen utan de väntade snällt på att han självmant skulle gå tillbaka, mycket märkligt.

3 gånger dessutom (!)

Guest J-Star

Betongkeps och ågren... x 10

http://aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1086017,00.html

�Det var dumt av mig�

29-åringen berättar om överfallet som dödade fotbollsfesten

Kallad för landsförrädare och hatad av en hel nation. När den danske supportern sprang in i Parken och attackerade domaren förändrades både den danska fotbollshistorien och supporterns liv.

– Jag mår väldigt dåligt och är ångerfull. Vill be hela Danmark, Sverige och domaren om ursäkt för mitt omänskliga beteende, säger 29-åringen till Sportbladet.

Andra syndare (exempelvis fyllefestande ungdomspolitiker): tag lärdom. Detta är första steget mot en bra ursäkt.

/J

Saxat från http://aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1086017,00.html

Dådet kan även få en följd att han blir ersättningsskyldig till Danmarks fotbollförbund eftersom landslaget kan straffas med spel inför tomma läktare. Då handlar det om skadeståndskrav i miljonklassen.

Låter som det kan bli saftigt dyrt för honom, men jag tycker det är bra att man delar ut rejäla straff så folk kanske lär sig.

Så rätt! och antagligen SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ dyrt det kommer bli för honom :D

//Y

ÄNTLIGEN!! F*n vad skönt att man tänker låta denna personen stå för böterna och uteblivna intäkter! Tänk om man hade gjort så varje gång några huliganer/idioter gör något liknande. Då kanske äntligen folk börjar uppträda som civiliserade människor och inte som några neandertalare från forna grott-republiken.

EDIT: Stavning

Ja hur var det nu.... uppträda som civilicerade människor. Borde väl kunna uttrycka sig lite bättre. kanske.....

Jag tycker att det var olyckligt gjort men man kan väl sansa sig lite hur man uttrycker sig, det är ju trots allt en aktivitet som ska förena och förbrödra folken....

II63

Det ser onekligen bra ut i tabellen (Spanien tvåa) , synd att behöva vinna pga någons idioti, men straffen hade suttit där ändå. ;)

Lite halvt OT, men är det inte underligt att Spanien sällan lyckas särskilt bra i några mästerskap? Ligan är en av dom bättre i Europa och många inhemska spelare.

Två reflektioner i den här pajashistorien.

Varför tjatas det om att den danske huliganen skall pröjsa miljonbelopp i skadestånd?

Borde man inte med röven kunna ana en hotbuild av det här slaget då man arrangerar landskamper och tagit in lite väktare? kanske tom en polis nedanför läktaren?

Om man från parken sida vill ha miljoner i kompensation så hoppas jag att man använder de pengarna till att anställa säkerhetspersonal i framtiden....

matchen borde spelats klart!

Varför tjatas det om att den danske huliganen skall pröjsa miljonbelopp i skadestånd?

Borde man inte med röven kunna ana en hotbuild av det här slaget då man arrangerar landskamper och tagit in lite väktare? kanske tom en polis nedanför läktaren?

Om man från parken sida vill ha miljoner i kompensation så hoppas jag att man använder de pengarna till att anställa säkerhetspersonal i framtiden....

Tre reflektioner till:

1. Det är inte Parken som kräver skadestånd utan DBU, det danska fotbollsförbundet, som kommer att förlora miljonbelopp på skandalen.

2. Att arrangören uppenbarligen klantat sig är väl ingen ursäkt för att huliganen ska slippa påföljder? Om någon glömt låsa bilen ger det mig inte rätt att slippa konsekvenser om jag tjålar stereon.

3. Det var rätt att bryta matchen. Säkerheten för publik, spelare och funktionärer var uppenbarligen hotad. Den hotbild som förelåg hade dessutom gjort Ljungbergs straffmöjlighet orättvist dålig. Om reglerna hade gjort det möjligt hade dock 3-4 varit ett lämpligare resultat att fastställa.

Tre reflektioner till:

1. Det är inte Parken som kräver skadestånd utan DBU, det danska fotbollsförbundet, som kommer att förlora miljonbelopp på skandalen.

2. Att arrangören uppenbarligen klantat sig är väl ingen ursäkt för att huliganen ska slippa påföljder? Om någon glömt låsa bilen ger det mig inte rätt att slippa konsekvenser om jag tjålar stereon.

3. Det var rätt att bryta matchen. Säkerheten för publik, spelare och funktionärer var uppenbarligen hotad. Den hotbild som förelåg hade dessutom gjort Ljungbergs straffmöjlighet orättvist dålig. Om reglerna hade gjort det möjligt hade dock 3-4 varit ett lämpligare resultat att fastställa.

Det Danska fotbollsförbundet borde kanske, oavsett stjärnan från Sillstryparland, ta sig en funderare över om man ska arrangera så här stora evenemang i så fall.

Ett ärkefyllo rumlar in på plan och lyckas rulta fram till domaren och nästan sopa på honom utan att en enda vakt lyckas hejda honom, strax därefter är en skojfrisk kille på plan och spelar boll för sig själv utan att säkerhetspersonalen agerar.

Tror Faan att domaren blir nojjig, frågan är om man skall tillåta så slapp säkerhet att ett landslag inte kan spela sina matcher utan att oorganiserade fyllon stoppar matchen, tänk om FC köpenhmamns firma tillsammans med ett gäng tyska kategori C fått för sig att vända upp och ner på det svenska laget....

För övrigt bör det svenska laget ta och fundera på hur det skulle sett ut om det inte åkt upp ett rött kort i slutskedet. Varför är folk glada? 3-0 till 3-3, hoppas att man tränar lite nu och inte förlitar sig på helt andra A-lagare för att att säkra framgången....

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...