Jump to content

Rösta fram Sveriges 7 underverk


Vildmannen

Recommended Posts

Guest J-Star

Alltså... Vasa är ju kul att se... men något tekniskt underverk är hon ju inte... snarare tvärt om: ett av våra största ingejörsmässiga fiaskon. Ett solklart exempel på vad som händer när management lägger sig i tekniken. :)

 

Konstigt att Radiostationen Grimeton inte är med. Alexanderson var ju svenskfödd och fick ju sin utbildning på KTH. Det är lite kult med en radiosändare som har en bärvåg som är så lågfrekvent att den är hörbar. :worthy:

 

/J

Link to comment
Share on other sites

Var lite märkliga underverk kan jag tycka... Om man jämför med de "riktiga".

 

EDIT: Röstade på Sala silvergruva.. Fast hade hellre sett Falu Koppargruva som ett alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Rösten föll på Lunds domkyrka

En fantastisk byggnad med tanke på när den byggdes och vilken utrustning som fanns tillgänglig.

 

 

Lunds domkyrka får min röst också, ett väldigt imponerande bygge...(och så är man ju lokalpatriot)

 

För er som inte känner till kyrkan så väl: http://sv.wikipedia.org/wiki/Lunds_domkyrka

Link to comment
Share on other sites

Rösten föll på Lunds domkyrka

En fantastisk byggnad med tanke på när den byggdes och vilken utrustning som fanns tillgänglig.

Jo, det fick bli kyrkan här med.

 

ville rösta på .. och linda thorén men inget var med så jag sket it :worthy:

hehe

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att det är lite underligt att Vaxholms fästning är med. Var inte den ytterligare något av ett fiasko? Omodern redan när den byggdes? Om någon fästning ska vara med så tycker jag att Bodens fästning är mycket mer imponerande och betydelsefull...

 

Edit: Jag röstade naturligtvis på Malmbanan :-P

Link to comment
Share on other sites

Jag bor ett stenkast från moskén och att denna finns med på listan är ju ett skämt. Byggd 1983 och är i min mening inget mästerverk. Den förbleknar i jämförelse med de andra.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...