Jump to content

BFA på marinbasen.

Recommended Posts

Funderar på att söka till/som Befälförstärkning på marinbasen i karlskrona eftersom jag fick ett brev hem i brevlådan om att de sökte folk.

Funderar på att ta ett sabbats år från studierna och hopppas på att man får jobb som instruktör.

Är det någon mer som sökt/funderar på att söka?

Någon som kan berätta mer om hur det är att jobba som befälförstärkare?

Om jag söker måste jag flytta då pendling inte känns aktuellt pga avståndet.

Någon som kan tipsa om var man skall bo för att bo på cykelavstånd från basen.

verkar interssant, vart anmäler man sig??

notera att stolpskottet skriver (min fetstil)

Funderar på att söka till/som Befälförstärkning på marinbasen i karlskrona eftersom jag fick ett brev hem i brevlådan om att de sökte folk.

verkar interssant, vart anmäler man sig??

notera att stolpskottet skriver (min fetstil)

ja, men när jag sedan ringde och talade med dom undrade dom om jag var yoff/rof. så de som har rätta kvalifikationerna är väl intressanta.

stolpskottet

Enligt din profil så är du grundutbildad vid luftvärnet, hur kommer då isåfall att Marinbasen skickar brev till dig om BFA ?

Sen så vore det kul att veta vad de är för BFAer de behöver, rekryt utbildning eller ?

stolpskottet

Enligt din profil så är du grundutbildad vid luftvärnet, hur kommer då isåfall att Marinbasen skickar brev till dig om BFA ?

Sen så vore det kul att veta vad de är för BFAer de behöver, rekryt utbildning eller ?

Då jag har gått div instruktörskurser TU-grupp och pluton inom HV, som Kalmar och Kronobergsgruppen anordnat. "jag" tillhör KRAG som i sin tur tillhör marinbasen.

Jag fick ett brev hem på posten från C Kalmar och Kronobergsgruppen där behovet av instruktörer på marinbasen förklaras.

Som jag förstått så är det ren rekrytutbildning det kommer handla om.

Hoppas det klarnar lite!

Edited by stolpskottet

@Stolpskottet Det klarnade väldigt mycket. Vet att det pratades som BFAer på SSS för ett år sedan men att de aldrig fick arslet ur vagnen, började tro att de äntligen fått det men så var tydligen inte fallet. Att själva rekrytutbildnigen får BFAer är ijuförsig även det på tiden, dock mindre lockande för min del.