Qaz Posted May 27, 2007 Report Share Posted May 27, 2007 Hej, jag och tjejen sitter med var sin dator men bara en skrivare, skrivaren har usb-ingång. Kan jag med hjälp av en usb-hub koppla så att skrivaren fungerar på båda datorerna? Alternativt någon som vet hur man får en skrivare att fungera i ett nätverk? Jag har gett upp. Tack på förhand, Qaz Link to comment Share on other sites More sharing options...
JBP Posted May 27, 2007 Report Share Posted May 27, 2007 Hej, jag och tjejen sitter med var sin dator men bara en skrivare, skrivaren har usb-ingång. Kan jag med hjälp av en usb-hub koppla så att skrivaren fungerar på båda datorerna? Alternativt någon som vet hur man får en skrivare att fungera i ett nätverk? Jag har gett upp. Tack på förhand, Qaz Hurvida om du kan koppla genom usbhubb kan jag inte svara på, men jag skulle rekomendera dej att titta på en bredbandsrouter med inbyggd skrivarserver, jag har själv haft en sådan i mitt nätverk och det funkade klockrent. Alternativet är ju om du har någon av datorerna som står på 24/7 och sedan delar ut skrivaren i nätverket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted May 27, 2007 Report Share Posted May 27, 2007 dustin har ett sånt otyg från belkin, men det funkar bara med vissa skrivare och bara ibland.. så använd skrivardelning och nätverk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qaz Posted May 27, 2007 Author Report Share Posted May 27, 2007 så använd skrivardelning och nätverk! Hur får jag det att funka? Just nu vill den dator som inte har skriare inte hitta någon skrivare i nätverket trots att skrivaren är utdelad. Sen funkar inte fildelning över nätverket heller iofs. Jag har en D-link Dir-100 Router. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.