Jump to content

Krocka inte med en 11-bil

Teknikern

Recommended Posts

Jaha, så fick man bilen påkörd också. En gubbe som tydligen kopplat bort hjärnan brände rätt ut i korset där jag just börjat vänstersväng och rätt in i sidan på 11-bilen trots att han kom från vänster och hade lämna-företrädeskylt. :rolleyes:

Han körde en Renault Trafic som blev ganska platt i fronten och kylarvattnet skvalade, jag fick en liten plåtskada framför bakhjulet som inte är så mycket att bråka om. När vi skrivit skadeanmälan påstod han att jag genat genom korset men när jag tänkte ringa polisen så dom fick utreda det hela så blev det annat ljud i skällan. Trots att kylarvattnet forsade så skulle han prompt köra hem vraket sen han lastat in alla lösa delar som låg på vägen, undrar hur han ska förklara en kvaddad motor för försäkringsbolaget?

Det ska bli högintressant att se hur den som ska reparera min lilla skada sen skaffar färg som ju inte finns på öppna marknaden. Jag har iallafall inte hittat nån som säljer olivgrön ir-skyddsfärg. :rolleyes:

Jag kan iallafall tacka min lyckliga stjärna att jag inte åkte Golf eller nån annan småbil för då hade jag hamnat på sjukan.

Stod det inte i någon annan tråd om hur IR-färg nu skulle tillämpas på den civila marknaden, då genom att spara energi genom att måla huset med färgen... Fast då kvarstår ju frågan olivgrön :mellow:

Jaha, så fick man bilen påkörd också. En gubbe som tydligen kopplat bort hjärnan brände rätt ut i korset där jag just börjat vänstersväng och rätt in i sidan på 11-bilen trots att han kom från vänster och hade lämna-företrädeskylt. :baskerHV:

Han körde en Renault Trafic som blev ganska platt i fronten och kylarvattnet skvalade, jag fick en liten plåtskada framför bakhjulet som inte är så mycket att bråka om. När vi skrivit skadeanmälan påstod han att jag genat genom korset men när jag tänkte ringa polisen så dom fick utreda det hela så blev det annat ljud i skällan. Trots att kylarvattnet forsade så skulle han prompt köra hem vraket sen han lastat in alla lösa delar som låg på vägen, undrar hur han ska förklara en kvaddad motor för försäkringsbolaget?

Det ska bli högintressant att se hur den som ska reparera min lilla skada sen skaffar färg som ju inte finns på öppna marknaden. Jag har iallafall inte hittat nån som säljer olivgrön ir-skyddsfärg. :Malaj:

Jag kan iallafall tacka min lyckliga stjärna att jag inte åkte Golf eller nån annan småbil för då hade jag hamnat på sjukan.

[ironi]

mmm, en 11 bil är "jätte" säker vid en frontalkrock... knäna sitter 10cm från fronten?

[/ironi]

Att sitta i en 11 bil vid en frontalkollision med moderat hastighet borde inte vara så farligt för personalen i 11 bilen. Värre är det för passagerarna i den andra bilen.

11 bilen är så pass hög att den skulle "åka upp" på den andra bilen + att den väger mycket mer än en vanlig pesonbil. Det skulle antagligen bara bli mos av den andra bilen.

Jag påstår inte att 11bilen är säker.

Att sitta i en 11 bil vid en frontalkollision med moderat hastighet borde inte vara så farligt för personalen i 11 bilen. Värre är det för passagerarna i den andra bilen.

11 bilen är så pass hög att den skulle "åka upp" på den andra bilen + att den väger mycket mer än en vanlig pesonbil. Det skulle antagligen bara bli mos av den andra bilen.

Jag påstår inte att 11bilen är säker.

Givetvis under förutsättning att man krockar med en personbil... Träd eller annat är mindre bra.

Men, ko går ganska bra (nja, inte för kon då...)

Hum den killen måste vara helt brännd i huvet? "äh det är ingen fara, kylarn är abra prydnad ändå den klarar vi oss utan idag" NÅja vore kul att höra försökringsmannen när han försöker förklara hur det där gått till :D

@Lt.E: Du talar av egen erfarenhet?

Under GU så bestämde sig en civilist att bryta våran militära kolonn och en 11 bil i min pluton blev trängd av vägen och la sig på taket. Den 11 bilen var väldigt rund överallt och såg inget vidare ut, som tur är fick bara dom från min pluton blåmärken.

@Lt.E: Du talar av egen erfarenhet?

Inte personligen, men en grupp från en annan pluton körde på en ko. väldigt tragikomiskt. Såg sjukt ut! Denna incident ledde till en försening, men befälen hade föga förståelse för detta.

- Ni skulle kört tidigare!

Hum den killen måste vara helt brännd i huvet? "äh det är ingen fara, kylarn är abra prydnad ändå den klarar vi oss utan idag" NÅja vore kul att höra försökringsmannen när han försöker förklara hur det där gått till :banghead:

Ja det ska bli VÄLDIGT intressant att höra vad försäkringsmannen kommer fram till när han besiktat min skada och hört min version. Jag skrev även ner det på försäkringspapperet som jag lämnade in att hans kylare läckte duktigt. :banghead:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...