Furir Razer Posted May 24, 2007 Report Share Posted May 24, 2007 Till skillnad från tråden om hur du vill att din bergravning ska se ut, så är denna tråd lite mer humoristisk. Och frågan e alltså vad du vill ha för budskap på din sten. Kan själv tänkta mej texter som tex, jag ringer när jag kommer fram, eller vi ses. Eller kanske I`l be back. Nån fler förslag... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munin Posted May 24, 2007 Report Share Posted May 24, 2007 Närvarande! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaRaven Posted May 24, 2007 Report Share Posted May 24, 2007 "Jag tror att strömmen ska vara urkopplad..." Eller bara... "Övningen avbryts. Patron ur!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekvall Posted May 24, 2007 Report Share Posted May 24, 2007 "Det här har jag ingen utbildning på..." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Gustav Posted May 24, 2007 Report Share Posted May 24, 2007 "killen bredvid är inte död...." alternativt " dom klåparna lade mig uppochner..." " jag trodde det inte var någon patron kvar" Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex f Posted May 24, 2007 Report Share Posted May 24, 2007 "Ring 0708****** om ni vill knulla" telefonnummret till valfri kompis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furir Razer Posted May 24, 2007 Author Report Share Posted May 24, 2007 Jag såg inte minfältet Link to comment Share on other sites More sharing options...
sleget Posted May 24, 2007 Report Share Posted May 24, 2007 Jag dog i alla fall inte hungrig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psilander Posted May 24, 2007 Report Share Posted May 24, 2007 "Här vilar det en fyllebror, som var så go o glader" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Faers Posted May 24, 2007 Report Share Posted May 24, 2007 Jag ser inte ljuset Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slöbevakarn Posted May 24, 2007 Report Share Posted May 24, 2007 "Fan vad varmt det är." Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanp Posted May 24, 2007 Report Share Posted May 24, 2007 Gå hem och nuppa istället för att stå här och frysa! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MVJ Posted May 24, 2007 Report Share Posted May 24, 2007 (Lite morbidt att tänka på sin gravsten som tonåring kanske...) Mitt namn åtföljt av "Ej i trafik" eller "Ur funktion" hade varit trevligt. Helst ska själva stenen vara en sketstor obelisk i bohusgranit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gusten Posted May 24, 2007 Report Share Posted May 24, 2007 Ska inte ha någon. Strös för vinden på lämpligt ställe. /Gusten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stocken Posted May 24, 2007 Report Share Posted May 24, 2007 På min gravsten vill jag det ska stå "Varför har ni kommit hit? Jag är ju inte här!" /Stocken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axial Posted May 24, 2007 Report Share Posted May 24, 2007 Hittade en blogg som avhandlar ämnet lite grann: Lotten Gravstenarnas poesi För egen del har jag funderat en del på det här med gravstenar på sistonde men om det nu inte blir familjegrav för min del utan jag får en egen sten när den dagen kommer så vill jag definitivt ha något putslustigt, gärna tvetydligt. Kanske rentav med en militär anspelning. Några framspånade exempel (med inspiration från en urgammal artikel i vpl-nytt som handlade om den stora regementsdöden): (Mitt namn) -Har gjort halt -Har stött på patrull -Har gjort höger och vänster om Andra alternativ kan ju vara: Hjälp mig med blommorna/hjälp mig dra upp blommorna (anspelande på det engelska uttrycket pushing up the daisys) Utgången (dels utgången som i inte hemma och dels som i bäst före-datumet är passerat) Dans å denna gravvård strängeligen förbjuden alt. Dans å denna grav beivras/Innehavaren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schmutte Posted May 24, 2007 Report Share Posted May 24, 2007 "Skrota alla FMs fordon så jag har nått att pilla på där uppe" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kanna Posted May 24, 2007 Report Share Posted May 24, 2007 Undrar om jag kom ihåg att stänga av spisen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekvall Posted May 24, 2007 Report Share Posted May 24, 2007 "Jag har gömt pengarna i..." Link to comment Share on other sites More sharing options...
lebos Posted May 24, 2007 Report Share Posted May 24, 2007 "killen bredvid är inte död...." alternativt " dom klåparna lade mig uppochner..." " jag trodde det inte var någon patron kvar" "Fan vad varmt det är." Undrar om jag kom ihåg att stänga av spisen? HAHA "Här vilar en annan" (söderkis-dialekt-skämt) "Blommor och ljus? Vafan, häll ut en sup för fan!" "De va fan va näsan klias" "Hemåt det bär....och när jag dör, jag redan hör, hur de nya går framför och sjunger..." "Ingen kommer ihåg en fegis" "THIS SIDE UP" "Made in bed" "Nu skulle man ha varit katt, och haft 8 försök till..." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svempa Posted May 24, 2007 Report Share Posted May 24, 2007 Frånvarande en. Lundin. Död. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt P Posted May 25, 2007 Report Share Posted May 25, 2007 Framåt! Följ mig! Eller varför inte på tyska. "Mir Nach!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
LYNX Posted May 25, 2007 Report Share Posted May 25, 2007 Liten enrummare uthyres. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caprice Posted May 25, 2007 Report Share Posted May 25, 2007 "Det här är inte alls farligt, jag har gjort likadant massor av gånger" Eller "Varning, miljöfarligt avfall" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted August 31, 2007 Report Share Posted August 31, 2007 Tragikomisk gravsten En till. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted August 31, 2007 Report Share Posted August 31, 2007 I liten text en bit ner på gravstenen: Borstade du av skorna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted August 31, 2007 Report Share Posted August 31, 2007 I win! Du har fel. Min kista är mitt fort. Remember to spey or nuder your pets. Jag ångrar ingentig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rokare Posted August 31, 2007 Report Share Posted August 31, 2007 Wtf!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dizzy_keys Posted August 31, 2007 Report Share Posted August 31, 2007 Ei sa peitää! Link to comment Share on other sites More sharing options...
trädet Posted August 31, 2007 Report Share Posted August 31, 2007 "does achtung mienen mean welcome to muich in german?" eller så kör man på "Det va jag som snodde tejprullen" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.