Jump to content

Körtelfeber


molin_visby

Recommended Posts

Hallå! Det ligger till såhär att i 3 veckor nu så har jag lidit av körtelfeber. Idag känner jag mig frisk. Läkaren säger att jag inte får träna på 5 veckor nu. Men det känns väldigt lockande såhär inför sommaren :D

 

Kom gärna med avskräckande exempel eller egna erfarenheter när det gäller denna sjukdom och träning efter så jag håller mig tillbaka. :rockon:

Link to comment
Share on other sites

Gör som doktorn säger, annars kan det gå riktigt riktigt illa, med allvarliga och i vissa fall bestående skador på lever, mjälte, osv.

 

Ingen alkohol eller idrott tills läkaren säger att det är ok.

 

Körtelfeber är verkligen inget att leka med.

 

//Simon, körtelfeber vintern 05/06.

Link to comment
Share on other sites

Alternativ 1:

Du gör som farbror doktorn säger och håller dig lugn under de få veckorna det rör sig om.

 

Alternativ 2:

Du börjar träna och hålla igång såfort du känner att du orkar, kör så en vecka eller så för att sedan bli liggandes med betydligt svårare åkaomma under betydlig längre tid under sommaren.

Link to comment
Share on other sites

Hade också körtelfeber nu i våras, en mildare variant som tur var men ändå tillräckligt jobbig. Det är dock inte förbjudet att gå promenader utan det hjälper snarare till med återhämtningsprocessen så håll dig till det tycker jag. Gå en sväng varje dag och sen utöka sträckan lite långsamt när du känner att du mår bättre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...