Jump to content

Starcraft 2

Balt

Recommended Posts

Det lär sälja rätt bra men det kommer inte att plocka nämnvärt många spelare från WOW. Fördelen med SC är dock helt klart att man kan spela offline och inte bara online.

Det lär sälja rätt bra men det kommer inte att plocka nämnvärt många spelare från WOW. Fördelen med SC är dock helt klart att man kan spela offline och inte bara online.

Hur kan du jämföra Starcraft med World of Warcraft?

Det är HELT olika spel.

Vad tillför dethär till genren? Jag menar... de ju ut som starcraft modden till WC3.

Dawn of war har ju kommer och de ägde ju skapligt... med en massa roligheter. De här känns som ett steg tillbaka.

Min största rädsla (av bilderna att döma) är om det blir ett StarCraft 1 v.2 och inte StarCraft 2.

Yohn: Hur många spel har Blizzard gjort som är nytänkande? Det de gör att ta ett koncept som fungerar och strömlinjeformar till nära nog perfektion.

109 Eken: Lost vikings II finns ju, men du kanske vill ha trean? :banghead:

Hur kan du jämföra Starcraft med World of Warcraft?

Det är HELT olika spel.

Vill nog påstå att en del spelare är "märkestrogna" och eftersom det är Blizzard som har gjort båda spelen så har säkert en del gått över till WOW i väntan på SC2. En del av dem kommer att återvända till SC, andra inte.

Nu finns det inga undanflykter längre. Jag måste ha en ny dator så jag kan lira spelet!

Starcraft 2 är ju så mycket mer än bara en uppföljare, det måste ju vara slutet på sagan om Sarah och Reynor =)

Attans vad man väntat länge.

Jag är inte heller så förtjust i Warcraftifieringen (nytt ord, hittade precis på det) av grafiken, utan jag hade föredragit det mycket mörkare miljöerna som erbjuds i t.ex. Dawn Of War, men ändå. This is culture waiting to happen!

• 1 month later...

Dags att få liv i den här tråden igen.

Då jag faktiskt är lite svag för Starcraft, och en av många som är helt betagen med storylinen :) så håller jag mycket nogsam koll på Starcraft2.com. Där så har det nu dykt upp rätt så häftiga video-snuttar.

Rekommenderar varmt "Cinematic Trailer" där de visar hur en Space Marine blir till, och den nästan 22 minuter långa Game Play Demo-videon är även den klart sevärd, speciellt i 1280 ggr 720 upplösning.

finns även för beskådan på YouTube. :banana

Dags att få liv i den här tråden igen.

Då jag faktiskt är lite svag för Starcraft, och en av många som är helt betagen med storylinen :banana så håller jag mycket nogsam koll på

Storyn, bara därför kommer man ju att köpa spelet då det släpps :rodna::)

den slutade ju lite abrupt i Brood War..

Hoppas de är som i Starcraft, va ju ganska vass faktiskt. Stämningen, minerna, skriken, alla "JAAA" och "Vafan är mina overlords!!", eller paniken som drabbar alla då en nuke-varning kommer, riktigt kul på LAN... hoppas på Starcraft 2 nu!

*flashbacks från gymnasietiden* de va tider de! :rolleyes::clap:

• 8 months later...
Ha ha ha!

Jag ger mig tusan på att detta är blizzard-gängets "Aprils fools"-skämt för i år: Blizzard presents the Tauren Marine!

Se om den där snubben finns kvar i morgon :navy:

På tanke på hur mycket jobb de verkar lagt ner på Tauren Marines skulle jag tro att de kommer vara med i spelet på något sätt (kanske som Hydralisk i Warcraft 3?).

Blizzard skämtar på bred front i år:

http://wow-europe.com/wrath/features/bard/bardclass.xml

http://wow-europe.com/en/moltencore/

Läs gärna vad man får till Collector's edition av Molten Core. :rolleyes:

Kommer metal-bard så börjar jag gärna lira WoW igen. \m/

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...