compfast Posted May 17, 2007 Report Share Posted May 17, 2007 Finns det möjlighet att inom Hv på skjuta PEK? Ingen i min Pluton i vpl blev klara med PEK-en Där för undrar jag om man kan få göra klart den eller börja om från början i Hv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted May 17, 2007 Report Share Posted May 17, 2007 Enklast är ju om ni har en skjutledare med Pansarskott, Eldhandvapen och Kulspruta behörighet på plutonen, då är det ju bara att boka bana och börja från början i PEK boken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stolpskottet Posted May 17, 2007 Report Share Posted May 17, 2007 "skjuta klart" peken blir nog inte helt lätt då du påbörjade den i lumpen AK5 och avslutar den med AK4. formella skjutövningar förekommer iaf hos oss realativt ofta så det borde inte vara några problem att klara av AK-skyttet, värre kan kan det bli med P-skott/KSP-övningarna då dessa framförallt plockas fram när det skall övas mer tillämmpat och stridsskjutas! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darkman Posted May 27, 2007 Report Share Posted May 27, 2007 Det beror säkert på den enskilda organisationen på orten. Personligen tycker jag att det är oerhört gott om diverse vapenkurser. Allt från eldhandvapen till understödsvapen mm. Har man bara ork så går det ju att skjuta nästan hela tiden. Vet inte hur det ser ut för er (compfast) med skjuttider osv., här uppe i Umeå har vi iaf utöver schemalagda skjutövningar även fasta frivilliga skjuttider om man är sugen på att underhålla sin förmåga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts