111 SSK BAT Posted May 15, 2007 Report Share Posted May 15, 2007 Har ett problem. Sedan någon vecka blir en av de många svchost.exe filerna vansinnigt stor och stjäl all cpu kapacitet. Har Antivirus program (Panda) och hittar inget övrigt konstigt. När jag går in i aktivitetshanteraren och avslutar processen återfår datorn sin normala status och cpu Kapaciteten är återigen normal. Vad kan jag göra? Reboota är ingen lösning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanp Posted May 15, 2007 Report Share Posted May 15, 2007 http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=815660 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted May 15, 2007 Report Share Posted May 15, 2007 Det här är ett uppmärksammat problem. Tidningen TechWorld har skrivit en del om det nyss. Länk 1 Länk 2 Länk 3 Läs alla tre artiklar innan du börjar installera patchar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted May 16, 2007 Report Share Posted May 16, 2007 Jag fick också det där... löstes för min del med att jag lät den stå och jobba sig klart. Det är Windows Update Service som ballar ur. När den fått jobba klart och jag hade fått den gula sköld-ikonen löste det sig. /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fänrik Andersson Posted May 16, 2007 Report Share Posted May 16, 2007 Om du låter den köra klart och du ändå är orolig, kör en virusscan i Felsäkert läge...Starta om, tryck på F9 och starta datorn i Felsäkert läge. Scanna datorn och ta hand om eventuella problem, starta sen om datorn på normalt sätt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
111 SSK BAT Posted May 16, 2007 Author Report Share Posted May 16, 2007 Tack för tipsen. Problemet är nu löst verkar det som. Gick in på Microsoft Update och avaktiverade uppdateringar därigenom och därefter startade om. Nu inga problem. Magnus - Dina artiklar var lysande. J-Star - Hade redan prövat det men det återkom hela tiden iaf. Fänrik Andresson - Följde ditt råd. Hittade inget nu heller. Men nu vet jag iaf säkert. Tack för era snabba svar och hjälp. Guldvärt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.