Jump to content

ZX Spectrum

Guest J-Star

Recommended Posts

Guest J-Star

Om du någonsin pillat på gummiknapparna hos en ZX Spectrum eller någon av dess uppföljare så får du inte missa denna sajt.

http://www.worldofspectrum.org

Notera att sajten stöds officiellt av Amstrad och att de 10 000+ program som finns tillgängliga där kan laddas hem lagligt. :)

/J

Guest J-Star

ARGH!! Upptäckte just till min förföran att alla Ultimate Play the Game spel fått distributions-status "Denied". Ultimate blev Rare som sedan köptes upp av Microsoft. Stamper-bröderna har nu lämnat Rare och företaget gör nu nya versioner av de gamla spelen vilket gör att man inte låter de gamla distribueras längre. Suck i mängder... :)

Har dock kvar några av filerna sedan innan de drogs tillbaks. :D

/J

Underbart. Det är nästan så att jag blir sugen att plocka fram min gamla 48K från garaget och montera upp den. Grafiken kan ju bli aningen kornig på en 42 tums plasma dock...

Har dock kvar några av filerna sedan innan de drogs tillbaks. :blink:

/J

Ja, men juridiskt sett innebär det väl att du måste lämna tillbaka filerna, eftersom du inte längre har rätten att använda dem.

/E

Vars erfarenhet av ZX Spectrum endast inbegriper Spectrum 128an, som hade ett "riktigt" tangentbord.

Guest J-Star
Har dock kvar några av filerna sedan innan de drogs tillbaks. :happy:

/J

Ja, men juridiskt sett innebär det väl att du måste lämna tillbaka filerna, eftersom du inte längre har rätten att använda dem.

Vars erfarenhet av ZX Spectrum endast inbegriper Spectrum 128an, som hade ett "riktigt" tangentbord.

Nope... betyder enbart att ny distribution av dem inte är tillåten. Hur jag har fått dem - köpt kassett eller laddat hem lagligt - är kvitt samma. Ingen kan komma sedan och rycka dem ur handen på mig och säga "Nu får du inte använda dem längre!"

/J

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...