Jump to content

FRA spanar inrikes?

Innuendo

Recommended Posts

Vet inte om jag lägger denna rätt men jag gör ett försök.

FRA ska altså ha kollat på swebits.org, en ganska stor svensk fildelningssajt. Är det folk som använder bittorrent på jobbet eller är de spaning?

IDG

Ganska spännande loggar på Creeper: Creeper

FRA ska altså ha kollat på swebits.org, en ganska stor svensk fildelningssajt. Är det folk som använder bittorrent på jobbet eller är de spaning?

Ganska spännande loggar på Creeper: Creeper

Jag skulle gissa på att det i de allra flesta fall är folk som kör bittorrent på jobbet. Det är mycket vanligare än vad "folk" tror. Ifall man ändå ska sitta åtta timmar om dagen framför en dator så kan man ju lika gärna köra ett program som söker filmer och annat man vill ha i bakgrunden.

Loggarna på Creeper är för övrigt "tvättade". Jag har svårt att tro att det bara svenska statliga myndigheter som kör fildelning. :dong:

Eskil

Som jag har förstått det så loggas bara de ip-block som finns uppradade på sidan. Och de jobbar på att fylle på med fler. Men det verkar bara vara svenska myndigheter som är av intresse.

detta var väldigt intressant. OM FRA inte bara är där för att tanka ner film och spel, så är det väl olagligt? Dom får vda jag vet inte kolla på inrikes trafik. dom får ju bara leta efter trafik som ska in eller ut ur Sverige. Och om dom bara är där för å tanka ned film mm. så är det ju också olagligt :dong: vilket läge dom hamnat i :rolleyes:

detta var väldigt intressant. OM FRA inte bara är där för att tanka ner film och spel, så är det väl olagligt? Dom får vda jag vet inte kolla på inrikes trafik. dom får ju bara leta efter trafik som ska in eller ut ur Sverige. Och om dom bara är där för å tanka ned film mm. s å är det ju också olagligt :) vilket läge dom hamnat i :)

Det är viss skillnad på att någon från en myndighet har surfat in på sidan och att de har loggat trafiken. Dessutom tror jag (med hyfsat torrt på fötterna) att signalspanarna är skickligare än så.

/D (som trots allt har foliehatten på sig)

Mycket möjligt att FRA tankar hem senaste Debian eller någon annan GPL mjukvara som distrubuerats via torrent..

Dessutom om dom nu har spanat så kan det lika gjärna varit på någon av dom tusentals utländska besökarna..

Vilket jag betvivlar att dom gör från sina officiella addresser..

Polisen brukar väl inte stå och spana dolt med sina blå/vita/gula bilar mitt på gatan?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...