Hero Posted May 13, 2007 Report Share Posted May 13, 2007 Hej! Tänkte se om intresset för ett sådant här ämne finns. Nu när det börjar dra ihop sig för NBG så finns det ju flera där hemma som säkert har frågor och funderingar, och framförallt kanske tankar om hur länge tex sambon skall vara borta osv... kan ju kanske vara skönt att kunna prata med andra i samma sitation.... Själv skall min sambo till Boden.... vi bor i småland så det blir en bra bit bort han åker...... Tråkigt att vara ifrån varandra samtidigt som man måste stötta honom när det är något han verkligen vill göra. Hur går tankarna hos er? Mvh Hero Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munin Posted May 14, 2007 Report Share Posted May 14, 2007 Synd att det blev så långt för er, vi har turen att bo på utbildningsorten vilket löser många knutar vad gäller barn, boende mm. Gissningsvis kommer min fru vara intresserad av denna tråd men troligen först om jag skickas iväg någonstans. /M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest carro Posted July 2, 2007 Report Share Posted July 2, 2007 Hej. fick reda på att min sambo skulle till boden för ungefär en månad sen, men har nu insett hur svårt det kommer att vara då man inte ses på ett tag.. men han blev så glad när han fick sitt svar och nu finns det inget som kan hindra honom från att åka.. vi var jättenära på att göra slut ett tag då det kändes som om vi gick helt skilda vägar, men nu är allt bra igen då jag har försäkrat honom om att jag kommer att vänta på honom. vi ska förlova oss innan han åker. han åker till boden nästa vecka, 16/7.. de blir en bra bit för honom att åka, bor för stunden i sthlm, men funderar på att flytta till malmö.. vad ska din sambo rycka in som? hur känner du dig nu?? //Carro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hero Posted July 4, 2007 Author Report Share Posted July 4, 2007 Hej! Min sambo rycker oxå in den 16e i Boden! Skicka gärna ett pm till mig, går inte svara dig då du inte e medlem men skulle va kul att prata mer! Kram Hero Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Carro Posted July 15, 2007 Report Share Posted July 15, 2007 hej, försökte skicka ett pm, men din inbox är för full... men idag åkte min krigare upp till boden, känns tungt men men.. hur känns det för dig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Angel Posted July 19, 2007 Report Share Posted July 19, 2007 Hej hej ! min sambo började på k3 i måndags (Nordic battle group) Är det fler som har sin karar där ? //Angel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest - Posted August 2, 2007 Report Share Posted August 2, 2007 Har pojkvännen i Boden nu. Det känns splittrat, men efter första ledigheten förhållandevis okej. Dock är jag lika orolig som tidigare och har väldigt svårt att ta en dag i taget. Tänker ofta på hur det skulle vara om han ryckte ut nu under våren. Jag är livrädd för att det ska hända ngt, att han inte ska komma hem, men är också rädd för vem han ska komma hem som. Fler som delar de tankarna? På hur våra respektive kommer att påverkas/förändras av upplevelser och intryck vid eventuellt utlandstjänst? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingecho1 Posted August 2, 2007 Report Share Posted August 2, 2007 Kanske låter fel men det är inte värt nu att lägga energi på OM det kanske kan bli insats och då också hur någon vid en sådan kan bli förändrad. Det är så många faktorer som ska passa in för att insats ska bli aktuell och det är en rätt stor chans att det ingen blir vilket gör att det är onödigt att lägga alltför stor vikt vid just sådana tankar. Det kan/måste man göra vid besked om insats senare. Jag gissar nog att det är fullt tillräckligt att lägga tankarna på hur ett långdistansförhållande ska kunna klaras av. Det är ju först vid ett beslut som du kan veta vart det blir och hur hotbilden någorlunda blir där exempelvis. Kan ju vara fel att tänka Irak och så blir det kanske Kosovo. Nej visst är det bra att vara medveten om vad som kan ske men jag tycker inte att du ska lägga för mycket tankar på just det. Fokusera just nu på att pojkvännen (Jag vet ju inte vart du bor) är borta på jobb i Sverige och allt vad det innebär. Inte att NBG kanske blir skickade till gudvetvadistan, då det är rätt stor chans att de inte kommer åka någonstans, utom möjligen Kosovo. Lycka till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest "Chefen hemma" Posted August 11, 2007 Report Share Posted August 11, 2007 Hej Har min sambo på T2. Bor och jobbar i Skövde och har haft turen att inte behöva "bli av" med min sambo redan nu. Men visst känns det i magen att det börjar dra ihop sig. Våren bjöd på många övningar, kurser och möten lite varstans i landet och utomlands (Norge)..men hösten tycks bjuda på ännu fler "bortanätter". Flyttade hit för två år sedan, då regementet i Östersund lades ned. Vi har två små och det sociala nätverket är än så länge inte så utvecklat så det känns som en stor utmaning för mig att vara kvar här hemma och sköta markservicen på hemmaplan. Det här är första gången min sambo ska på utlandstjänst, så det är självklart en stor utmaning för honom också. Jag har länge letat efter ett forum för oss kvinnor och män som blir kvar här hemma. Så jag blev väldigt glad när jag hittade hit. //M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest "Chefen hemma" Posted August 11, 2007 Report Share Posted August 11, 2007 Hej! Tänkte se om intresset för ett sådant här ämne finns. Nu när det börjar dra ihop sig för NBG så finns det ju flera där hemma som säkert har frågor och funderingar, och framförallt kanske tankar om hur länge tex sambon skall vara borta osv... kan ju kanske vara skönt att kunna prata med andra i samma sitation....Själv skall min sambo till Boden.... vi bor i småland så det blir en bra bit bort han åker...... Tråkigt att vara ifrån varandra samtidigt som man måste stötta honom när det är något han verkligen vill göra. Hur går tankarna hos er? Mvh Hero En fråga bara... varför ligger inte den här tråden under Nordic Battle Goup? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted August 11, 2007 Report Share Posted August 11, 2007 Hej! Tänkte se om intresset för ett sådant här ämne finns. Nu när det börjar dra ihop sig för NBG så finns det ju flera där hemma som säkert har frågor och funderingar, och framförallt kanske tankar om hur länge tex sambon skall vara borta osv... kan ju kanske vara skönt att kunna prata med andra i samma sitation....Själv skall min sambo till Boden.... vi bor i småland så det blir en bra bit bort han åker...... Tråkigt att vara ifrån varandra samtidigt som man måste stötta honom när det är något han verkligen vill göra. Hur går tankarna hos er? Mvh Hero En fråga bara... varför ligger inte den här tråden under Nordic Battle Goup? För att du då inte skulle kunna skriva i den utan att registrera dig. Anhörigforumet skapades innan NBG:arna ryckte in, för de som gör sin mission hemma. Att det är placerat som en egen del av SOLDINT känns naturligt. /K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pansarvagnsänka Posted October 9, 2007 Report Share Posted October 9, 2007 Hej där, jag har min kille i Revingehed. Ovissheten såhär när det närmar sig slutet på året och eventuell insats är fruktansvärd och bara jag tänker på det så knyter det sig i magen. Hur faaan ska jag klara mig själv hemma när han är i konstant fara? Utan att bryta ihop? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest guest Posted November 22, 2007 Report Share Posted November 22, 2007 Hej där, jag har min kille i Revingehed. Ovissheten såhär när det närmar sig slutet på året och eventuell insats är fruktansvärd och bara jag tänker på det så knyter det sig i magen. Hur faaan ska jag klara mig själv hemma när han är i konstant fara? Utan att bryta ihop? Blir galen när jag har han 100mil bort. Sen blir det väl mer ändå........ Hur ska man klara oron och ovissheten? Kan man följa med som undercover tro? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts