Jump to content

28 Week later

employed

Recommended Posts

Måste bara se det här, senariot kunde vart efter vilken zombie film som helst. En väldigt bra trailer finns HÄR. Diggade 28 dagar senare och dawn of the dead remake så mycket. Äntligen riktigt moderna zombiefilmer. Satt nyss och tänkte lite också... skulle vara skaplig jobbigt om vi HV skulle ryka ut för nått sånt här.

"Bayonet på!" :ph34r:

28 dagar senare tyckte jag var cool (stämningen är svårslagen även om den flippar ur på slutet) men jag är betydligt mer skeptisk till remaken på Dawn of the dead och Land of the dead. Jag tycker mycket av charmen och känslan från de tidigare filmerna har försvunnit. Hoppas att denna blir något att hänga i granen!

28 dagar senare tyckte jag var cool (stämningen är svårslagen även om den flippar ur på slutet) men jag är betydligt mer skeptisk till remaken på Dawn of the dead och Land of the dead. Jag tycker mycket av charmen och känslan från de tidigare filmerna har försvunnit. Hoppas att denna blir något att hänga i granen!

Jag tycker filmen är skön när den flippar ut på slutet; musiken, sammansättningen och den enorma konfunderingen man lämnas med. Tycker de har lyckats bra med slutet, de lyckas ju skapa en liknande känsla hos tittaren som de i filmen skulle upplevt, tror knappast att de hänger med i alla svängar.. :((

Jag tycker filmen är skön när den flippar ut på slutet; musiken, sammansättningen och den enorma konfunderingen man lämnas med. Tycker de har lyckats bra med slutet, de lyckas ju skapa en liknande känsla hos tittaren som de i filmen skulle upplevt, tror knappast att de hänger med i alla svängar.. :wacko:

Missförstå mig rätt. Jag tycker förvisso att filmen blir småflippad på slutet men det är inte någon nackdel. I slutet kommer ju det fram det som gör filmen unik (kaoset och förvirringen) och som skiljer den från t. ex. de övriga filmer jag nämner. Usla remakes på filmer som redan är bra borde för övrigt bannlysas.

Trailern vägrar fungera för mig.

Jag ser också framemot den här filmen en hel del, 28 days later är den bästa zombiefilmen jag någonsin sett. Den hopplösa, jagade stämningen är helt fantastisk och unik.

Jag tycker första halvan av 28 dagar senare var riktigt bra, men den andra halvan var betydligt sämre. Den var en 5-poängare fram till att dom nådde armeförläggningen. Därefter sjönk den till en tvåa.

28-days later är en modern remake på en redan befintlig film som heter något i stil med "the last man alive".. Exakt samma grundhistoria, men annorlunda slut. Den filmen var så mycket bättre även om den gjordes ngn gång under 70-talet.

I övrigt var 28 dagar senare en helt ok film. 28 weeks after verkar något mer urflippad.

Och för att svara på föregående talare, vettefan om jag hade involverat mig i direkt närstrid med någon av de där zombisarna.

• 3 weeks later...

Har nu sett filmen och tycker att den var alldeles för ordinär. Saknar det mesta av det som gjorde föregångaren nyskapande och spännande. Det enda som var intressant var att amerikanerna erkänner att de misslyckats (det händer inte för ofta, varken i film eller på riktigt) och de allra sista sekunderna, även om slutet var förutsägbart redan från första stund. Dessutom tyckte jag att det var kul att man fick en liten hint om hur hela historien började och utvecklades de första 28 dagarna innan "28 dagar senare". Men överlag tycker jag att det var en film som lämnade mig oberörd. Synd...

Har sett vörjan på filmen, och den verkar ganska "ordinär" inget speciellt händer, förutom jänkarna erkänner att dom har fel som Ekwall säger :uuh:. Men jag har ju inte sett hela, så jag är ju inte helt säker...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...