Hensoldt Posted May 10, 2007 Report Share Posted May 10, 2007 Vore skönt å slippa fetburken som låter å tar plats i vardagsrummet. Detta verkar vara en bra lösning. Eftersom det tar standardkort å så så tycker iaf jag att det verkar smidigt, men vad tycker/tror ni? http://www.pccity.se/is-bin/INTERSHOP.enfi...alogCategoryID= Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaRaven Posted May 10, 2007 Report Share Posted May 10, 2007 Vore skönt å slippa fetburken som låter å tar plats i vardagsrummet. Detta verkar vara en bra lösning. Eftersom det tar standardkort å så så tycker iaf jag att det verkar smidigt, men vad tycker/tror ni? http://www.pccity.se/is-bin/INTERSHOP.enfi...alogCategoryID= Också kikat på motsvarande, tycker det verkar jäkligt bra. Inte speciellt dyrt chassi heller. Man kan ju klura om man vill lägga mer pengar på ett chassi som är ännu tystare bara. Finns ju chassin med transformator precis som en laptop - där man slipper nätaggsfläkt helt och hållet, samt en massa inaktiv kylning. Annars ser det ju bra ut i vardagsrummet ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
jed Posted May 10, 2007 Report Share Posted May 10, 2007 HFX (och hfx mini) från tystpc.nu är mycket trevliga. Helt passivt kylda och knäpptysta. ...men dom kostar betydligt mer (räkna med drygt 8.000kr för låda med kylning). Värt varenda öre enligt mig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hensoldt Posted May 10, 2007 Author Report Share Posted May 10, 2007 Öhhh. 8000 för bara chassit??? Sen ska man börja leta efter moderkort, processor m.m. Blir väldigt dyrt... Det som e bra med just denna är just att det ända du behöver köpa till är Moderkort och processor, eftersom det andra har man redan i den nuvarande datorn. Jag räknade på detta paket jag vill ha, inte det allra värsta men inte det sämsta heller, å slutade på typ 4000 spänn. Klart värt! Nu återstår bara å övertala chefen hemma..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caprice Posted May 11, 2007 Report Share Posted May 11, 2007 Har ett sådant bygge själv, och jag kan säga att det fungerar bra och det var ganska lätt att bygga ihop datorn. Liten aning dåligt med plats runt grafikkortet men annars var det gott om plats, och den för inte mycket väsen av sig. Dock var den mycket större än vad jag väntat mig, trots att jag kollade måtten innan.... Så den fick inte plats i tvbänken som var tänkt utan det fick bli brevid i bokhyllan....den är STOR. Kan vara värt att köpa till det trådlösa tangentbordet som microsoft har om du tänkt köra med Win mediacenter. Lycka till. Cap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sperens Posted May 12, 2007 Report Share Posted May 12, 2007 Köp dig en Xbox istället, 2500kr chippad och klar med större hårddisk. Klarar att streama alla sorters media direkt från datorn och man kan till och med streama ifrån nerpackade arkiv. Så i mina ögon är en begagnad Xbox lätt den mest prisvärda media center lösningen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.