Jump to content

Kan jag bli..

Recommended Posts

Nu var det såhär på mönstringen att jag blev eldledningssingnalist - fordonsförare, inskrivningsförättaren antecknade även att jag ville bli gruppbefäl om det fanns möjlighet (Har behörighet). För någon vecka sedan kom det ett brev från regementet där jag skulle fylle i om jag tatt mitt körkort vilket jag inte har.

Kan det bli så att jag blir gruppchef istället då eller hur fungerar det? Vad förväntade sig inskrivningsförättaren för resultat av att skicka med en anteckning om att jag vill bli gruppbefäl.

Jag vill gärna bli gruppbefäl och tror (vad vet jag =)) att jag skulle passa ganska bra som det.

MVH

Tobias

Det klart enklaste måste vara att ringa regementet och fråga.

Du får nog mer riktiga svar därifrån än om vi ska sitta här och gissa :rolleyes:

The Swede

Tack för ditt svar men vad ska jag fråga?

Det känns dumt att bara ringa upp och säga;

"Hej, kan jag få bli gruppbefäl?"

"Nej..."

"Nehe, vad synd, hej då!"

Kanske inte är så dumt endå men såhär just nu så känns det bara "dumt" att ringa o fråga. Har kanske fått för mig att man verkar lite för ihärdig och överabisiös. Vad säger ni?

/Tobias

Du får väl fråga efter någon på som handhar byte av befattning på grundutbildningsbataljonen och sen förklara varför du vill byta befattning.

Tänk på att det finns inga dumma frågor men det finns en jävla massa dumma svar.

Att själv ta kontakt för att förändra sin situation visar ju på framåtanda och initiativtagningsförmåga.

The Swede