Jump to content

Fråga om navyskinet

Kimster

Recommended Posts

• Forumsledning

Tjalla

Eftersom det är få sjöbusar här så vänder jag frågan direkt till denna forumsdel och ni som hänger här mest.

Hur funkar Navyskinnet som tema här inne ? eller överlag, ni som kör det fullt ut.

Jag tänkte om det var något jag och Henke behövde tänka på när vi väl skapar ett flygtema. Let me know isåfall.

:-P

Har som Gerle också använt skinnet från när det kom ut, mycket fint skin.. !

En sak att tänka på är b.la. bakgrunden, kanske inte använda nått camo, även om det vore snyggt..

och att använda JAS eller viggen som topic ikoner som ni använder Visby-korvetter i navy-skinnet..

Har upptäckt att det står "-1 New Messages" när jag inte har några nyinkommna PM. Kanske inte är helt rätt.

Kolla om det inte är något gammalt mail som ligger och vilar,

samma sak hände mig och jag hittade ett oläst på en tidigare sida..

• Forumsledning

Jag har själv använt Navyskinnet som mitt defaultskin mestadels.

Tycker det är mer harmoniskt och sen ser det lite mer "jobbmässigt" ut när jag har forumet på en skärm på jobbet ;)

Kör både IE6, IE7, FF 2 och har funkat bra i alla.

UNDERSTRUKNA LÄNKAR

Personligen gillar jag understrykningen av länkar...(Annars skulle jag inte lagt in det, Kim gillar utan.)

Visst 90% av länkarna fattar man att det är länkar, men resterande 10% behöver vara understruket för att fatta att "aha där kan man nog klicka med".

Exempel på det är ju tex att man från listan på medlemmar som läser detta ämne leder direkt till deras profil, eller att siffran i "Replies"-kolumen ger en lista på de som svarat i en tråd. Känns lite jobbigt att behöva prov-klicka överallt på all text för att se vart det leder och vad som är en länk.

Tycker således det är mer intuitivt samt sporrar en att lära sig att det finns fler funktioner man kanske inte upptäckt.

FLYGVAPENSKIN OCH BAKGRUND

För ett Flygvapenskinn har jag iaf tänkt att moln vore en lämplig bakgrund. Hav/vatten funkade inte så bra som bakgrund i Navy skinnet, därav blev det ett fartygsliknande camo av enklaste slag. Man skulle kunna tänka sig lite mer "metallisk" sliten yta med rost, färgflagor, penseldrag i denna camo, men jag har inte orkat eller kunnat göra ett snyggt sådant. Någon mer händig i Photoshop kanske kan göra det. Det måste givetvis vara ett "seamless pattern"

"BÅTARNA"

Båtarna från Erik_G tycker jag är klockrena. Det är tydligt vilka forum som har underforum och vilka som är egna forum. Att det blinkar när det finns något nytt är tydligt det med. Dock blinkar det allt som oftast överallt om man inte spenderar 12 timmar på forumet om dagen... :baskerPa:

En miss är att en progressbar har grön bakgrund, ska försöka hitta den.

Henke, kan du mena nått i den här stilen?

rostcamoflagnatprototypld1.jpg

När du sett den kan du PMa mig för åsikter eller om den inte behövs eller motsv.

Därefter är vore det bra om du tog bort bilden i inlägget för att spara bandbredd!

//Schmutte

Jag håller faktiskt med Tikkanen,..

Det nuvarande camot är både snyggt och funktionellt.. det har en perfekt ljussättning och kulör..

Den passar perfekt till den gråa ramen och det är lätt att läsa..

Det man dessutom skymtar lite där och där gör att man blir hög..!! :)