Jump to content

Byte av kängor

antonanton

Recommended Posts

Är det sk "öppet system" när det gäller kronans materiel? Är det möjligt att, rent teoretiskt, plocka ut ett par kängor i Karlsborg, konstatera att dom är för stora efter lite mer ingående tester, lämna in dom någonstans i Stockholm (var?) och få en storlek mindre?

Jag vet inte hur försvarets logistik när det gäller sånt här fungerar, så jag frågar. Jag tänkte ringa lite samtal först men kom på att det är söndag.

Tack på förhand.

Jag har aldrig upplevt krångel till mina turer till förråd för att några gånger byta hela uniformssystemet. Bara ring och föranmäl dig, det tycker dem om. Åk sedan dit, ge dem kängorna och du får ett par nya. Inga konstigheter.

Hur är det med mtrl innan inryck egentligen? Får man ut tex kängor innan inryck så man kan gå in dom osv?

Japp. Var uppe på infodag på Amf1 igår och vi fick ut våra kängor så att vi kunde gå in dem till inryck, så jag tycker det vore konsigt om det inte var så för alla.

Hur är det med mtrl innan inryck egentligen? Får man ut tex kängor innan inryck så man kan gå in dom osv?

Japp. Var uppe på infodag på Amf1 igår och vi fick ut våra kängor så att vi kunde gå in dem till inryck, så jag tycker det vore konsigt om det inte var så för alla.

okej men jag har blivit omflyttad så nu rycker jag in om ca 2 månader, har inte ens fått papper om det än, får i veckan antar jag. Så jag antar att det inte blir någon infodag för mig? Eller? :P

Det beror på vilket förband/tjänst vad jag vet är det bara Jägare och liknande som får ut kängorna innan

Det där kontaktar du ditt förband om.

Här pratar vi kängor nu.

/ BlåGul

hehe jo fast det jag menade med att jag inte kanske kommer ha nån infodag eller har fått några papper var direkt kopplat till ifall jag får ut kängor innan inryck... elleR? :P :)

EDIT: Ja det är sant, jag borde ha öppnat en ny tråd istället / Philip

Edited by Philip_88

Jag hämtade ut min Hv-utrustning på TSF Malmen (Östergötland) och på grund av brådstörtad flytt så fick jag genom bataljonchefens försorg lämna in utrustningen på TSF i Falun.

OT: Av någon anledning (logistisk?) fick jag däremot inte behålla FU90 "MT"... enklast hade ju annars varit att jag fått ut rätta märken att ha på vänstra ärmen, att byta med...

/Stocken

Edited by Stocken