Jump to content

Vad bänkar ni grabbar och tjejer?


Guest Predator

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Väger 84 kg och bänkar 100.

Har sprungit 5km på 17,30 och milen på 38 min. Sprang även göteborgsvarvet på 1.58.

Dock har man blivit lite förlegad så det blir ju inte dom tiderna nu längre. :-P

Link to comment
Share on other sites

Med risk för att göra mig till åtlöje bland dessa lyftkranar...

 

 

...tänker jag ändå avslöja att jag bänkar 90 kg, men nöd och näppe.

73 kg muskler är min matchvikt. :baskerPa:

Link to comment
Share on other sites

Då har jag städat upp lite här....

 

Mängden armhävningar, tider på göteborgsvarvet etc får ni skriva om i andra trådar... Håll er till bänkpress...

 

Fk Satan

Blågul

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Jag klarar Iallfall Fk Satans kroppsvikt med får mest ont i Axlarna vid sådana idiotgrejor.Tränar på 60+ men maxar aldrig för gammal för sånt.

 

mvh

Olaevil

 

 

Nu har jag Maxat MYCKE mer än Herr djävuls tjänstevikt

 

mvh

Olaevil

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag gymmade lite med C Apone i helgen, givetvis ville jag imponera med något annat än chipsmagen och bänkade 100kg i 4 reps.

Ingen stretch vare sig före eller efter, ingenting. Jag har ont och C är inte lika impad längre..

 

Är huvudet dumt får kroppen lida.. :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Räknar kallt med att ta 100kg om två veckor, var riktigt nära i går..

Matchvikten är nu mera 77kg..

 

Blev lite tidigare, tog 100kg i går... Kändes som om det fanns mer kraft över också. Måste sätta upp ett nytt mål till årsskiftet bara.

Link to comment
Share on other sites

Väger ca 88-90 kg på 186 cm.

 

Beroende på dagsform, intagen kost under dagen, tidigare träningsintensitet m.m., brukar det bli en en 2-5:a på 110 kg de dagar jag kör bröst. Nuvarande rekord (1 rep) ligger på ca 120 kg och som långsiktigt har jag 140 kg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Väger 85 kg körde 100 kg 2-4 ggr för några veckor sedan, då hade jag en som passade, sen nu har jag bytt gym så jag är själv där och kör 10 ggr på 85 kg.

Känner att jag klarar mer men vågar inte riktigt när jag är ensam. ska börja maxa när min polare kommer till mitt gym.

 

Ska klara 120 kg innan 2009 :mellow:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

2001

 

Vikt: 85kg

 

Bänkpress:

150kg x 1 rep

110kg x 10 rep

 

Milen:

40 min

 

Chins (räckhäv):

Kroppsvikt x 25 rep

 

 

2008

 

Vikt: tresiffrigt

 

Bänkpress:

vet ej

 

Milen:

vet ej

 

Chins (räckhäv):

vet ej

 

Man kan säga att det har gått utför med fysiken hehe :banghead:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Bänkar i dagsläget 80. Kroppsvikt drygt 85. Målbilden är 100kg till midsommar, men inte på för hög bekostnad av andra delar av kroppen, det ska vara proportioneligt. Gymmar 2-3 ggr/vecka. Lagom motiverande med en träningspartner som ligger på 110 och en annan bekant på gymet som tar 3,4 ggr sin kroppsvikt i marklyft...

Link to comment
Share on other sites

Första och senaste gången jag styrketränade var för 7 år sedan, och då var det mest för att hålla mig lite i form, inte för att bygga så mycket styrka. Nu har jag börjat träna igen på gym, tre gånger i veckan och har hållit på i fem månader. När jag började tog jag 55 kg max i bänk, nu senaste gången tog jag 82 kg tre repetitioner. Jag väger 85 kg och tar det väldigt lungt med träningen eftersom jag inte vill få skador och inte direkt ser någon större nytta för mig att orka lyfta jättetungt en gång. Hellre då ta lite mindre och göra många reps. Men visst är det kul att sätta personliga mål och nå dem med svett och slit. :lala:

Link to comment
Share on other sites

Vikt: 73 kilo

Längd: 181 cm

Ålder: 20 år

 

Bänkpress: 90 kg (123% kroppsvikt)

Axelpress: 60 kg (86% kroppsvikt)

Benböj: 120 kg (164% kroppsvikt)

Marklyft: 150 kg (205% kroppsvikt)

Chin: 120 kg (164% kroppsvikt)

Link to comment
Share on other sites

... senaste gången tog jag 82 kg tre repetitioner ...

 

Det går framåt, testade bänken idag för skojs skull och tog 85,5 kg fyra repetitioner. Matchvikten för dagen var 84,5, det var första gången jag tog min egen vikt. Wee!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...