Jump to content

Var göra av kasserad gräsklippare?

RU01

Recommended Posts

Som topic säger; var gör man sig av med en kasserad motorgräsklippare (eller rättare sagt två) nånstans? Tänker på att de innehåller både bensin och olja så dumpa dem på den lokala återvinningsstationen kan väl vara så där......investerade en förfärlig massa pengar i en sprillans KLIPPO idag så nu hoppas jag inte behöva gå på jakt efter fungerande gräsklipare på MÅNGA år! ;-)

Klart udda fråga att ställa på ett MÖP-forum. Jag trodde att du menade vad man kunde bygga om en kasserad gräsklippare till och här har du svaret: en Goliath i minatyr!

Klart udda fråga att ställa på ett MÖP-forum. Jag trodde att du menade vad man kunde bygga om en kasserad gräsklippare till och här har du svaret: en Goliath i minatyr!

Aj fasen, bäst jag ber Blå-Gul flytta frågan till avd. för stridsfordon då....... :rolleyes:

Testat en Återvinningscentral? Den hör inte hemma på en återvinnngsstation, de är obemannade och där slänger du glas, tidningar med mera...

På en central kan du lämna (nästan) allt, grtatis som privatperson. De är dessutom benannade så det är bara att fråga om du är osäker om var den ska slängas.

Eller som nämns ovan, ge bort den gratis på Blocket så slipper du köra i väg den. Har själv gett bort en gammal säng och en spis på detta sätt. Telefonen går het när det är något som är gratis.

Hur menar du nu? i miniatyr? http://en.wikipedia.org/wiki/Goliath_tracked_mine en gräsklipparmotor borde enligt mitt förmenade lätt kunna driva en replika av en Goliath :rolleyes:

Jag lämnade en gammal som följde med fritidshuset till en återvinningsstation. "Ställ den där borta". Så förmodligen har dom en strategi även för sådant.

Givetvis har RadaR rätt. Det är på en återvinningscentral jag lämnade min gamla motorklippare, inte station. :rolleyes:

Hur menar du nu? i miniatyr? http://en.wikipedia.org/wiki/Goliath_tracked_mine en gräsklipparmotor borde enligt mitt förmenade lätt kunna driva en replika av en Goliath :)

Tänkte mest att den vägde en hel del för en vanlig Briggs & Stratton 4,5 HP motor :)

Fasen, jag måste nog bygga en själv.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...