Jump to content

Golf, den ultimata MÖP sporten?

Bappelsinmannen

Recommended Posts

Jo så är det, och jag tänker bevisa min tes med följande motiv:

1. Du har på dig likartade kläder som övriga utövare.

2. Du har samma basutrustning.

3. Egna modifieringar av utrustningen är ajabaja.

4. Allt du gör regleras av ett reglemente.

5. Du får gå långt och länge i ur och skur med tung packning.

6. Du avslutar din "övning" i mässen/klubbhuset.

7. Du kör efter parollen " Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder".

8. Du kan till viss del skaffa dig fördelar med nyare utrustning, men det är fortfarande hård träning som ger dig ett övertag.

9. Och sist men inte minst, det är ingen som rynkar på näsan om du säger att "Jag tänkte hoppa av mitt normala jobb och istället försöka kvala in på europatouren", men försök säga samma sak men istället för europatouren använd främlingslegionen istället!! :)

//Nisse

(inbiten golfidiot!)

Icke!

Golfen ockuperar mark som ofta skulle vara mer produktiv som övningsterräng för pansarförband.

Mina MÖP-stålar ligger på 62-tonsvagnar, inte på fjantiga 200-kilosbilar.

Personligen har jag gjort mitt i kampen mot golfen genom att i mörkret råka snabbgruppera en 12 cm grk-pluton mitt på greenen på Björn Borg Country Club, eller vad den hette, under ORKAN.

De där små fjolliga gräsgafflarna golfare har räckte nog inte riktigt till för att fixa greenen nästa dag...

Icke!

Golfen ockuperar mark som ofta skulle vara mer produktiv som övningsterräng för pansarförband.

Personligen har jag gjort mitt i kampen mot golfen genom att i mörkret råka snabbgruppera en 12 cm grk-pluton mitt på greenen på Björn Borg Country Club, eller vad den hette, under ORKAN.

De där små fjolliga gräsgafflarna golfare har räckte nog inte riktigt till för att fixa greenen nästa dag...

Du är väl inte för mycket inspirerad av Repmånaden nu va :angry: ? Har ni med er massa mat ut i fält och säger att larsson inte kan reglementet också :huh:?

Icke!

Du är väl inte för mycket inspirerad av Repmånaden nu va :angry: ? Har ni med er massa mat ut i fält och säger att larsson inte kan reglementet också :huh:?

Herr Larsson kan inte reglementet! :D

Behöver jag säga hur mycket jag får kämpa för att inte tokgarva när jag kommer ut på kompaniet efter befälsutbildningen och blir presenterad för trådgrupchef Larsson. Den mönstringsförättaren måste ha haft humor

Behöver jag säga hur mycket jag får kämpa för att inte tokgarva när jag kommer ut på kompaniet efter befälsutbildningen och blir presenterad för trådgrupchef Larsson. Den mönstringsförättaren måste ha haft humor

Han måste fått höra den ofta :banana

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...