Bappelsinmannen Posted April 26, 2007 Report Share Posted April 26, 2007 Jo så är det, och jag tänker bevisa min tes med följande motiv: 1. Du har på dig likartade kläder som övriga utövare. 2. Du har samma basutrustning. 3. Egna modifieringar av utrustningen är ajabaja. 4. Allt du gör regleras av ett reglemente. 5. Du får gå långt och länge i ur och skur med tung packning. 6. Du avslutar din "övning" i mässen/klubbhuset. 7. Du kör efter parollen " Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder". 8. Du kan till viss del skaffa dig fördelar med nyare utrustning, men det är fortfarande hård träning som ger dig ett övertag. 9. Och sist men inte minst, det är ingen som rynkar på näsan om du säger att "Jag tänkte hoppa av mitt normala jobb och istället försöka kvala in på europatouren", men försök säga samma sak men istället för europatouren använd främlingslegionen istället!! //Nisse (inbiten golfidiot!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
g3space Posted April 26, 2007 Report Share Posted April 26, 2007 10. Du får knalla runt med en karta, läsa terrängen och göra avståndsbedömningar. 11. Ju mer extrautrustning desto mindre har personen oftast på banan att göra... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vysotskij Posted April 26, 2007 Report Share Posted April 26, 2007 Icke! Golfen ockuperar mark som ofta skulle vara mer produktiv som övningsterräng för pansarförband. Mina MÖP-stålar ligger på 62-tonsvagnar, inte på fjantiga 200-kilosbilar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
109 Eken Posted April 26, 2007 Report Share Posted April 26, 2007 Som bevis för Vysotskijs anklagelse hänvisar jag till Hästolmens övningsfält som numera är golfbana http://www.ombergsgolf.se/index.asp?mainID=50 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaRaven Posted April 26, 2007 Report Share Posted April 26, 2007 Exploderar alt. självantänder även golfutrustning om man försöker aptera tillbehör utan BOA? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SG OLSSON Posted April 26, 2007 Report Share Posted April 26, 2007 Vet inte men golfbollar går fint som ersättare för muskötkulor. 50 meters avstånd och en redig driver så kan de ta riktigt bra Glömde punkt 13. Bunkrar förekommer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest koenigsegg88 Posted April 27, 2007 Report Share Posted April 27, 2007 14. Ju större fordon ju mer respekt får du, "Golfbil" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted April 27, 2007 Report Share Posted April 27, 2007 Medan vi är på ämnet golf så måste ju Robin Williams få säga sitt om sporten i fråga: http://www.youtube.com/watch?v=6X04wZpqx3U /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt P Posted April 27, 2007 Report Share Posted April 27, 2007 Icke! Golfen ockuperar mark som ofta skulle vara mer produktiv som övningsterräng för pansarförband. Mina MÖP-stålar ligger på 62-tonsvagnar, inte på fjantiga 200-kilosbilar. Personligen har jag gjort mitt i kampen mot golfen genom att i mörkret råka snabbgruppera en 12 cm grk-pluton mitt på greenen på Björn Borg Country Club, eller vad den hette, under ORKAN. De där små fjolliga gräsgafflarna golfare har räckte nog inte riktigt till för att fixa greenen nästa dag... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Faers Posted April 27, 2007 Report Share Posted April 27, 2007 Icke! Golfen ockuperar mark som ofta skulle vara mer produktiv som övningsterräng för pansarförband. Mina MÖP-stålar ligger på 62-tonsvagnar, inte på fjantiga 200-kilosbilar. Personligen har jag gjort mitt i kampen mot golfen genom att i mörkret råka snabbgruppera en 12 cm grk-pluton mitt på greenen på Björn Borg Country Club, eller vad den hette, under ORKAN. De där små fjolliga gräsgafflarna golfare har räckte nog inte riktigt till för att fixa greenen nästa dag... Du är väl inte för mycket inspirerad av Repmånaden nu va ? Har ni med er massa mat ut i fält och säger att larsson inte kan reglementet också ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maul Posted April 27, 2007 Report Share Posted April 27, 2007 Icke! Golfen ockuperar mark som ofta skulle vara mer produktiv som övningsterräng för pansarförband. Mina MÖP-stålar ligger på 62-tonsvagnar, inte på fjantiga 200-kilosbilar. Personligen har jag gjort mitt i kampen mot golfen genom att i mörkret råka snabbgruppera en 12 cm grk-pluton mitt på greenen på Björn Borg Country Club, eller vad den hette, under ORKAN. De där små fjolliga gräsgafflarna golfare har räckte nog inte riktigt till för att fixa greenen nästa dag... Du är väl inte för mycket inspirerad av Repmånaden nu va ? Har ni med er massa mat ut i fält och säger att larsson inte kan reglementet också ? Herr Larsson kan inte reglementet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SG OLSSON Posted April 27, 2007 Report Share Posted April 27, 2007 Behöver jag säga hur mycket jag får kämpa för att inte tokgarva när jag kommer ut på kompaniet efter befälsutbildningen och blir presenterad för trådgrupchef Larsson. Den mönstringsförättaren måste ha haft humor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maul Posted April 27, 2007 Report Share Posted April 27, 2007 Behöver jag säga hur mycket jag får kämpa för att inte tokgarva när jag kommer ut på kompaniet efter befälsutbildningen och blir presenterad för trådgrupchef Larsson. Den mönstringsförättaren måste ha haft humor Han måste fått höra den ofta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.