Jump to content

Their war. Our world


Stefan F

Recommended Posts

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Först tänkte jag att pff transformers är väl en barnfilm.. det kan ju inte bli nå intressant.. men den där trailern såg jäkligt häftig ut iaf... kanske får undersöka saken närmare... man lekte ju rätt mycket med dom när man var lite ;-)

Link to comment
Share on other sites

När jag såg att en ny Transformers-film var på gång trodde jag också tecknat, fast häftigare än förr. Men nu finns ju tekniken. Som sagt, om dom inte strular till det för mycket med mellanmänskliga relationer kan det här nog bli rätt så häftigt.

Link to comment
Share on other sites

Om jag har missat det? Vi kan väl säga som så att jag har hängt med i utvecklingen av den här filmen i snart två år. Detta är mitt livs mest efterlängtade film, och det säger väl allt. ;-)

 

/Slusken som har hängt med i Transformers sedan det började 1984

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Sitter lite bredvid amfslusken.. precis som han och många andra i vår generation så är man uppväxt med de där små robotarna... och har alltid fascinerats av dess värld, så filmen, även om det blir B-rulle, kommer jag att se med respekt, vördnad och hög av nostalgi.

 

Lite synd att det inte är "original"designen på dom.. men men... man kan väl inte få allt.

 

grimlock you are my hero :rockon:

Link to comment
Share on other sites

Jag tror jag såg Transformers första gången runt -93 -94 någonting. Det visades på en av filmkanalerna jag hade då, om jag minns rätt. Har aldrig ägt någon Transformer "live", men tycker dom är helballa.

Jag tror designen kommer funka finfint av det man sett på trailerserna, dom måste ju se "riktigare" än i den tecknade varianten.

 

Kommer att se, oavsett recensioner. :banana

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Nu har det kommit en trailer där man får se lite mer! Kommer definitivt att se denna rulle! Ni som var inne på Citroen reklamen är inte helt fel ute!

Exclusive trailer är den som gäller!

http://movies.yahoo.com/feature/transforme...FILpfouv_JfVXcA

OMG! OMG! Den är så cool! :banghead: Måste verkligen se filmen på premiären. Spiderman... släng dej i väggen, transformers är tillbaka! Ang. Citroen... kör inte nissan också "transformers" stuket på sina reklamer?

Link to comment
Share on other sites

Guest J-Star
Nu har det kommit en trailer där man får se lite mer! Kommer definitivt att se denna rulle! Ni som var inne på Citroen reklamen är inte helt fel ute!

Exclusive trailer är den som gäller!

http://movies.yahoo.com/feature/transforme...FILpfouv_JfVXcA

/me dregglar. :bash:

 

Så... djävla... snyggt! Ges fem "Måste Ses" av fem möjliga.

 

EDIT: Var extra uppmärksamma när Optimus förvandlar sig. Easter Egg för de som sett de tecknade serierna. ;)

 

/J

Link to comment
Share on other sites

Så härligt att se. Det här kommer att bli bra!

Stillbilderna visar också vilka av botarna som är med. Jag märker att jag inte är tillräckligt hardcore när jag endast känner igen ett par stycken. :banghead:

Link to comment
Share on other sites

Herre jesus. Jag som trodde att jag var den största Transformersnörden i Sverige. Det har släppts fler trailers än de ni har sett här. Otaliga TV-spots och ytterligare två varianter av trailern som lades ut senast. Jag kan se dem om och om igen. :)

 

De flesta nyheterna brukar dyka upp här

 

Fler trailers finns här

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

oooh det här är så mycket mer än en vanlig serietidningsfilm.. det här är större än He-man, stålmannen, batman större än nått spindeltjafs och andra krimskrams som kommit ut som leksaker. ... är det någon leksak som någonsin hotat Lego så är det Transformers.. :worthy: asbra tv-tecknat, asbra leksak, helt okej serietidning..

 

 

och nu blandar man Michael Bay men Steven Spielberg och George Lucas lilla företag ILM.. de där två brukar lyckas rätt bra..

Link to comment
Share on other sites

Guest J-Star
Var extra uppmärksamma när Optimus förvandlar sig. Easter Egg för de som sett de tecknade serierna. ;)

Nå? Har ni lyckats hitta påskägget än då? ;-)

 

Om inte kommer ledtrådar här:

 

Magnus Uggla +

+

 

/J

Link to comment
Share on other sites

Nu är det här förmodligen den här trailern den jag sett flest gånger (i alla fall på ett antal år).

På väg hem från innebandyn igår satt jag och fantiserade om hur vissa bilar skulle bli som transformers... dags att söka? :Malaj:

Link to comment
Share on other sites

Var extra uppmärksamma när Optimus förvandlar sig. Easter Egg för de som sett de tecknade serierna. ;)

Nå? Har ni lyckats hitta påskägget än då? :eeh:

 

Om inte kommer ledtrådar här:

 

Magnus Uggla +

+

 

/J

...................................

........................

............

 

jag fattar ändå inte :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Guest J-Star
Var extra uppmärksamma när Optimus förvandlar sig. Easter Egg för de som sett de tecknade serierna. ;)

Nå? Har ni lyckats hitta påskägget än då? :eeh:

 

Om inte kommer ledtrådar här:

 

Magnus Uggla +

+

...................................

........................

............

 

jag fattar ändå inte :wacko:

Ljudet... de har tagit med ljudet ifrån då de förvandlar sig. Det ljudet hörs 4 sekunder in i både film-klippen. Det hörs tydligast då Optimus förvandlar sig.

 

/J

Link to comment
Share on other sites

Jag var aldrig vidare insnöad på Transformers. Kollade serierna några gånger på Superchannel och Sky när kabel-TV var nytt. Men jag var mer inne på LEGO. Som ju också är en sorts transformer.

 

Efter att ha sett

 

"Exclusive trailer är den som gäller!

http://movies.yahoo.com/feature/transforme...FILpfouv_JfVXcA

"

 

så vet jag att jag ska se den. Robotar som åker inlines på motorvägen och skrotar bussar. Robotar som skruvar sig i luften a la HongKongAction.

 

Bio - ja!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Här berättar Alex Kurtzman och Robert Orci mer, bl.a. vilka som är med.

 

Autobots:

Optimus Prime

Bumblebee

Jazz

Ratchet

Ironhide

 

Decepticons:

Megatron

Barricade

Blackout

Bonecrasher

Brawl

Starscream

Frenzy

Skorponok

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...