Jump to content

ESS ICE

Christer

Recommended Posts

Har införskaffat ett par ESS ICE. Nu försöker jag byta linsen på dem, nässkyddet får jag bort utan problem men lyckas inte klura ut hur jag ska få bort ramarna, de sitter som sten. Jag antar att några här på forumet har ett par ICE och således kan hjälpa mig att beskriva hur man får bort dem...

Tack på förhand.

Känner mig väldigt dum, men jag förstår inte. Börjar tro att jag fått ett trasigt ex. Eller så tar jag i för lite. Är ju lite rädd för att ta sönder grejerna om man börjer saker å ting åt fel håll... :P

Lungt det gjorde jag oxå tills ja kompå...

Greppa om plasten just nedanför ditt pekfinger..vicka lite åt höger och dra lite uppåt?

Titta på infästningarna på dom andra glasen. Så ser du hur dom sitter fast..

(ursh inte lätt att förklara)

Tack! Har lyckats få loss ramen nu. Nu är jag inne på "operation: montera nya linsen" har lyckats få på ena ramen men har en kvar. Man fick trycka ganska mycket mer än jag trodde. Inget speciellt knep för att få på dem igen antar jag...? Tack för hjälpen, tids nog kommer jag nog få på den andra ramen också...

• 2 years later...

Snor tråden, hoppas det inte blir obra.

Köpte ett par beggade ESS ICE 2.4 från intörnet, dock verkar både det klara glaset och skälmarna genomför ett par-tre svåra resor. Man kan lugnt säga att det inte krävs stora mängder muskelstyrka för att byta lins (även om de sitter bra utan att falla i bitar). Någon som har pejl på vart jag kan köpa dessa i Sverige? Mp-Sec är generalåterförsäljare, men deras hemsida är för närvarande död.

Tackar för hjälp!